n Paar lesse geleer!

Nella
Hero Member
Hero Member

n Paar lesse geleer!

Post by Nella »

Ek en Sakkie...eienaar van Lapa Moyo Safaris het vrydag oggend vroeg sy cruiser se neus in alldays rigting gedruk.
Met n dubbel as sleepwa wat vol gelaai is met boontjie bale en die cruiser ook nog so 1.3 ton se voer pille ens het ons baie rustig gery.
Skaars buite polokwane en gelukkig op n stuk grondpad besluit ons sleepwa mos ons ry heeltemal te stadig en vat sommer die cruiser verby :o
Met ons SKEPPER se genade was dit gelukkig glad nie erenstig nie....ons het baie stadig oor n spoed wal gegaan toe die sleepwa afhak en 30m verder gelukkig self rustig tot stilstand kom in die duk sand langsaan die pad.
Nou ek glo vas dat als defnetief met n doel gebeer en ek kry sommer koue rillings as ek dink wat kon gebeur het as daai sleepwa op die hoof pad op n verkeerde tyd en teen n verkeerde spoed moes afhak! !....
LES EEN ....kyk altyd self en maak seker jou sleepwa is reg gehak.
Die cruiser se sleepstang het n vertikale hak/pen kombenasie en sy "lockpen" was nie terug gedruk nie.
So toe die sleepwa se neus lig oor die spoedwal toe trek hy net mooi die hak uit en ry by hom self.
Dankie YAHWEH dat U hand van beskerming oor ons was.
Nadat ons die ligte op die sleepwa uitgesorteer het was ons verder op pad
N paar km voor Sakkie se plaas sien ons toe n klompie koedoes op die buurman se grond naby n water krip.
Ek wys toe vir sakkie n mooi bul wat reg teen die pad onder n bos lê.
Ons ry reeds stadig en Sakkie rem onmiddelik. ..
"Kyk daai bul se bêk is af geskiet" sê hy en ons stop.
Hy bel die grond eienaar en verduidelik die sutuasie en met hulle toestemming sit hy die arm bul uit sy lyding uit.
Daai dier moes n aaklige laaste paar dae gehad het.....brandmaar. . Dood dors en al so swak dat hy nie meer kon op staan nie. Net daar weer besef hoekom ek glad nie baie lief is vir kop skote in die bosveld nie :'(
IMG-20181022-WA0001.jpg
LES TWEE volg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Just smile and wave boys >:D
Nella
Hero Member
Hero Member

Re: n Paar lesse geleer!

Post by Nella »

Op die plaas aan gekom het ons eers als af gepak en was daar n paar takies wat afgehandel moes word.
Sakkie het nadat hy in sy nyala kamp gesien het dat daar van die diere se pense los was eers sy voer resep aan gepas om daai probleem aan te spreek.
Daar het ek al klaar gesien dat die jongman se kop reg is op sy skouers.
En dat hy ook n masiewe stel ghoens aan hom het sou hy later aan my bewys !
Met die nodigste werkies af gehandel het is ons gou skiet baan toe dat ons die gewere kan gaan loer of als nog reg is.
Nou omdat ek rerig graag iets groots met die epps wil skiet en ook wil kyk wat maak daai 190 gr kriek bosvelders was hy my gekose wapen
Met Sakkie se hulp het daai Epps n ghong op 200m skoot vir skoot laat sing en was ek reg gewees vir aksie.
Dit was al redelik laat die middag en n goeie vriend van ons oom Dion en my jong man Henrico sou die volgende oggend vroeg by ons aan sluit het ek en Sakkie besluit ons los die jag vir saterdag .
Volgende oggend vroeg het Sakkie gou n paar penkop rooibokke uit geskiet uit die swart rooibok kamp uit.
Hy het n bestelling gehad vir vleis en die ramme moes uit ..
n Wen wen sutuasie. ...wel seker nie vir die rooibokke nie ::)
Ons is toe terug kamp toe waar ek n baie groot bobejaan heeltemal mis geskiet het in die lusern land. ..maar kees hey vir hom vaal geskrik en sal nie gou weer terug kom nie.
Oom Deon en my bul het toe ook net daar aan gekom en ons het gou die skieters en water gelaai , sommer op die trekker en trailer wat oppad was om orals op die plaas te gaan voer.
Nou soos ek gesê het Sakkie het n absolute passie vir sy wild en jag en hy verstaan die werke.
Sy groot trots is sy elande en koedoe bulle.
Nou daar is genoeg koedoe bulle op daai plaas om jou bank bestuurder nagmerries te gee ::)
By elke voerpunt staan daar 5 plus koedoe bulle wat almal 50" duim en van hulle sommer baie meer is!!!!
Oom Dion wou ook n pajama donkie skiet en ons laai hom toe op n plek af wat Sakkie glo hy die beste kans sal hê.
Ek en Sakkie en Henrico is toe verder met die trekker.
Sakkie sê dat ek voor op die trailer moet kom sit want ons het n goeie kans om voor elande te kry, en dan kan ek sommer van die trailer se raamwerk af skiet.
Nou die elande ontwyk my nou al vir meer as n jaar en ek gaan nie so geleentheid verby laat gaan nie.
Nou net soos die man gesê het ry ons toe binne n trop elande vas.
Nou Sakkie wil nie hê ons moet vroulike diere skiet nie omdat hulle dragtig is maar ek mag n jong bul skiet wat omtrent n groot koei grote is vir n baie billikke prys.
Nou ek soek vleis en dit pas my soos n handskoen.
Elande draf so bietjie weg maar gaan steek toe vas tussen die blaarlose mopanies.Ek en Sakkie beloer hulle toe mooi en besluit op n jong bul...maar die man staan eers agter n boom en toe hy agter die boom uitkom toe staan hy met sy gat na my toe...geen skoot daar nie.
Sakkie wys my toe n bul wat heel regs mooi plankdwars staan.
Sakkie gee die "go ahead "....die epps blaf en met daai kriek wat styf teen die linker kant se blad in is en op die regter kant se blad uit is maak daai bul nie 30m voordat hy plat is nie.
Met n baie opgewonde jongman wat baie trots op sy pa is en n geblad skut tussen ons drie sny ons keel en draai die bul reg dat ons kan fotos neem.
Nie ek of Sakkie kan lekker die bul se ouderdom plaas nie ..
Van vêr af lyk hy na n mooi jong bul....basies geen klos nie...Baie klein "dewlap" ens
Maar van naby af sien ons die man se bors en nek is al blou soos n groot bul en het ook al n duk stel horings aan hom...
Ek kry maar altyd hartseer as ek so mooi dier skiet maar die eland steak en huis vleis se vooruitsig troos darm .
IMG-20181022-WA0002.jpg
IMG-20181022-WA0010.jpg
Sakkie kontak toe die kamp dat hulle n ander trekker stuur met so plat laai bank wat hy gepraktiseer het. ..dit werk op die trekker se hidroliese "lift" en werk soos n droom om n karkasse te laai.
Dis warm en daai eland moet in die koelkamer kom.
Sakkie stel toe voor dat ek en Henrico moet verder met die voer trekker en by die boog blind gaan sit.
Sal glad nie omgee om n zebra met die boog te kan skiet nie >:+
Ek sê toe nee...ek gaan eers by die eland help want dis nie reg van my om net sneller te trek en dan te verwag dat al die harde werk daarna deur iemand anders gedoen moet word nie.
Plus ek geniet alle aspekte van jag...die karkas herwinning. ..slag ...alles.
Na n belofte van n pak slae van my vriend af...en dat hy n bleddie fris en jong man is het ek maar geluister. .. ek dink sy klappe kan brand :laugh: :laugh:
Ek en Henrico is toe verder met die trekker na n boog blind toe.
LES TWEE.... n slick trick broadhead is bleddie skerp :-\
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nella
Hero Member
Hero Member

