Moets en moenies voor die skoot loop.

Everything regarding Long Range Shooting and Hunting here / Alles rakende Langafstand skiet en jag hier
Gawie(13mm)
Hero Member
Hero Member

Moets en moenies voor die skoot loop.

Post by Gawie(13mm) »

Ek is nie 'n kenner op die gebied nie maar ek is 'n vrek nuuskierige kerel en wil weet, hoekom en waarom. ;D

Na aanleiding van Nico se "kom-kyk" groepe op 1000 jaarts is daar gevra wat hy doen om so knap te skiet. Ek weet nie maar ek weet wat vir my werk. Toegegee ek het nie die kiekkies om te wys nie en ek twyfel of my groepe ooit so sal lyk, maar solank daar manne is wat die dwarslat opskuif sal ek aanhou oefen.

Dus, kom deel asb. hier jul kennis en ondervinding.

Ek vind dat ritme die grootste faktor is as ek skiet. 'n Goeie vriend sê altyd: jy kan maar "flinch", jy moet net altyd dieselfde "flinch".

Die volgende het baie vir my gehelp. Dit klink simpel, maar dit is al manier wat ek weet vir my werk. Laat iemand jou afneem terwyl jy twee tot drie stringe van 5 skote skiet. Nommer die skote op die teiken al moet jy op 5 verskillende teikens skiet. Kyk nou na die video en sien waar jy iets verskillend doen. Ek wed jou die "flyer" gaan die een wees waar jy nie jou skoot deurgevolg het nie of die sneller gepluk het of jou "houding" voor die skoot verskil.

Skryf nou die ideale ritme neer en lees dit hardop terwyl jy deur die aksies gaan.

Hier is myne op die stadium.

1.Laai patrone in magesyn
2.Laai rondte (Stoot slot toe, maar nie gespan)
3.Kry teiken in sig.
4."Check" "cant"
5.Span slot.
6."Check"cant
7.Bevestig teiken.
8.Druk sneller.
9.Hou vinger op sneller.
10.Volg skoot deur.
11.Los sneller en voer nuwe ronte.
12.Bevestig teiken.
13.Ontspan.

Die volgende rondte is nou in die kamer maar die slot is nie gespan nie. Jy kan dan by Nom. 4 aangaan. Ek haal nie my wang van die wapen af voor ek my "string" klaar geskiet het nie.

Dit is hoekom die Howa so 'n groot slothefboomknop gekry het.

Ek gebruik ook glad nie my wapen se veiligheids knip nie. Die enigste veilige wapen is die een in 'n toe kluis.

Tod Hodnett sê dat jy moet skiet soos jy asemhaal. Normaal. Ek vind dat ek te veel op asemhaling konsentreer ek nie die skoot "wegkry" nie.

Groete,
Gawie.
Last edited by Gawie(13mm) on Tue Sep 08, 2015 4:47 pm, edited 1 time in total.
Dont make expensive noise! Make the first shot count!
THOMAST
Hero Member
Hero Member

Re: Moets en moenies voir die skoot loop.

Post by THOMAST »

Moenie die geweer op teiken"muscle" nie, hy moet natuurlik, sonder te veel inspanning van jou kant op die mikpunt rus. Oppas vir daai skiet duim te veel inspan, as jy weer sien, het jy onbewustelik 'n doodsgreep op die wapen. As jy nou 'n magnumpie skiet, moet jy maar vashou.
Maak seker jou kop is op dieselfde posisie op die wangstuk. 'n Vriend het so 'n klein rubber stukkie (1mm groot) op sy wangstuk aangebring en hy sorg dat sy wang elke keer daarmee op dieselfde plek in kontak kom.
Jake1
Hero Member
Hero Member

Re: Moets en moenies voor die skoot loop.

Post by Jake1 »

Dankie Gawie en ander, ek hou van die onderwerp.

J1
Jaco vdW
Hero Member
Hero Member

Post by Jaco vdW »

"Die enigste veilige wapen is die een in 'n toe kluis."

