Jag sonder KD's verbied - is dit ons voorland...?

PaulM
Hero Member
Hero Member

Re: Jag sonder KD's verbied - is dit ons voorland...?

Post by PaulM »

Ek het nog nooit 'n KD gebruik nie, en wil graag by julle manne wat die besigheid ken, hoor: Ek verstaan hoe 'n knaldemper
werk, en besef dat die knal van die geweer gedemp word. My vraag is nou:
Hoe groot is die verskil aan die bokke se kant? Daar moet tog ook 'n klapgeluid wees as gevolg van die 'sonic boom' omdat die
koeël vinniger as klank beweeg? Was iemand al braaf (dom? ;) ) genoeg om die geluid van die 'sonic boom' te monitor?
Die KD gaan niks aan daardie geluid doen nie. Gaan dit hard genoeg wees om die bokke in elkgeval tot teen die grensdraad te
laat hardloop, of is dit ignoreerbaar?

Ek luister by die radio... :)
PaulM

Soos ons vadere vertrou het,
Leer ook ons vertrou, o Heer.
Met ons land en met ons nasie
Sal dit wel wees, God regeer.
Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene »

Paul, ek en 'n pel het gister gaan scope zero. Ek en hy het beurte gemaak om op 90' so 50m weg van die teiken op 200m en 300m te staan en ek kan jou belowe, jy hoor nie die skoot nie, net die dup as hy die wal slaan.

Ek het gewonder hoekom die buurmans e beeste laas so rustig wie terwyl ek skiet en eers weghardloop toe ek op 300m begin skiet het, net langsaan waar hulle wei.

Dit was die eerste keer wat ek dit so ervaar het en dis regtig stil!
Aim small, miss small
LongWolf
Hero Member
Hero Member

Post by LongWolf »

FHM wrote:Dankie vir die oorheersende oortuigingsveldtog manne - ek begin julle glo!

Ek en Henk het reeds gesels, ek wil nou net die specs kry van die huidige draad op die loop waar die BB op is en dan sal Henk kyk of hy vir my n KD kan laat sny met dieselfde draad - dan kan ek altwee op en afskroef.

Ek het die BB so 5 jaar terug bestel by n plek in PE - maar ek kan om die dood nie meer die naam onthou nie. Ek moet hulle kontak om die draad specs te kry. Waar is die PE manne - wie maak BB (Muzzle breakers) daar in julle vallei?

Alternatiewelik kan ek seker die geweer WHK toe vat na n goeie geweersmidt by Ahrens Guns sodat hy die BB afhaal en die draad specs kan meet - dis seker n beter / doenbare alternatief of hoe?

al die nuts and bolts plekke het toerusting om skroefdraad te meet.
Alvar
Full Member
Full Member

Post by Alvar »

Ek hoop regtig nie, dit is ons voorland nie.

Daar is vir my min dinge wat so lekker is soos daai stilte voor die skoot, asof die natuur asem ophou, en dan die verbreking van daai stilte met die dawerende skoot, en hoe die bos dan weer tjoepstil word daarna.
Zack Benade

Post by Zack Benade »

Hoe groot is die verskil aan die bokke se kant? Daar moet tog ook 'n klapgeluid wees as gevolg van die 'sonic boom' omdat die
koeël vinniger as klank beweeg? Was iemand al braaf (dom? ) genoeg om die geluid van die 'sonic boom' te monitor?
Die KD gaan niks aan daardie geluid doen nie. Gaan dit hard genoeg wees om die bokke in elkgeval tot teen die grensdraad te
As daar 'n trop bokke is en jy skiet een met of sonder 'n kneldemper sal die ander 100% bewys wees van die skoot en heelwaarskynlik begin maal of hardloop. :o

Ek glo nie jou bokke gaan makker word nie. Hulle weet hulle word gejag. Op een spesifike plaas waar ek jaarliks blesbokke jag skiet almal van ons al jare met kd en die bokke bly wild. As hulle die bakkie sien weet hulle wat kom veral na die eerste skoot.

Al voordeel wat ek jag met 'n kneldemper sien is dat die skut en mede skuts se ore minder beskadig gaan woord. Dis 'n groot plus punt. :angel:
Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene »

Zack Benade wrote:
koeël vinniger as klank beweeg? Was iemand al braaf (dom? ) genoeg om die geluid van die 'sonic boom' te monitor?
As daar 'n trop bokke is en jy skiet een met of sonder 'n kneldemper sal die ander 100% bewys wees van die skoot en heelwaarskynlik begin maal of hardloop. :o

Ek glo nie jou bokke gaan makker word nie. Hulle weet hulle word gejag. Op een spesifike plaas waar ek jaarliks blesbokke jag skiet almal van ons al jare met kd en die bokke bly wild. As hulle die bakkie sien weet hulle wat kom veral na die eerste skoot.

