Ek wil graag by julle die volgende weet asb.
Is daar enige energie/spoed verlies wanneer n nuwe dop ''gefireform'' word?
Meenende dat kom ons veronderstel dat jy met n geskiete dop n x lading gebruik en jy kry n tromp snelheid op n z koeel van bv. 3000fps, gaan jy dan met n nuwe dop dieselfde spoed bereik of nie? Indien nie is die verskil berekenbaar en hoe? Is die verskil in spoed op kalibers verskillend? Het die verskillende make doppe wat gebruik word n invloed daarop en verskil dit?
Groetnis
Energie verlies??
- Cobus(Cobb)
- Hero Member

Re: Energie verlies??
SJ
Jou dopkapasiteit sal mos verskil as jy ge fireform het, dalk daai knertsie groter dopvolume......
Dit glo ek sal verskil maak...
Die Pro's gaan ons meer leer hier...
Cheers
Jou dopkapasiteit sal mos verskil as jy ge fireform het, dalk daai knertsie groter dopvolume......
Dit glo ek sal verskil maak...
Die Pro's gaan ons meer leer hier...
Cheers
Cobus
Johannesburg
Christus
BRNO 308, BRNO 22, Howa 243AI, MAB 7.65
12Ga Semi, Fabarm 12G O/U, AYA 12G S/S
Barnett Z 350CRT
Stormers/WP(kyk darm nie meer SA rugby nie)
Johannesburg
Christus
BRNO 308, BRNO 22, Howa 243AI, MAB 7.65
12Ga Semi, Fabarm 12G O/U, AYA 12G S/S
Barnett Z 350CRT
Stormers/WP(kyk darm nie meer SA rugby nie)
- Jagtersdok
- Global Moderator

SJ wrote: Ek wil graag by julle die volgende weet asb.
Is daar enige energie/spoed verlies wanneer n nuwe dop ''gefireform'' word? Dop wat gefireform word is gewoonlik groter so groter dopkapasiteit dus sal x lading vir jou laer spoed gee in gevormde dop as in nuwe dop met kleiner volume, MAAR met die nuwe dop word baie energie gebruik om die dop te laat uitsit na die groote van die kamer toe, dus is daar minder energie beskikbaar om die projektiel aan te dryf en dus verloor jy spoed. Nou hoe balanseer die twee uit? Gewoonlik is die energie wat verlore gaan om die dop te "rek" baie meer as die wat jy wen agv jou aanvanklike kleiner volume Dus wne jy deur gevormde doppe te skiet. MAAR jou kamergroote speel groot rol. Wat ek wel gevind het is dat gevormde doppe vir my meer konstante snelhede gee en dit is eintlik vir my belangriker want mens kan altyd snelheid opmaak met ho?r load, maar doppe heeltyd hervorm word verhard soos meeste weet maar dit is nie 'n konstante proses nie en dus mag daar meer variasie wees
Meenende dat kom ons veronderstel dat jy met n geskiete dop n x lading gebruik en jy kry n tromp snelheid op n z koeel van bv. 3000fps, gaan jy dan met n nuwe dop dieselfde spoed bereik of nie? Jy sal kan, maar dit gaan afhang van die verhouding van energy distribution
Indien nie is die verskil berekenbaar en hoe? Moontlik maar dit gaan ingewikkelde som wees en ek weet nie werklik of dit die moeite werd sou wees nie
Is die verskil in spoed op kalibers verskillend?dit is want die dopvolumes en hoeveelheid brass wat vervorm gaan verskil
Het die verskillende make doppe wat gebruik word n invloed daarop en verskil dit?Sagter brass sal makliker vorm dus mider energie gebruik en meer energie oorlaat om die koeel aan te dryf
Groetnis
NEELS NIEMAND, CENTURION
Laat die roere dreun!
.243 Win Frankonia, .270 Win Musgrave
.303 Britt Lee Enfield, .375 Pre'64 Winchester Delux, .375 H&H P14Winchester, [308 Win Mauser & .222 Sako & .22Bruno waiting for liscences]
Laat die roere dreun!
.243 Win Frankonia, .270 Win Musgrave
.303 Britt Lee Enfield, .375 Pre'64 Winchester Delux, .375 H&H P14Winchester, [308 Win Mauser & .222 Sako & .22Bruno waiting for liscences]
- Monrique (SJ)
- Hero Member

Dankie Neels
Groetnis
Groetnis