Uitstekend gesê! Ek gaan die een onthou as ek weer met n nuwe skut werk.
jpgun
Newbie
Newbie

Post by jpgun »

Ek het 7 dinge waaraan ek dink vir 'n skoot in hierdie volgorde:
1) Posisie - Sit, le^ of wat ookal altyd op dieselfde manier
2) Eye relieve - Posisie van oog teenoor teleskoop
3) Cant - maak seker van vertikaal
4) NPA - Natural point of aim. Hou jou oe toe en waar die kruishaar stop is die NPA.
5) Asemhaling.
6) Sneller beheer.
7) Deurvoer na die skoot.
Gawie(13mm)
Hero Member
Hero Member

Post by Gawie(13mm) »

Dankie Thomas.

Ekself skiet met 'n Boyds thumbhole op my 243. Dit lyk baie "cool" maar is nie die beste vir verskiet nie. Vir CHASA tot op 200m loop hy mooi en selfs vir die veldskiete tot 350 is sy poeiers nog sterk maar uit die lê houding teen 'n redelike helling skiet ek met my duim oor die kolf, inlyn met die slot.

Ek dink sterk aan 'n B&C kolf soos Corné s'n. Baie meer gemaklik en jou gewrig pas outomaties aan by die helling.

Laat die raad reën manne ;D As julle met my wil verskil is julle welkom. Ek leer elke dag nuwe goed hier by julle.
375fanatic
Hero Member
Hero Member

Post by 375fanatic »

dis my roetine as my skoonma kom kuier
>:D >:D >:D
Gawie(7mm) wrote: 3.Kry teiken in sig.
4."Check" "cant"
5.Span slot.
6."Check"cant
7.Bevestig teiken.
8.Druk sneller.
9.Hou vinger op sneller.
10.Volg skoot deur.
11.Los sneller en voer nuwe ronte.
12.Bevestig teiken. skiet weer indien nodig
13. Bel vir n TLB
13.Ontspan en kry n versnappering

.
CZ 550 375 H&H
P14 Musgrave 308
Howa 6.5 x 55
Sabi Ranger 7 x57
Browning 9mm
PWV
Hero Member
Hero Member

Post by PWV »

Gawie
Hier het jy nou 'n ding oop gekrap - gelukkig nie 'n blik wurms nie.
Ek moes nou mooi gaan sit en dink oor my hele aanloop totdat die skoot loop, want mens doen dinge naderhand instinktief soos motor bestuur.
Ek het al die top tennisspelers se ritueel dopgehou voor hulle afslaan en dit is soms irriterend, of die wêreldklas gholfspelers voordat hulle afslaan of voordat hy 'n sethou aandurf.
Dit werk vir hulle en daarom glo ek so 'n weldeurdagte "ritueel" voordat die skoot loop, is seker ook nodig.
Ek het gevind dat ek die goed doen wat hier gesê word, maar ook maar instinktief en soms is jy agterlosig en dit gee aanleiding tot die "flyer" uit die vyf skote.

Ek dink ek gaan in die toekoms doelbewus my ritueel opskerp.
Ek luister verder na goeie raad.
Groetnis
BLOK
Hero Member
Hero Member

Post by BLOK »

Net so terloops om hier aan te las vir die wat nie weet nie. Springbok skut, forum lid Piet Breedt het n video, en biet ook kursusse aan oor hoe om korrek die prosedures te doen. Weet die manne wat groot op die akurate skiet is volgs selfs regte oefen, eet en drink gewoontes voor n groot skiet.

Kry daai video of woon so kursus by dit kan elke skut so ietsie leer.

