Mirage
- Smitstertjies
- Hero Member

Mirage
Kan die lang afstand ouens asb bietjie kom verduidelik hier. Ek en n vriend het vanmiddag bietjie sy 338 lapua op 500 meter geskiet.
Ons het eers begin op 300 meter en gezero. Daarna het ons op 400 meter gezero. Dit was 11 klieks op sy Schmidt & Bender milrad scope. Daarna het ons op 500 meter gezero. Ons moes nog 9 klieks opgestel vir die 500 zero.
Daar was geen wind nie maar die mirage was erg gewees. Nou volgens ons invoer van data op Isnipe was die 11 klieks opstel van 300 na 400 reg, maar volgens I snipe moes ons 12 klieks opstel na 500, waar slegs 9 genoeg was. Dit maak ook nie sin dat die koeel meer val tussen 300 en 400 as tussen 400 en 500m nie. Waarom net die 9 klieks?
Ons het na ons gezero het ook gonge op die 3 afstande geskiet sonder om te mis. 300 meter stel op 11 klieks 400 meter stel op 9 klieks 500 meter.
Kan die erge mirage op 500 meter dit beinvloed het?
Ons het eers begin op 300 meter en gezero. Daarna het ons op 400 meter gezero. Dit was 11 klieks op sy Schmidt & Bender milrad scope. Daarna het ons op 500 meter gezero. Ons moes nog 9 klieks opgestel vir die 500 zero.
Daar was geen wind nie maar die mirage was erg gewees. Nou volgens ons invoer van data op Isnipe was die 11 klieks opstel van 300 na 400 reg, maar volgens I snipe moes ons 12 klieks opstel na 500, waar slegs 9 genoeg was. Dit maak ook nie sin dat die koeel meer val tussen 300 en 400 as tussen 400 en 500m nie. Waarom net die 9 klieks?
Ons het na ons gezero het ook gonge op die 3 afstande geskiet sonder om te mis. 300 meter stel op 11 klieks 400 meter stel op 9 klieks 500 meter.
Kan die erge mirage op 500 meter dit beinvloed het?
Last edited by Smitstertjies on Thu Jul 09, 2015 10:32 am, edited 3 times in total.
416 Rigby,338 Lapua Magnum,9.3x62; 30-06 Springfield,7.62 Soviet; 6.5x55 Sweed,6 Dasher,.22LR,40S&W;9mmParra,12Br
- Gawie(13mm)
- Hero Member

Re: Mirage
As daai mirage "ge boil" het, dws reguit opwaarts getrek het of selfs net skuins na bo, is dit moontlik. Dit is 'n verplasing van omtrent 120mm.
Dont make expensive noise! Make the first shot count!
- Smitstertjies
- Hero Member

Gawie, ek het so iets vermoed. Maar hoe onderskei jy tussen n mirage wat "boil" of links of regs skuif, en hoe weet jy hoeveel hy skuif? Kom dit maar met ondervinding?
416 Rigby,338 Lapua Magnum,9.3x62; 30-06 Springfield,7.62 Soviet; 6.5x55 Sweed,6 Dasher,.22LR,40S&W;9mmParra,12Br
- Arnold
- Hero Member

Op watse vergroting het julle geskiet?
- Smitstertjies
- Hero Member

25Arnold wrote:Op watse vergroting het julle geskiet?
- Arnold
- Hero Member

Wat ek ondervind het is dat die mirage se effek vergroot word met vergroting.
Ek het al op 300m 8" geskuif agv mirage so 200mm op 500m is heeltemal moontlik vir mirage om verantwoordelik te wees vir die skuif.
Ek het al op 300m 8" geskuif agv mirage so 200mm op 500m is heeltemal moontlik vir mirage om verantwoordelik te wees vir die skuif.
- Piet Breedt
- Hero Member