Al voordeel wat ek jag met 'n kneldemper sien is dat die skut en mede skuts se ore minder beskadig gaan woord. Dis 'n groot plus punt. :angel:
Zack, ek stem gedeeltelik met jou saam, maar verskil ook effens. Op 'n vlakte, waar die bokke jou sien en staan en kyk (veral blesbokke), sal hulle hardloop as die skoot klap teen die bok. Op langer vlakte afstande, as die bokke nie van jou bewus is nie, draf hulle so 15-20 tree weg en gaan staan en dan het jy nog 'n skoot.

In bosveld toestande, waar dit baie ruig is en die bokke nie van jou bewus is nie, gaans taan hulle maklik weer 'n paar tree verder of maal rond, want die bome en KD verdoesel die klank en die rigting waar hulle vandaan kom.

Ek het 'n maand terug 2 rooibokke uit dieselfde trop geskiet in Mussina en dit op hoogstens 60m. Na die eerste skoot geklap het en die bok geval het, het die ander rondgemaal en toe weer stilgestaan dat ek nog 'n skoot kon skiet.

As die bokke natuurlik bewus is van jou en vir jou kyk, gaan hulle hardloop na die skoot, of jy met 'n KD skiet of daarsonder!
Aim small, miss small
Zack Benade

Post by Zack Benade »

Ek jag net een keer as die geleentheid kom in die bosveld met 'n geweer so my kennis en ondervinding is baie beperk wat dit betref.

Ek luister graag.
Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene »

Zack Benade wrote:Ek jag net een keer as die geleentheid kom in die bosveld met 'n geweer so my kennis en ondervinding is baie beperk wat dit betref.

Ek luister graag.
Zack, ek was ook baie onkundig oor KD's en amper daarteen, totdat ek gesien het hoe 'n pel van my, 4 springbokke uit dieselfde trop skiet, alhoewel elkeen so 15-20m verder as die vorige een! :o

Dit het my oortuig om ook 'n KD te koop en ek is nie 'n oomblik spyt nie. Die belangrike ding is egter om steeds so onopsigtelik as moontlik te bekruip en te skiet. As die bokke weet jy is daar, gaan hulle padgee as die skoot klap teen 'n bok, maar as hulle onbewus is van jou, het jy meestal nog 'n kans terwyl hulle wonder wat gebeur het.

Op plase waar daar gereeld van die bakkie gejag word, gee hulle jou egter nie 'n tweede kans nie, KD of te not!

Daarom het ons eendag met 'n klient se Discovery, oor die spieeltjie en een keer vanuit die sunroof, gaan bokke uitskiet! ;) Dit het ook net die eerste keer gewerk... :-\

Groete
Aim small, miss small
Piet Pille
Hero Member
Hero Member

Post by Piet Pille »

Ek wil net graag aansluit by Eugene hierbo.
Dit is vir my opmerklik hoe die springbokke in die suide van Namibie (Rooi Kalahari) baie meer die bakkie assosieer met gevaar as die geraas vd geweer. Ek het dit gesien terwyl ek die springbokke gestap-jag het in die duine/strate op 'n plaas waar hulle amper uitsluitlik van 'n bakkie geskiet word.

Sodra jy een ongesiens van 'n duin af skiet is dit opmerklik hoe die res van die trop almal begin rondsoek na die jagkar... hulle het die geluid van die skoot met die bakkie geassosieer en die kombinasie as gevaar gebrandmerk. Noudat die die geluid (skoot) sonder die sigbare (bakkie) teenwoordig is tree hulle anders op en hardloop nie dadelik weg nie. Hulle maal eerder rond en kom selfs soms nog nader. Met 'n KD op jou geweer is dit asof hulle nogmeer onseker is van watter kant die geluid gekom het. Almal kyk in verskillende rigtings is dit is amper asof daar prysgeld op is vir die een wat eerste die jagkar kan gewaar. Sou hulle wel wegdraf is dit halfhartig en staan-staan en gaan hulle nie baie ver nie, in teenstelling met die weghardloop as jy van 'n bakkie af skiet waar jy hulle eers weer 2 strate verder te sien kry...

