Eienaardige Koeël Gedrag.

Geno
Administrator
Administrator

Re: Eienaardige Koeël Gedrag.

Post by Geno »

TFDADD wrote:Verskoon my vir die twee stukkies wat ek hier plaas, dit raakgeloop toe ek so bietjie terug gedwaal het in die verlede se jagte.

Hierdie glo ek kan nou nie beskryf word as "eienaardige koeël gedrag" nie, maar eerder as dit wat mens verwag van 'n goeie gehalte gestabiliseerde koeël, gelanseer uit dood gewone fabrieksvervaardigde jaggewere.

Oom kan maar ophou om GS Custom se koeëls te bemark, Gerard "Punte" Schultz het Oom lankal vergeet toe hy sy besigheid verkoop het.
Dit was goeie koeëls, punt. Maar dis nou verby.
Goed, beter, 6millimeter!
Capt. Yoda
Hero Member
Hero Member

Post by Capt. Yoda »

Punte ++>: ++>: ++>:
A child of five would understand this. Send someone to fetch a child of five.
Lategan1
Hero Member
Hero Member

Post by Lategan1 »

Dit is nou verby, verseker. Help nie ons probeer daarop hammer nie.

Beste.
Jaggewere, haelgewere, rewolwers, jakkelskyk 8)
ThinusS
Sr. Member
Sr. Member

Post by ThinusS »

Ek wil net byvoeg dat ek geensins oor die koeël in die oorspronklike post se gedrag gekla het nie. Dié koeël, net soos al die ander koeëls wat ek agterstevoor herwin het, het sy werk goed gedoen. Ek het bloot die foto geplaas omdat dit 'n interresante verskynsel is.
Capt. Yoda
Hero Member
Hero Member

Post by Capt. Yoda »

Wanner die koel n “media” slaan is daar n tydelike en permanete wond kanaal. Met die tydelike wond kanaal is die koel basies in die lig unsupported, as hy nou n rib skeef geslaan het met die impak gaan die koel tuimel in die tydelike wond kanaal. Op watse hoek hy nou weer die tyken media slaan as die tydelike wond kanaal n permanente wond kanaal word gaan imo ook n groot impak he, dis nie n pyl van n boog wat reguit penetreur nie. Die feit laat n mono so diep penetreur bring maar net die goed te vore. Ek reken daar is 1000de cup and core koele wat ok so gat kant voorentoe eindig ons besef dit net nie want ons kry die koels in die maag of in die vleis erens
A child of five would understand this. Send someone to fetch a child of five.
Cobus Wessels
Full Member
Full Member

Post by Cobus Wessels »

tripodmvr wrote:Rotasie stabiliseer die koeël. Teen die einde van sy tog deur die weefsel is dit baie moontlik dat die tol aksie nie meer plaasving nie en daar dus geen kragte die punt na vore hou nie. Dit en die oneweredige paddastoel kan dus nou maklik die gat oor kop beweging tot gevolg hê. Die feit dat die koeël reeds sy werk gedoen het sal my nie bekommerd maak oor die' verskynsel nie.
Hierdie is korrek in uniforme media en...

Sent from my SM-G991U1 using Tapatalk

Cobus Wessels
Full Member
Full Member

Post by Cobus Wessels »

Capt. Yoda wrote:Wanner die koel n “media” slaan is daar n tydelike en permanete wond kanaal. Met die tydelike wond kanaal is die koel basies in die lig unsupported, as hy nou n rib skeef geslaan het met die impak gaan die koel tuimel in die tydelike wond kanaal. Op watse hoek hy nou weer die tyken media slaan as die tydelike wond kanaal n permanente wond kanaal word gaan imo ook n groot impak he, dis nie n pyl van n boog wat reguit penetreur nie. Die feit laat n mono so diep penetreur bring maar net die goed te vore. Ek reken daar is 1000de cup and core koele wat ok so gat kant voorentoe eindig ons besef dit net nie want ons kry die koels in die maag of in die vleis erens
Hierdie is korrek in lewende weefsel

Giepie
Hero Member
Hero Member

Post by Giepie »

Dankie Kaptein, dit is hoe ek dit ook sien, maar dit bly interessant en sorg maar altyd vir bespreking. ;D
'n Slim man leer uit sy foute, 'n Wyse mens leer uit ander se foute.
Cobus Wessels
Full Member
Full Member

Post by Cobus Wessels »

Ek het nie soveel bokke soos baie manne geskiet nie. Dalk ook nie soveel ander tipe gediertes nie...maar ek sien nog steeds amper daagliks die uitwerking van die ander deel van die spektrum nl. soliede koeëls op lewende weefsel. Niks is voorspelbaar nie.