Dit is verseker die mirage gewees. Mirage verplaas die beeld van die teiken in n rigting, en nou mik jy waar jy die beeld sien, en nie waar hy regtig staan nie. Gawie is reg, as die mirage opwaarts kook, verplaas hy die beeld opwaarts, en nou mik jy daar, en daarom lyk dit vir jou of jy minder clicks moet verstel. Enige mirage wat opwaarts kook, moet jy liefs vermy, en wag dat hy na n kant toe trek. Mens skiet nooit in n "boil" tensy jy nie anders kan. n Boil sal jou altyd hoog laat skiet, maar mens weet nooit hoeveel hoog nie, en daarom moet jy dit probeer vermy.
Soos Arnold noem, moet jy altyd jou vergroting afstel, na so 10 - 12 x vergroting as jy in mirage skiet. Dit verklein die fout en laat jou nader aan die regte beeld mik, en skiet. As na n gong kyk met jou scope op n groot vergroting, sal jy sien hy lyk glad nie rond nie. Dit lyk soos n kol met n dowwe rand om hom, en maak dat hy groter lyk as sonder mirage, en hy spring baie rond. Draai nou af na n kleiner vergroting, en jy sl sien hy lyk meer rond, waar spring nog rond, maar baie minder.
Net n tip. AS daar n wind reg van voor, of reg van agter waai, en daar is mirage, gaan hy die teenoorgestelde uitwerking op jou trefpunt he, en gaan jy laag skiet. Met so n wind, lyk dit altyd of die mirage kook, omdat hy reguit in jou sig in waai, of reguit weg. Maar wees vereker, jou beeld gaan laer projekteer, en jou laag laat skiet.
Mirage reg lees vat baie jare se ondervinding. Maar as jy dit reg kan lees, gee dit jou n voorsprong op jou teenstaanders, maar sal nogsteeds jou punte negatief beinvloed.
Soos Arnold noem, moet jy altyd jou vergroting afstel, na so 10 - 12 x vergroting as jy in mirage skiet. Dit verklein die fout en laat jou nader aan die regte beeld mik, en skiet. As na n gong kyk met jou scope op n groot vergroting, sal jy sien hy lyk glad nie rond nie. Dit lyk soos n kol met n dowwe rand om hom, en maak dat hy groter lyk as sonder mirage, en hy spring baie rond. Draai nou af na n kleiner vergroting, en jy sl sien hy lyk meer rond, waar spring nog rond, maar baie minder.
Net n tip. AS daar n wind reg van voor, of reg van agter waai, en daar is mirage, gaan hy die teenoorgestelde uitwerking op jou trefpunt he, en gaan jy laag skiet. Met so n wind, lyk dit altyd of die mirage kook, omdat hy reguit in jou sig in waai, of reguit weg. Maar wees vereker, jou beeld gaan laer projekteer, en jou laag laat skiet.
Mirage reg lees vat baie jare se ondervinding. Maar as jy dit reg kan lees, gee dit jou n voorsprong op jou teenstaanders, maar sal nogsteeds jou punte negatief beinvloed.
- Francoisv
- Hero Member

Goeie skrywe Piet en Ludwig.
En 'n lesenswaardige artikel.
http://southtexasshooting.org/multimedi ... irage.html
http://southtexasshooting.org/multimedi ... irage.html
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Francois Vogel
- Smitstertjies
- Hero Member

Baie dankie vir julle insette manne 
-
Doppies
- Jr. Member

Leer ek al weer iets dankie manne
-
Riebeeker
- Hero Member

Heng maar julle "boil" met die inligting - dankie manne.
Remington 700 .308 SPS, Remington 700 .260 en Remington 700 .223 VSF
- Jaco v Zyl
- Hero Member

Het jul alopgelet as jy mirage dophou deur jou teleskoop, en dit beweeg kom ons se van links na regs, en jy draai jou paralaksverstelling na unfinity toe,tot op amper sy maksimum verstelling, dan draai due telskoop die mirage om ?
Het iemamd dit al opgelet?
Ek eers gedog dis ma wind wat hier naby en da ver in verskillende rigtings waai,maar dit gebeur elke keer as ek dit doen.
As jy begin ver skiet en jy begin jou parralaks na infinity toe draai kan dit jou mos lelik laat kleitrap?
Het iemamd dit al opgelet?
Ek eers gedog dis ma wind wat hier naby en da ver in verskillende rigtings waai,maar dit gebeur elke keer as ek dit doen.
As jy begin ver skiet en jy begin jou parralaks na infinity toe draai kan dit jou mos lelik laat kleitrap?
- JohanvanZyl
- Full Member

