Mes Maak beginner

Enige iets tov messe.
Viking
Hero Member
Hero Member

Re: Mes Maak beginner

Post by Viking »

Ek het darem al geleer hoe om die punte skerp te maak, maar na die eerste skerp maak, raak die boor punt nog vinniger stomp.
Sodra jy die boorpunt slyp ontstaan hitte....en dit beinvloed die boorpunt se "temper" m.a.w die staal raak sagter en daarom hou jou boorpunt nie lank nie.

Gebruik water of olie om die punt deurgaans af te koel terwyl jy skerpmaak!
" My idea of gun control is using BOTH hands!"
Dries101
Hero Member
Hero Member

Post by Dries101 »

Vat R80 en Koop a blikkie Tap matic- dit hou veraltyd en is basies die prys van 1 goeie boorpunt. Stel ook die spoed van jou boor om te pas by die groote van die punt wat jy gebruik. maw moet nie n 8mm gat teen 2000rpm prober boor nie
.243 Win
7x57 Mauser
300 WSM
404 Jeffery
HennieL
Newbie
Newbie

Post by HennieL »

GooseMan wrote:Waneer ek gate boor in my messe, raak die boorpunt nogal vinnig stomp. Ek het n hand-boor masjien, en ek stel hom op n stadige spoed.
Enige raad in terme van makliker boor en punte te spaar.
Hier's 'n paar dinge om aan te dink...

* Gebruik verkieslik HSS Kobalt boore - hulle hou net baie langer
* Stupid vraag, maar jy grind hopelik voordat jy die lem verhard?
* Gebruik 'n "cutting fluid" - Tapmatic werk baie goed, maar is vreeslik duur. Ek gebruik 'n emulsifiseerbare olie. Mens verdun dit tot so 8% met water - dit lyk dan amper soos melk, en werk baie goed.
Ek het darem al geleer hoe om die punte skerp te maak, maar na die eerste skerp maak, raak die boor punt nog vinniger stomp.
Ek vermoed dat jou probleem dalk hier kan lê - vir messtaal moet jou boorpunte 'n 130° hoek hê, en nie 'n 118° hoek soos wat gewone boore het nie. Die "relief" agter die snyvlak is ook van kardinale belang - te min "relief" sal vir seker jou bore te warm laat word. Dit is natuurlik ook uiters belangrik om nie die boorpunt te warm te laat word terwyl jy dit slyp nie, anders verloor jy sy temper (ja, ook met HSS...). Dompel die boor gereeld in water, nes jy doen wanneer jy jou messe grind.
Dries101
Hero Member
Hero Member

Post by Dries101 »

HennieL wrote:
GooseMan wrote:Waneer ek gate boor in my messe, raak die boorpunt nogal vinnig stomp. Ek het n hand-boor masjien, en ek stel hom op n stadige spoed.
Enige raad in terme van makliker boor en punte te spaar.
Hier's 'n paar dinge om aan te dink...

* Gebruik verkieslik HSS Kobalt boore - hulle hou net baie langer
* Stupid vraag, maar jy grind hopelik voordat jy die lem verhard?
* Gebruik 'n "cutting fluid" - Tapmatic werk baie goed, maar is vreeslik duur. Ek gebruik 'n emulsifiseerbare olie. Mens verdun dit tot so 8% met water - dit lyk dan amper soos melk, en werk baie goed.
Ek vermoed dat jou probleem dalk hier kan lê - vir messtaal moet jou boorpunte 'n 130° hoek hê, en nie 'n 118° hoek soos wat gewone boore het nie. Die "relief" agter die snyvlak is ook van kardinale belang - te min "relief" sal vir seker jou bore te warm laat word. Dit is natuurlik ook uiters belangrik om nie die boorpunt te warm te laat word terwyl jy dit slyp nie, anders verloor jy sy temper (ja, ook met HSS...). Dompel die boor gereeld in water, nes jy doen wanneer jy jou messe grind.

Goeie advies- net by the way Tapmatic kos R70 vir n half liter- eks nou so halfpad deur een na 10 jaar
.243 Win
7x57 Mauser
300 WSM
404 Jeffery
HennieL
Newbie
Newbie

Post by HennieL »