finch
Sr. Member
Sr. Member

Post by finch »

Ek het dit ook al twee keer in jagveld (albei gemsbokke) gesien
IMG_20190614_123832914.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Alwin
Hero Member
Hero Member

Post by Alwin »

TFDADD wrote: Sun Feb 11, 2024 12:51 pm
by Alwin » 08 Feb 2024 19:51

As jy 'n korter (ligter) koeël van dieselfde tipe en konstruksie gaan gebruik, behoort hy beter te stabiliseer, wat beteken dat hy nie so maklik kan omswaai nie.
Die omswaai kan ook veroorsaak dat die wondkanaal nie heeltemal reguit is nie.
Dit wat Alwin hierbo sê, is die werklike rede vir die tuimel gedrag van 'n koeël alreeds tydens impak en/of tydens penetrasie.

Aanvullend hiertoe moet in gedagte gehou word dat die effek van jou geweer loop se groefdraai/(twist), bepaal die lengte van die koeël wat jy kan gebruik om daardie koeël stabiel/(neus eerste) te laat vlieg en ook die teiken/bok teen die regte impakhoek/[angle of incidence] te tref, om dan sonder om te tuimel steeds neus eerste, te kan penetreer in die bok.

Soos Alwin dan heeltemal tereg hierbo genoem het, is dit gewoonlik 'n té lang koeël wat tuimel bloot omdat die geweer loop se groefdraai nie die koeël reg van die begin af voldoende stabiliseer nie.
Miskien moet ek verduidelik hoekom ek so beweer?

Laaank gelede toe Gerard Schultz net begin het om sy eerste reeks koper holpunt koeëls te bemark, het ek 'n pakkie 130gn HP's bekom in .308". Ek was maar onkundig oor die tipe goed en het die vrae gevra. Hulle is gelaai in my 308 en gelanseer teen 3002fps. Die meeste is op vlakvarke en bosvarke gebruik en resultate was uitstekend. Elke skoot het 1 vark laat bakkie ry. Ek hjet net enkeles herwin, wat van skote van voor af gekom het. Al die plankdwars skote is anderkant uit en die wondkanale was mooi reguit, self na dit dik bene getref het.

Toe dink ek so by myself, as die 130gn so mooi werk, dan sal die 150gn weergawe mos beter werk? EK bekom toe 'n pakkie 150gn GS HP koeëls en laai hulle teen ongeveer 2800fps. Elkeen het steeds sy vark opgelewer, maar die meeste het nie deur gepenetreer op plankdwars skote nie. Die wondkanale was ook nie heeltemal reguit nie en die meeste is herwin onder die vel met die basis vorentoe. Uitsetting was in alle gevalle perfek. Hierdie swak penetrasie en gatomswaaiery het my gepla, want dit was nie iets wat ek al voorheen ervaar het nie.

Kort daarna ontmoet ek vir GS op 'n skou en vra al my vrae. Hy verduidelik toe vir my dat die 150gn HP se giroskopiese stabiliteit uit 'n 1:12" groefdraai loop voldoende is om mooi reguit te kan vlieg, maar nie genoeg om die koeël punt-vorentoe te hou na impak nie. Onthou ook dat mono-koper koeëls langer as loodkern tipes is om mee te begin en dan na impak ook minder gewig en lengte verloor. Hy verduidelik toe dat die 130gn weergawe beter giroskopiese stabiliteit het, beide in vlug en na impak. Die ligter koeël bly dus meestal regom deur die bok en gee dus dieper en reguit penetrasie.
Forester
Hero Member
Hero Member

Post by Forester »

Forester wrote: Fri Feb 09, 2024 8:52 am Pierre van der Walt verduidelik dit mooi in sy boek "African Dangerous Game Cartridges". Ek sal dit weer moet lees om die detail te onthou, maar dit kom daarop neer dat alle koeëls tuimel binne die dier en dit is wat dit so moeilik maak om 'n soliede koeël te kry om reguit te penetreer.
Die volgende is spesifiek van toepassing op expanding/soft koeëls. Hy verduidelik wat gebeur deur die Greenhill formule:
Twist = (150 x D2)/L
D2 = koeël deursnee in duim kwadraat
L = koeël lengte in duim

Water is 900 keer digter as lug en word gebruik as proxy vir die dier (omdat dit 80% water is). Wat dit beteken is dat dieselfde lengte koeël 30 keer vinniger moet draai binne in water om stabiel te wees. Die syfers wat hy gebruik as voorbeeld:
Unexpanded
Deursnee: 0,375”
Lengte: 1,507”
Twist vereis: 1:14
Lug stabiel draai/sekond: 2229
Water stabiel draai/sekond: 66870

Expanded:
Deursnee: 0,75”
Lengte: 0,747”
Twist vereis: 1:113
Lug stabiel draai/sekond: 276
Water stabiel draai/sekond: 8283

Wat ons dus help met reguitlyn penetrasie is die feit dat die koeël korter word, maar is geneig om te tumble/flip omdat dit so onstabiel is binne die dier voordat/terwyl die koeël oopmaak.

