Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ek kry gister Landbou weekblad se elektroniese nuusbrief. Daarin is geskryf dat die vakbonde mik vir R200.00 per dag loon vir plaas arbeid vir volgende jaar maar dat ekonome voorspel dat dit rondom R 150.00 sal wees. Ek kon amper nie hierdie jaar se verhoging absorbeer nie, nou wonder ek wat le vir ons voor?
Ons het twee jaar gelede 'n groothandel saailing kwekery begin. Die ding groei ongelooflik vinnig. Ons het egter nou besluit dat ons nie ons arbeidsmag gaan vermeerder nie. My skoonpa in Bloem het dieselfde kwekery, en gaan elke jaar ten minste een keer Europa toe vir nuwe tegnologie asook planne.
Hy werk nou tans met ongeveer 'n kwart van die hoeveelheid werkers as wat ander kwekers van sy grootte mee werk.
My planne vir volgende jaar sluit alreeds in "boom-sprayers" wat gaan meebring dat ek op 'n naweek self binne 'n kort tydjie 4000 vkte meter effektief kan natgooi.
As ons uitbrei soos die afgelope 2 jaar, sou ons baie meer werkers kon aanstel, maar met die huidige lone en al die str@#%t wat met te veel werkers gepaardgaan, gaan tegnologie en meganisasie beslis wen.
Hi all
I have reduced my farm staff by 3, just have to do things a little slower now, but, get done they will. I also have a feed factory with 4 staff and now they get paid per bag mixed, they are a bit dik-bek but I could not care, if they want to waste time, it is not mine they are wasting. No longer can one afford to pay without production. So here starts the whole circle.
More unemployment - no money for food - crime
Wayne
Verkoop alle lewende hawe op die plaas en implemente, sny al die vrugtebome en jaag die werkers weg.
Dan sal ek maar liewer op die stoep sit en my geld uit drink as om my geld uit te boer agv IDIOTIESE VAKBONDE.
Groete
Riaan
Ek boer nie,maar ek kry julle manne wat arbeids intensief boer baie jammer,waar is die dae van bandiet arbeid,nou sit hulle en videos kyk heeldag. My neef hulle boer met avos en hulle is ook nou besig om die bome te vervang met makedamia neute,dit verander hulle arbeid van 5man per hektaar na een man per 5hektaar.
vakbonde maak net wat hulle wil ongeag hoeveel arbeiders hul werk verloor.
so ook die rigering. ons rigering, en vakbonde worry niks oor sy eie mense nie. dit is net self ver ryking. verder voel hy niks vir sy eie mens nie. hou hul net snaaks.
maar ja, met die nasie se inteligensie, dink jul hul besef dit?
Ja nee Riaan hulle se hulle is gatvol vir arbeiders en hulle "demands" hulle bly verniet en betaal geen water en krag nie maar hulle wil net he,ons het mos kaste vol geld en dit groei sommer oornag. Die unies en goverment bly in weelde terwyl hulle mense kripeer maar die bliksims is te dom om dit te besef
Vossie jy weet die boere het ook geen regte meer as dit by plaaswerkers kom nie. Ek het die naweek vir van die werkers gese dat hulle klaar maak aan die einde van die maand agv die boerdery struktuur wat verander en het sopas verneem hulle het CCMA toe gehardloop oor sogenaamde onregverdigge ontslag, die tipe goed maak mens sommer goed die moer in. Dit is hoekom party klein boere sommer net als verkoop en in die dorp gaan bly.
Riaan Beeslaar wrote:Vossie jy weet die boere het ook geen regte meer as dit by plaaswerkers kom nie. Ek het die naweek vir van die werkers gese dat hulle klaar maak aan die einde van die maand agv die boerdery struktuur wat verander en het sopas verneem hulle het CCMA toe gehardloop oor sogenaamde onregverdigge ontslag, die tipe goed maak mens sommer goed die moer in. Dit is hoekom party klein boere sommer net als verkoop en in die dorp gaan bly.
Riaan, baie van die Kommissarise by die CCMA doen ook privaat werk as Arbeidskonsultante. Ek besef dat dit jou 'n paar rand gaan kos, maar kry een van hulle om jou by te staan in die afleggingsproses. My pa het een afdeling van sy boerdery gestaak en het 'n CCMA Kommissaris gebruik om die afleggingsprosedure te hanteer. Geen van die ander CCMA Kommissarisse kon (wou) fout vind met die proses nie en dit het uiteindelik in die Arbeidshof gaan draai, waar die Regter steeds in ons guns beslis het en die "prokureur" wat die saak namens die 5 werkers hanteer het, moes uiteindelik die koste uit sy sak betaal! Die ouens by die CCMA is gewoonlik maar negatief ingestel teen werkgewers in die algemeen en spesifiek boere.... Beskerm jouself teen baie koste en drama en doen dit van die begin af reg! Ek kan jou belowe dis die moeite werd!
Ek moes my tamatie tonnel boerdery staak agv hoe arbeid koste, en ek het goeie geld gemaak met my tamaties. Niemand hier rond het tematies geplant. Tonnel is tans afgebreuk en le in my stoor. Selfde storie met my vark boerdery, het tussen 500 en 600 varkies n jaar bemark, goeie geld gemaak maar die ONBETROUBARE DUUR arbeid het my gedwing om hulle ook als te stop,
Nou het ek net my skape, melkbokke en paar slag bees, is ook besig om my krale te verander dat net ek en die skaaphond die trop in die kraal kan kry. Het ook n mobiele laaibank.
Slang
Jy raak nou 'n belangrike punt aan. Skaapboere sal ook moet begin kyk na maniere om op arbeid te bespaar. Onthou, 56% van boere in die Noordkaap se omset is kleiner as R500 000. Al gebruik die boere dus min arbeiders bly dit een van die grootste koste-komponente.
Die Aussies het al maniere om diere vir ekto-parasiete te behandel, lammers van 'n sekere gewig outomaties by waterpunte uit te keer,ens. Ons sal moet vinnig planne maak anders kan ons dieselfde probleme as die meer arbeids-intensiewe boerderye ervaar.
Manne ek prober so min nuus kyk en lees as moontelik. Dit maak n boer net negatief. Dit bly n vooreg om te boer veral in die land van ons, gaan kyk n bietjie hoe sukkel boere in ander lande en wat se groote eenede hulle boer om lewens vatbaar te wees. Ja ons is bederf met arbeid tot dusver, maar ons sal maar planne moet maak voorentoe om sonder so baie arbeid klaar te kom. Ons weet dit is polities gedruif, maar wat vir my die dinges in maak is dat daar nog boere is wat nie lid by georganiseerde landbou is nie en nog steeds wil vinger wys. Ek het nog buurmanne wat wuier om te stem maar elke dag kla oor wat in ons land aangaan. Ek gaan nou ophou skruif ek raak nou kwaad, gaan nou eder wingerd gaan plant en nog geld uitgee op arbeid............