HennieL wrote:...* Stupid vraag, maar jy grind hopelik voordat jy die lem verhard?
Ek sien nou eers dat ek hierdie heeltemal verkeerd geskryf het :-[
Ek het eintlik bedoel: " maar jy BOOR hopelik voordat jy die lem verhard" Grind het niks hiermee te doen nie ++>:
net by the way Tapmatic kos R70 vir n half liter- eks nou so halfpad deur een na 10 jaar
Sjoe, ek gaan deur 'n blik in minder as 'n week as ek op verlof is (en dus voltyds met ysters kan speel...) - die goed verdamp vreeslik vinnig, veral as die staal warm word as mens boor, en nog erger met freeswerk (milling) en draaiwerk - dan is 'n byna konstante aanvulling van die Tapmatic nodig wat maak dat die blik sommer gou-gou leeg word. Die emulsifiseerbare olie kos 'n paar honderd Rand vir 5 liter, maar as mens dit tot 8% verdun dan maak dit sowat 60 liter "cutting fluid", wat (teen sê R250.00 per 5 liter) op sowat R2.00 per 500ml blik uitwerk - aansienlik goedkoper as die Tapmatic...
Dries101
Hero Member
Hero Member

Post by Dries101 »

HennieL wrote:
HennieL wrote:...* Stupid vraag, maar jy grind hopelik voordat jy die lem verhard?
Ek sien nou eers dat ek hierdie heeltemal verkeerd geskryf het :-[
Ek het eintlik bedoel: " maar jy BOOR hopelik voordat jy die lem verhard" Grind het niks hiermee te doen nie ++>:
net by the way Tapmatic kos R70 vir n half liter- eks nou so halfpad deur een na 10 jaar
Sjoe, ek gaan deur 'n blik in minder as 'n week as ek op verlof is (en dus voltyds met ysters kan speel...) - die goed verdamp vreeslik vinnig, veral as die staal warm word as mens boor, en nog erger met freeswerk (milling) en draaiwerk - dan is 'n byna konstante aanvulling van die Tapmatic nodig wat maak dat die blik sommer gou-gou leeg word. Die emulsifiseerbare olie kos 'n paar honderd Rand vir 5 liter, maar as mens dit tot 8% verdun dan maak dit sowat 60 liter "cutting fluid", wat (teen sê R250.00 per 5 liter) op sowat R2.00 per 500ml blik uitwerk - aansienlik goedkoper as die Tapmatic...

Ek mil nie en ek kan sien dat dit erg deur mens se goed kan gaan.- maar vir boor werk n paar drupels op n slag-ek doen so 3 messe n week.
.243 Win
7x57 Mauser
300 WSM
404 Jeffery
GooseMan
Jr. Member
Jr. Member

Post by GooseMan »

Goeie More Manne,

Baie dankie vir die wenke.
Yes, boor die gate defininitef voor verharding.

Die oukies so 2 na 3 naweke terug begin, en die naweek die gate geboor en die eerste een gegrind.
Om die boorpunt koel te hou is definitief die wenner. Die 5160 vreet maar nogsteeds die klein 3.2 mm boortjie, maar het baie makliker gegaan.

werk in proses.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Dries101
Hero Member
Hero Member

Post by Dries101 »

Anneal jy die 5160 voor jy boor of boor jy die staal soos jy hom kry?
.243 Win
7x57 Mauser
300 WSM
404 Jeffery
GooseMan
Jr. Member
Jr. Member

Post by GooseMan »

Hi Dries,

partykeer anneal ek die staal. ander kere vergeet ek. hahaha
hierdie 3 het ek vergeet om the anneal
Dries101
Hero Member
Hero Member

Post by Dries101 »

Dit maak n groot verskil op die boor werk. Ek sukkel baie om 5160 te boor as ek nie aneal het nie
.243 Win
7x57 Mauser
300 WSM
404 Jeffery
GooseMan
Jr. Member
Jr. Member

Post by GooseMan »

jy is korrek daar.
Ekt gesien spoed van die boor is ook n groot faktor. Ekt gesien, veral met die groot gat van die lem soos bo, stadige spoed, en skerp punt, vreet die staal weg soos botter. (druk-loss aksie "stop-go") Sodra jy ongeduldig raak en die boor se knoppie te lank in hou, hardloop hy net in die rondte en raak warm. Dan kom jy nerens.

Na die lemme se geboor, het ek seker n sigaret na elke lem gerook net om die gedult terug te bring.
ZKK
Hero Member
Hero Member

Post by ZKK »

Hierdie is so effens van die punt af.
Is daar iemand wat water based contact glue gebruik om hulle leer sakkies te plak?
Ek het dit erens op n youtube video gesien en dyt lyk asof dit makliker is om te gebruik as gewone contact glue.
Groete
ZKK
Dries101
Hero Member
Hero Member

Post by Dries101 »

ZKK wrote:Hierdie is so effens van die punt af.
Is daar iemand wat water based contact glue gebruik om hulle leer sakkies te plak?
Ek het dit erens op n youtube video gesien en dyt lyk asof dit makliker is om te gebruik as gewone contact glue.
Groete
ZKK
Hi- het albei die water based een vat net te lank om droog te word- ek gebruik deesdae die transparent kontak gom. werk baie lekker vir my.
.243 Win
7x57 Mauser
300 WSM
404 Jeffery
ZKK
Hero Member
Hero Member

Post by ZKK »

Dankie Dries, het jy brand names vir beide die waterbased en kleurlose kontakgom?
En waar kan mens dit kry?