Manne!
Baie insiggewend. My vraag dan nou: Op watter afstande sal die mirage i noemenswaardige verskil maak? En op hoe groot vergroting? Ek het i 6.5-20 en as ek my geweer op 200 wil zero, kan ek op 20 vergroting skiet of eerder i laer vergroting?
Baie insiggewend. My vraag dan nou: Op watter afstande sal die mirage i noemenswaardige verskil maak? En op hoe groot vergroting? Ek het i 6.5-20 en as ek my geweer op 200 wil zero, kan ek op 20 vergroting skiet of eerder i laer vergroting?
Johan
Howa 30-06
Oberndorf Mauser .22
Howa 30-06
Oberndorf Mauser .22
- Capt. Yoda
- Hero Member

http://i1239.photobucket.com/albums/ff511/siebertn/Mobile%20Uploads/20150709_111850_zps50zp4mnr.jpg
Die het ek vanogend geskiet.Eerste 3 skote het die mirage so lig van 9 na 3 toe geloop en toe ewi skielik borel hy op 4 en 5 bo van onder na bo.Die was op 300m, op.500m het dit so erg geraak dat my gong duime op en af beweeg het.
Die het ek vanogend geskiet.Eerste 3 skote het die mirage so lig van 9 na 3 toe geloop en toe ewi skielik borel hy op 4 en 5 bo van onder na bo.Die was op 300m, op.500m het dit so erg geraak dat my gong duime op en af beweeg het.
A child of five would understand this. Send someone to fetch a child of five.
-
Smirre
- Hero Member

Ludwieg
Jy seg as die mirage beweeg hoef jy nie te kompenseer nie..
Is dit nou LNR en RNL
Skuif die teiken nie ook kant toe nie?
Smirre
Jy seg as die mirage beweeg hoef jy nie te kompenseer nie..
Is dit nou LNR en RNL
Skuif die teiken nie ook kant toe nie?
Smirre
-
Smirre
- Hero Member

Ludwig (sonder die e die keer)
Dankie dit maak sin
Jy verstel vir die wind wat in effek die mirage is
SMirre
Die deel met 8 is n wonderlike hulpmiddel
Dankie dit maak sin
Jy verstel vir die wind wat in effek die mirage is
SMirre
Die deel met 8 is n wonderlike hulpmiddel
-
OJM
- Jr. Member

Hallo Manne
Kan ek die interressante draad na twee jaar heropen met 'n vraag.
Gestel jy kyk op hoë vergroting na 'n teiken en vind dat die mirage wild aan die borrel is en besluit om jou vergroting af te stel totdat jy die teiken stiller en meer aanvaarbaar vind voor jy skiet.
Gaan die effek van die mirage steeds dieselfde wees al sien jy die teiken nou beter of neem jy deur dit te doen van die mirage se verskuiwings effek ook weg?
Hoop dit maak sin.
OJM
Kan ek die interressante draad na twee jaar heropen met 'n vraag.
Gestel jy kyk op hoë vergroting na 'n teiken en vind dat die mirage wild aan die borrel is en besluit om jou vergroting af te stel totdat jy die teiken stiller en meer aanvaarbaar vind voor jy skiet.
Gaan die effek van die mirage steeds dieselfde wees al sien jy die teiken nou beter of neem jy deur dit te doen van die mirage se verskuiwings effek ook weg?
Hoop dit maak sin.
OJM
.117 AirArms S410, .22 Marlin, .22 CZ452 LH, .243win Brno, 6.5x55 Blaser ProfSuccess LH, 30-06 RemingtonCDL, .303 Enfield, .375H&H Winchester Safari, 12br Beretta SP1, Glok19 9mmPAR.