Sterkte
"n Jakkals verloor nie slaap nie, oor die opienie van n skaap nie"

204Ruger - Ticking off the Big 5, one at a time
"SPEED KILLS"
PWV
Hero Member
Hero Member

Post by PWV »

Hierdie mag waardevolle "shooting tips" bevat.

http://www.predatordown.com/rifle-shooting-tips/

Groetnis
Braamgr
Jr. Member
Jr. Member

Post by Braamgr »

Ek onthou ook in my skooldae wat ek .22SA's geskiet het dat ek ook glad nie my elemboog gelig het tussen my skote nie. Dit het ook 'n impak gehad.
vriell
Hero Member
Hero Member

Post by vriell »

Baie leersaam..mens besef nie tot mens die ritueel deurgaan soos PWV ook daar genoem het en is goeie roep om dit te oefen amper soos die manne wat pale toe skop.
Groetnis
Len
Hermanus
.303 Enfld, 308Howa, Harrington12br, Stevens410/.22, Rem.44, 9mm Baretta, HW90.177, .22 H Lithgow, Walther .177, Hawken.45, Hawken.50, Hawken.54, .22 Rem, .177 Relum, 30.06Howa , 38 S&W , 6mm Musgrave
Beyers
Hero Member
Hero Member

Post by Beyers »

Mens maak vir jou 'n mental checklist.
In die lys kan ingevoeg word.
Liggaamsposisie - opgebreek in dele bv enkels kniee heupe elmboee Hande
Dan cheeckweld
Automatiese / Natuurlike rigting
Cant
Asemhaling (dink bietjie wat gebeur met jou hartklop wanneer jou longe vol lug is en wat gebeur met jou hartklop as jou longe min lug het-Manne wat toegang tot hartlong monitors het kan dalk vir ons so 'n grafiek opsit)
Teiken prent / Sight picture
PWV
Hero Member
Hero Member

Post by PWV »

Al hierdie dinge wat nou genoem is, is baie belangrik en kan maklik beoefen word op die skietbank wanneer jy wil vasstel hoe jou roer groepeer.
Maar kom in die jagveld en die bok gee jou twee sekondes voordat hy laat waai, dan is dit onmoontlik. Dan val jy terug op die instink wat jy verwerf het deur jarelange skiet en die oefening op die skietbank. Daarom is oefening so belangrik om jou vaardigheidsvlakke te verbeter.

Groetnis
hennief
Sr. Member
Sr. Member

Post by hennief »

Lees lekker saam, dankie vir die topic Gawie.
Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene »

Pieter Willem Vorster wrote:Al hierdie dinge wat nou genoem is, is baie belangrik en kan maklik beoefen word op die skietbank wanneer jy wil vasstel hoe jou roer groepeer.
Maar kom in die jagveld en die bok gee jou twee sekondes voordat hy laat waai, dan is dit onmoontlik. Dan val jy terug op die instink wat jy verwerf het deur jarelange skiet en die oefening op die skietbank. Daarom is oefening so belangrik om jou vaardigheidsvlakke te verbeter.

Groetnis
Dit help natuurlik ook baie om ander skietposisies as van die skietbank af te oefen. Ek kom lekker reg van die skietbank af met voorste en agterste sakkies. Skiet nou die dag staande oor skietstokke en kon die eerste keer nie eers 2" groepering op 100m skiet nie.... Nou oefen ek veldposisies ook met die hulpmiddels wat ek in die veld by my gaan hê.
Aim small, miss small
Gawie(13mm)
Hero Member
Hero Member

Post by Gawie(13mm) »

Dagsê manne. Dankie Oom Pieter vir die skakel. Dit is toe nie so moeilik as wat ons dink nie.
Ek stem saam met die feit dat oefening, spiergeheue opbou en sodoende instink inskerp.
Ek was laas Woensdag op die skietbaan saam met Oom Pieter. Ek was laat en het soos 'n wildebees rond gehol oor die baan om alles op te stel en reg te kry. Alles loop redelik op 100m. Toe die baan veilig is hol ek om die teiken 200m toe te skuif.

Ek raak elke keer rustig voor ek aanlê en die skote loop mooi.
Skandes toe ek by die teiken kom. Agv van die temperatuur wat op 36 grade staan kook die ligspieëling soos 'n droë ketel. Behalwe vir die patetiese groep sit albei my groepe laag.

BEVESTIG AFSTAND EN STEL DIENOOREENKOMSTIG.