Ook die geluid van die kar het 'n baie groter effek gehad as die van die skoot self. Terwyl ek 'n troppie springbokke onder my in die straat dophou waar hulle rustig wei, sien ek hoe almal skielik hulle koppe opruk en amper oombliklik begin wegdraf. Kompleet asof hulle my geruik het. Maar ek was windaf en meer as 400m weg hoog bo-op die duin, so dit kon nie wees nie. Enkele minute later hoor ek die geluid van die jagkar waar hy teen die kampdraad in die aangrense kamp aangery kom.... daardie springbokke het baie mooi geleer dat 'n bakkie gevaar inhou. Die geluid van die geweerskoot in afwesigheid van die bakkie bleik nie die selfde vrees in te boesem nie. Selfs waar die springbokke my gewaar het het hulle nie onmiddelik weggehardloop nie, maar nuuskierig staan en kyk. 'n Mens te voet was nie onmiddelik as gevaar geidentifiseer nie.

Skuus, dit bietjie van die topic af, maar ekt gedink dat julle dit interresant sal vind.
Zack Benade

Post by Zack Benade »

Ek sou graag van die manne wil hoor met die groter guns soos 375,ens
375fanatic
Hero Member
Hero Member

Post by 375fanatic »

FHM wrote:
Dimitri wrote:Hi FHM

Ek het al advertensies gesien waar die jagter n' korting sal kry as hy met n' KD skiet. Al hoe meer plaase adverteer ook dat slegs KD gebruik mag word. Meer en meer van my vriende het ook KD op hulle geweere. Sien ook al hoe meer by die skietbaan en op jagfotos.
FHM wrote: Dit laat my net wonder hoe lank nog sal ons jagters wat van die Boom! geluid hou as ons jag - so kan jag voordat alle vleis-jag instansies KD's n vereiste maak?
Ek weet nie maar dit lyk asof dinge stadig in daardie rigting beweeg.

Ek het n' KD op my .243. Ek doen net walk en stalk jag en dit was nogal n' groot aanpassing om met die KD op die geweer te stap. Die balans van die geweer is heel anders en die langer loop maak dat jy laer moet buk om onder boome te stap of jy moet meer gereeld die geweer afhaal van jou skouer af. Maar as dit by die skiet tegniek kom is dit maar soos gewoonlik. Jy sal heel OK wees na n' paar skote op die skietbaan.

Sterkte en geniet die jag.

Dimitri

Ek weet nie wat die wetgewing in Namibie is nie maar in baie provinsies is die gebruik van n KD onwettige tensy jy nodige permit daarvoor het (het nog nie permit gesien nie)

my vraag is word die ouens vertel dat dit onwetige is as die KD aan hulle verkoop word en is die advertensies wat die boere vertel dat n KD sy wild mak hou ook nie verantwoordelik om te se dat permitte nodig is om n KD te gebruik vir jag nie.

ek sien baie fotos van bokke wat geskiet is met KD's in tydskrifte dan wonder ek net oor die storie

ek weet dit is in Natal en Mpumalanga se ordinansies so dit behoort ook in Limpopo en NW so te wees. ek weet nie in die ander Provinsies nie miskien kan van die PH daar vir ons se.

my bekommernis is dat ons eendag gaan hoor van ouens wat oor die vingers getik is oor die storie en wie gaan dan die blaam dra . So ek sal graag wil weet wat die ouens daarvan dink en hoe ons 100% duidelikheid hieroor kan kry want onkunde is nie n verskoning as dit by die wet kom nie .

ek weet die KD's werk maar met al die slegte publisiteit wat die jag bedryf kry wil ons nie die ouens meer skiet goed gee nie . en almal behoort te weet wat is wettig en wat nie

lekker dag
CZ 550 375 H&H
P14 Musgrave 308
Howa 6.5 x 55
Sabi Ranger 7 x57
Browning 9mm
Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene »

Ek het nog nooit opgetel of gesien dat die gebruik van 'n KD deur enige wetgewing of regulasie verbied word nie...

Kan jy dalk daai regulasies hier plaas dat ons weet daarvan?
Aim small, miss small
375fanatic
Hero Member
Hero Member

Post by 375fanatic »

Eugene wrote:Ek het nog nooit opgetel of gesien dat die gebruik van 'n KD deur enige wetgewing of regulasie verbied word nie...

Kan jy dalk daai regulasies hier plaas dat ons weet daarvan?
sal vanaand my ordinansies uitkrap en dan post
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
CZ 550 375 H&H
P14 Musgrave 308
Howa 6.5 x 55
Sabi Ranger 7 x57
Browning 9mm
375fanatic
Hero Member
Hero Member

Post by 375fanatic »

hier is Mpumalanga kon nog nie Natal kry nie
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
CZ 550 375 H&H
P14 Musgrave 308
Howa 6.5 x 55
Sabi Ranger 7 x57
Browning 9mm
Nickvn
Hero Member
Hero Member

Post by Nickvn »

Provided that-
(i) any person may hunt a hare or a bird with a shotgun or a weapon discharging a rimfiring cartridge of 0,22 of an inch calibre;
(ii) the owner of land or his or her relative may with his or her permission hunt game, excluding specially protected game, with any firearm on the land of the owner.