Groete en dankie vir die raad.
Chris Swart
Hero Member
Hero Member

Post by Chris Swart »

GooseMan wrote: Ek het n vraag vir die kenners:
Waneer ek gate boor in my messe, raak die boorpunt nogal vinnig stomp. Ek het n hand-boor masjien, en ek stel hom op n stadige spoed.
Enige raad in terme van makliker boor en punte te spaar. Ek het darem al geleer hoe om die punte skerp te maak, maar na die eerste skerp maak, raak die boor punt nog vinniger stomp.

groete
Gebruik drill and tapping fluid.
Dit hou die boorpunt baie koeler en die boor bly dus langer skerp.
Die ander opsie is om Kobalt boorpunte te gebruik, maar hulle raak duur.

(Ek neem aan jy boor gate VOOR verharding)
Dries101
Hero Member
Hero Member

Post by Dries101 »

ZKK wrote:Dankie Dries, het jy brand names vir beide die waterbased en kleurlose kontakgom?
En waar kan mens dit kry?

Groete en dankie vir die raad.

Genkem en alcolin maak die kontak sement. Ek gebruik Fiebings se water gom- maar ek dink dis omtrent dieselfde goed as daai wit houtgom wat mens kry
.243 Win
7x57 Mauser
300 WSM
404 Jeffery
GooseMan
Jr. Member
Jr. Member

Post by GooseMan »

Gooi messe klaar gemaak die naweek.
5160 staal.
Asyn Patina
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ZKK
Hero Member
Hero Member

Post by ZKK »

Baie nice, wil nog vir my ook n stelletjie gooi messe maak
GooseMan
Jr. Member
Jr. Member

Post by GooseMan »

Heel lekker project, ook lekker oefening om bevels dieselfde te kry.
GooseMan
Jr. Member
Jr. Member

Post by GooseMan »

Hierdie Messie die naweek voltooi,

Gemaak uit 'n ou vyl.
Sleeper hout gebruik vir die hef.
Een brass pin en ander pin is van 'n gebreekde boorpunt.
GooseMan
Jr. Member
Jr. Member

Post by GooseMan »

Hierdie messie die naweek klaar gemaak.
Raakgeskiet
Sr. Member
Sr. Member

Post by Raakgeskiet »

Hallo
Ek het toe so bietjie meer as ñ jaar terug my masjien gekry en begin oefen. By Bloemfontein se mes club aangesluit, by Hennie Landman se manne. Baie lekker klomp manne, het baie by hulle geleer.
En tussendeur heeltyd ge-oefen.
Ek het nou so 2 maande lank by Tiaan, ook een van die lede, begin klas loop.
Dit het my baie gehelp.
Hier is Dan nou my klas mes.[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201905 ... a2a4d3.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201905 ... 31dc50.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201905 ... bf37d0.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201905 ... 46b95e.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201905 ... 77df8d.jpg[/IMG]

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
.22 brno Model 1
12 boor haelgeweer cbc
Tikka .223
Tikka 6.5mm Creedmoor
ruger .357 magnum 6"
Uberti 38 speacial
Sako .308
Howa 6,5mm PRC
.22 brno

Goudsmid van beroep
Steve van Niekerk
Raakgeskiet
Sr. Member
Sr. Member

Post by Raakgeskiet »

.22 brno Model 1
12 boor haelgeweer cbc
Tikka .223
Tikka 6.5mm Creedmoor
ruger .357 magnum 6"
Uberti 38 speacial
Sako .308
Howa 6,5mm PRC
.22 brno

Goudsmid van beroep
Steve van Niekerk
Raakgeskiet
Sr. Member
Sr. Member

Post by Raakgeskiet »

Ek het Elmax Staal gegruik, en 303 vir die bolsters en pins.

.22 brno Model 1
12 boor haelgeweer cbc
Tikka .223
Tikka 6.5mm Creedmoor
ruger .357 magnum 6"
Uberti 38 speacial
Sako .308
Howa 6,5mm PRC
.22 brno

Goudsmid van beroep
Steve van Niekerk
Raakgeskiet
Sr. Member
Sr. Member

Post by Raakgeskiet »

Julle kan maar raad vra by Hennie L, hy is ñ kenner op Staal, verharding, ens.
En hy maak vrek mooi messe ook!!!

.22 brno Model 1
12 boor haelgeweer cbc
Tikka .223
Tikka 6.5mm Creedmoor
ruger .357 magnum 6"
Uberti 38 speacial
Sako .308
Howa 6,5mm PRC
.22 brno

Goudsmid van beroep