Lekker paw-paw.
Beyers
Hero Member
Hero Member

Post by Beyers »

Ons as skuts is vasgeplak aan die skiettafel. Jy oefen jou liggaam om te skiet uit die sithouding. Jy moet uit elke skiet posisie oefen vir die jagveld. Ek dink dit is waar die enorme waarde van veldskiet le. Daar moet ook op hierdie bane styl helling skote gebied word. As jy die voorreg het om jou eie baan op te stel moet jou tekeinplasing so wees dat jy forseer word om verskillende teikens uit verskillende posisies te skiet. Met en sonder jou skiet hulpmiddels.
http://www.longrangehunting.com/article ... ions-1.php
Ryperd
Newbie
Newbie

Post by Ryperd »

Lekker tpoci, ek volg dit met groot belangstelling as nuwe skut. Dankie
Jake1
Hero Member
Hero Member

Post by Jake1 »

Ek moet sê ek het al situasies gehad waar ons bosvarke kry wat ek na die tyd moes tel hoeveel skote ek geskiet het. Soos oom PW sê "Dan val jy terug op die instink wat jy verwerf het deur jarelange skiet...." Dit is dan seker baie belangrik om op die regte manier te oefen, en skiet 3/4 skote so vining as wat jy kan uit die vuis op jou teiken en gaan kyk waar jy kan verwag jou skote gaan lê. Ek het al ouens gekry wat mooi papier skiet dan crack sy planne heeltemal onder stress. Dit sluit myself nie uit nie.

J1
Gawie(13mm)
Hero Member
Hero Member

Post by Gawie(13mm) »

Jakes, nou praat jy. Baie manne trek hul neuse op vir die verskillende veldskiet en ander skiet oefeninge, want hy kan mos skiet.

Ek het vier jaar terug die eerste keer by Ceres aan 'n veldskiet deelgeneem en ek en my 7 mil kon net 135/900 by mekaar skraap. Ek kon nie een gong raakskiet nie. Ek het die springbok teiken op 100m vol geskiet met 5 mooi kop skootjies en 60 op die blesbok. Ek het my dag afgesluit met 'n voltal minus op die vark

Ek en my 243 kon darem laas jaar 755/900 eien. 8)

Ek is dus nie 'n top skut nie, maar behalwe my jag het ek amper 900 skote deur die 243 se loop gedruk en dit wys in my tellings.
PWV
Hero Member
Hero Member

Post by PWV »

Dit is hoe dit gedoen moet word, Gawie!
Ons moet darem ook dit onthou: "Almal het nie die talent om vir die eerstespan te speel nie. Maar ons gee krediet aan die 3de-span ou wat sy bes doen volgens sy vermoë."
Ek val nou in hierdie katagorie - het tot hier gevorder vanaf die 6de span!

Groetnis
Riebeeker
Hero Member
Hero Member

Post by Riebeeker »

Gawie, ek hoor die jy het goed gevaar op Riebeek Kasteel vandag - geluk.
Remington 700 .308 SPS, Remington 700 .260 en Remington 700 .223 VSF
Gawie(13mm)
Hero Member
Hero Member

Post by Gawie(13mm) »

Riebeeker wrote:Gawie, ek hoor die jy het goed gevaar op Riebeek Kasteel vandag - geluk.
Dankie maat.
Nico het egter my gat geskop tot in volgende week, met 'n vol-tal. ;)

Die wind was maar rof en het almal geroer. Dit was 'n lekker ghong skiet met afstande wat gewissel het tussen 100m en 330m. Sonder die wind sou die helfte van die manne seker vol geskiet het.

Groetnis.
Louis Kriel
Hero Member
Hero Member

Post by Louis Kriel »

Ek het ook al agtergekom dat die kere wat ek n swak skoot skiet is die kere wanneer daar "pressure" op jou is, want die eerste vier skote sny mekaar en as jy net die vyfde skoot ook daar kan kry, dan vertrek n mens daai laaste skoot en neuk die groep op. As jy nie reg voel nie, druk die "reset" knop en begin jou ritueel van voor af. Oom Chris van Niekerk het n ruk terug vir my gese ek beweeg/skuif rond te veel tussen skote.
Post Reply