Hierdie gedeelte laat jou toe om n KD te gebruik met die eienaar se toestemming.
12 br Harrington and Richardson
.22 LR Marlln
.223 Steyr Mannlicher
.270 CZ 550
.308 Tikka T3 Sporter
.30-06 AI BSA Royal (1957) ,
9.3x62 Mauser Oberndorf Type A (1937)
375fanatic
Hero Member
Hero Member

Post by 375fanatic »

Nickvn wrote:Provided that-
(i) any person may hunt a hare or a bird with a shotgun or a weapon discharging a rimfiring cartridge of 0,22 of an inch calibre;
(ii) the owner of land or his or her relative may with his or her permission hunt game, excluding specially protected game, with any firearm on the land of the owner.

Hierdie gedeelte laat jou toe om n KD te gebruik met die eienaar se toestemming.
definisie van Relative is soos volg : means the parent ,brother ,sister ,spous ,child ,step child ,grandchild ,son in law or Daughter in law of the owner or occupier of land

ek is maar net versigtig en is jy as jagter is net n gas en nie die occupier nie ek is dalk bietjie tegnies maar ek voel dat die area bietjie grys is .
CZ 550 375 H&H
P14 Musgrave 308
Howa 6.5 x 55
Sabi Ranger 7 x57
Browning 9mm
Nickvn
Hero Member
Hero Member

Post by Nickvn »

Nee ek stem saam met jou oor die grys area. Ek het met ons plaaslike natuurbewaring ou gesels hieroor.
Hy is onder die indruk dat jy wel met n KD kan skiet op n vrygestelde plaas of op jou eie plaas.
Die probleem se hy is as jy gevang word waar jy onwettig jag en nog n KD ook op het.

Ek sal graag wil hoor van die regs manne hoe sien hulle dit.
12 br Harrington and Richardson
.22 LR Marlln
.223 Steyr Mannlicher
.270 CZ 550
.308 Tikka T3 Sporter
.30-06 AI BSA Royal (1957) ,
9.3x62 Mauser Oberndorf Type A (1937)
375fanatic
Hero Member
Hero Member

Post by 375fanatic »

ek dink dis is ook belangrik om vooraf pertinent toestemming van die grond eienaar te kry om n KD te gebruik

kan nie skade doen nie . ek weet van ouens wat die skote wil hoor in die veld want hy kan so better opcheck op sy gidse
CZ 550 375 H&H
P14 Musgrave 308
Howa 6.5 x 55
Sabi Ranger 7 x57
Browning 9mm
Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene »

Manne, as jy onwettig jag, jag jy onwetiig, met of sonder 'n KD, dit gaan gen verskil maak nie. Ek kan nie die ordinansies sien wat 375Fan aanheg nie, maar sal dit vgl week nagaan en terugvoering gee.

Ek het al saam met 'n natuurbewaringsbeampte blesbokke uitgedun en hy het geen besware teen die KD gehad nie en dit eerder geloof...

Sal egter gaan seker maak en julle laat weet!
Aim small, miss small
WILLEBEES
Sr. Member
Sr. Member

Post by WILLEBEES »

Dagse manne. Ja, ek het ook besluit op 'n KD vir my .300 WM. Aanvanklik het ek 'n accubrake opgehad (om die swaar recoil teen te werk) , maar die netto resultaat was oorvedowende knalle waarvan sommiges die wild seker nou nog laat hardloop.
Selfs op die skietbaan by Krokodilspruit het die manne gekla oor die lawaai.
Die ander probleem was op die jagveld het jy partymaal nie die tyd om jou gehoorbeskermers op te sit nie, die skoot klap en dan is jy spyt daarna. (Ore zoem vir so half dag)
Ek is beslis nie spyt oor die KD nie - moes my roer net weer mooi zero en daarvandaan (al is die geweer bietjie langer en swaarder) was dit net 'n plesier om mee te jag. Die recoil is steeds sowat 50% van normaal vir .300 WM sonder KD of tromprem.
Groetnis
Taurus .357 Magnum 4"
Weatherby Vanguard Sub MOA .300 Win Mag S/S Synthetic
1924 Mauser K98 8x57 JS Standard
Mossberg Maverick 12 Ga P/A

Sola Gratia ~ Deur genade alleen
Hilux01
Hero Member
Hero Member

Post by Hilux01 »