Ek hoop hierdie dra dit reg oor. Ek kan regtig hierdie boek aanbeveel.
Wynand

470NE; 404Jeff; 375H&H; 300WM; 30-06; 308; 6XC; .22LR; 12br x3; 40S&W; 9mmP
TFDADD
Hero Member
Hero Member

Post by TFDADD »

by Forester » 29 Feb 2024 13:18 -
Ek hoop hierdie dra dit reg oor.
Wynand, ongelukkig nie, want die inligtig wat jy weergee is net tabel 1 mbt giroskopiese stabiliteit met ook nog twee verdere tabelle oor die dieselfde onderwerp en samehangende ander aspekte wat hy behandel.

Om Pierre van der Walt se hele bespreking oor koeëls wat vervorm asook soliede koeëls gebruik in die jag van gevaarlike wild, ten volle te verstaan en die waardie daarvan te besef, moét beide hoofstukke 6 en 7 in hierdie boek van hom gelees word.
Ek kan regtig hierdie boek aanbeveel.
Hiermee stem ek 100% saam.

Giroskopiese stabiliteit en die kragte wat meewerk vir die tipiese vervorming van jagkoeëls, word hier wetenskaplik bewys.

Vervormingsproses van jagkoeëls
Last edited by TFDADD on Mon Mar 04, 2024 8:17 am, edited 1 time in total.
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passion,
they cannot alter the state of facts and evidence. ~ John Adams.

We are honest, trustworthy and reliable.
Forester
Hero Member
Hero Member

Post by Forester »

TFDADD wrote: Sat Mar 02, 2024 4:28 pm
Ek hoop hierdie dra dit reg oor.
Wynand, ongelukkig nie, want die inligtig wat jy weergee is net tabel 1 mbt giroskopiese stabiliteit met ook nog twee verdere tabelle oor die dieselfde onderwerp en samehangende ander aspekte wat hy behandel.

Om Pierre van der Walt se hele bespreking oor koeëls wat vervorm asook soliede koeëls gebruik in die jag van gevaarlike wild, ten volle te verstaan en die waardie daarvan te besef, moét beide hoofstukke 6 en 7 in hierdie boek van hom gelees word.
Ek kan regtig hierdie boek aanbeveel.
Hiermee stem ek 100% saam.

Giroskopiese stabiliteit en die kragte wat meewerk vir die tipiese vervorming van jagkoeëls, word hier wetenskaplik bewys.

Hierdie post voeg geen waarde toe nie, som dan hoofstukke 6 en 7 hier op of maak ‘n geldige argument, eerder as om almal te irriteer met EVs en olifante in die Kruger.
Wynand

470NE; 404Jeff; 375H&H; 300WM; 30-06; 308; 6XC; .22LR; 12br x3; 40S&W; 9mmP
TFDADD
Hero Member
Hero Member

Post by TFDADD »

by Forester » 02 Mar 2024 21:09
Hierdie post voeg geen waarde toe nie, som dan hoofstukke 6 en 7 hier op of maak ‘n geldige argument,
Ek maak so, lees geldige argument hierna -
by Alwin » 16 Feb 2024 13:01
Kort daarna ontmoet ek vir GS op 'n skou en vra al my vrae. Hy verduidelik toe vir my dat die 150gn HP se giroskopiese stabiliteit uit 'n 1:12" groefdraai loop voldoende is om mooi reguit te kan vlieg, maar nie genoeg om die koeël punt-vorentoe te hou na impak nie. Onthou ook dat mono-koper koeëls langer as loodkern tipes is om mee te begin en dan na impak ook minder gewig en lengte verloor. Hy verduidelik toe dat die 130gn weergawe beter giroskopiese stabiliteit het, beide in vlug en na impak. Die ligter koeël bly dus meestal regom deur die bok en gee dus dieper en reguit penetrasie.
by Forester » 02 Mar 2024 21:09 -
... eerder as om almal te irriteer met EVs en olifante in die Kruger.
:laugh: ++>:

Nog 'n geldige argument -
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passion,
they cannot alter the state of facts and evidence. ~ John Adams.

We are honest, trustworthy and reliable.
Post Reply