Ai manne ek sukkel met die KD ding
Ek is nie iemand wat een op my gewere het nie en ek weet nie of ek wil nie
Saterdag weer met vriend van my se .308 met KD n Rooibokkie laat bakkie ry - baie lekker jag gewees, klank was stil, bokke rustig ens alles mooi maar dis amper of daar iets kort as n mens so jag
Self manne wat oes kan ek verstaan dan sou ek ook dalk een opgehad het
Ek het geen probleem as iemand anders KD gebruik nie en ek verstaan die voordele, dis net half of dit iets van die kultuur en tradisie weg vat
Neem aan dis maar persoonlike voorkeur
Henk van der Walt

.22 LR Oberndorf Mauser
.223 Rem Marlin
6.5 x 55 Swedish Mauser CZ550
.303 BSA
9.3 x 62 Sabatti Rover 870
404 Jeff
12Ga Baikal
12GA Franchi Feeling O/U
9mm Para CZ 75
FHM
Hero Member
Hero Member

Post by FHM »

Hilux01 wrote:Ai manne ek sukkel met die KD ding
Saterdag weer met vriend van my se .308 met KD n Rooibokkie laat bakkie ry - baie lekker jag gewees, klank was stil, bokke rustig ens alles mooi maar dis amper of daar iets kort as n mens so jag
Ek het geen probleem as iemand anders KD gebruik nie en ek verstaan die voordele, dis net half of dit iets van die kultuur en tradisie weg vat

+ 1
Die KD-ding pla my nou al so erg dat ek skietbaan toe ry en as daar mense is wat net met KD's skiet, terugdraai huis toe. Of 7 uur in die oggend voor die ander manne met KD's opdaag skiet ek alreeds en is 8 uur se kant klaar. Ek skiet deesdae alleen of net saam manne wat sonder KD's skiet.
Francois
.22 Rem mod 597
6.5 Cr WBY VMC
.45 Beretta PX4 Storm SD
Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene »

FHM wrote:

+ 1
Die KD-ding pla my nou al so erg dat ek skietbaan toe ry en as daar mense is wat net met KD's skiet, terugdraai huis toe. Of 7 uur in die oggend voor die ander manne met KD's opdaag skiet ek alreeds en is 8 uur se kant klaar. Ek skiet deesdae alleen of net saam manne wat sonder KD's skiet.
Dis darem lelike diskriminasie... :o

Moet ek vir jou ene in die pos gooi dat jy ook deel voel? Sal vir jou spinnekop stickers opsit! ;)
Last edited by Eugene on Fri Aug 23, 2013 12:55 pm, edited 1 time in total.
Aim small, miss small
Hein22
Hero Member
Hero Member

Post by Hein22 »

Ek het ook lank oorweeg om een te kry, het selfs pryse by henk gekry, maar ek kry dit net nie reg om myself sovêr te bring om een te koop nie. Dit voel vir my net nie "reg" nie...
FHM
Hero Member
Hero Member

Post by FHM »

[quote="Eugene

Dis darem lelike diskriminasie... :o

Moet ek vir jou enige in die pos gooi dat jy ook deel voel? Sal vir jou spinnekop stickers opsit! ;)[/quote]

Nee ek is ernstig Eugene, tot en met so 2 - 3 jaar terug is daar redelik 'gediskrimineer' (lees gatgevat) in my geweste teen ouens met KD's wat jagveld toe gaan en by die skietbaan opdaag. Vandat ek op die werf aangesluit het en n breer opinie perspektief gekry het oor pro en anti- KD's, het ek dit begin agterkom op die skietbaan en in mindere mate in die jagveld dat die afgelope 2-3 jaar dat die prentjie nou omgedraai het.
Manne wat met hulle 30 kal's op die skietbaan aankom sonder n KD tussen ander skietters met KD's word baie skeef uitgekyk. Fook weet waarvoor daar oorbeskerming-reel op die skietbaan is nie - mens skree mos 'ore!' om almal te waarsku om beskerming op te sit voordat jy skiet. Nou het ek net my tyd so aangepas dat ek gaan inskiet of oeffen voor die mossies poep of Sondae na middagete as die res dik is en slaap - dan kan ek na hartelus sonder n KD lood gooi, met of sonder n spinnekoppie ;)

Virstaan my mooi, ek is glad-nie anti KD nie - ek sien die voordele en nadele daarin, maar dan vra ek as seisoen-vleisjagter dat die ander kant van die draad my sport en passie sonder n KD ook respekteer - ek hou van die Boom!
Francois
.22 Rem mod 597
6.5 Cr WBY VMC
.45 Beretta PX4 Storm SD
Post Reply