Post by Nella »

By die hide aan gekom het ek en Henrico ons boë en als gou in die hide gesit
Met hierdie bul wat letterlik 30m weg van jou af staan was ek al klaar opgewonde. ..
IMG-20181022-WA0017.jpg
Die diere het letterlik 2min nadat ons in die put skuiling ingeklim het al klaar begin nader staan vir hul voer.
Om rede ek die eland geskiet het. ..het ek Henrico gevra hoe klink n zebra vir hom as n verjaarsdag geskenk. .
Wel hy was opgewonde en ons het besluit dat as n pajama donkie hom n geleentheid gee kan hy hom maar stamp met die epps.
Of andersins kan hy n vark of rooibok met sy boog skiet.
Dit sou sy eerste gewees het met n boog.
Ek sit toe solank n slick trick broadhead op een van sy pyle...maar die slick trick se skag is bietjie dukker as wat sy pyle se "insert " is so hulle gaan moeilik in..
Met al die koedoes. ..blouwildebeeste en rooibokke rondom ons kyk ek nie wat ek doen nie en druk my duim mooi in een van daai lemme in.
IMG-20181022-WA0018.jpg
My hand bloei verskriklik en my seun se oë begin rêk...Baie bekommerd oor sy pa.
Naderhand my rangefinder se toutjie om my duim gedraai net om hom te kry dat hy begin stol.
Dit het darm mooi gewerk so ons twee het toe rustig na al die bokke rondom ons gekyk.
Zebras wou nie in kom nie en ons besluit om maar terug te gaan kamp toe ...ek wou graag die krieke se vleis skade op daai eland gaan kyk.
Oppad terug kamp kry ons toe n troppie zebras.
Henrico vat toe die epps, klim af van die trekker af en bekruip hulle.
Als hier reg voor my.
Ek roep hom toe terug want daars nie n oop skoot nie en ek en hy beweeg toe vinnig paralel saam met die wind om voor die zebras te probeer in kom.
Als werk toe mooi uit en nie lank nie of die troppie gaan staan mooi in n oopte skaars 80m weg van ons .
Henrico beweeg so 10m nader van waar hy n mooi oop skoot het op n zebra wat mooi plankdwars staan.
Die jongman verstaan van skiet en skoot plasing en ek praat saggies van agter met hom dat hy sy sneller beheer moet onthou.
Daai Epps blaf en ek kan hoor daai kriek het sy teiken getref .
Zebra se kind vlieg om....ploeg in die grond in soos hy n paar meter verder val...maar kry weer op gestaan en laat loop saam met die res van die trop .
Ek was oortuig oor Henrico se skoot en se ons gee hom net so 10min kans dan gaan haal ons jou donkie. .
LES DRIE. ...Wats viniger as n zebra met 4 bene?
n Zebra met drie bene!!! :o
Flip Nel
Hero Member
Hero Member

Post by Flip Nel »

Baie Geluk, dankie vir die deel met ons
Nella
Hero Member
Hero Member

Post by Nella »

Na n wyle begin ek , Henrico en die trekker drywer die spoor vat.
Ons kry gou die trop se spore en ook bloed.
Na so bietjie meer as 1000m op daai donkie se spoor toe twyfel ek nie meer nie...toe weet ek hier het ons nou groot k @ k...daai donkie hou gelukkig aan om te bloei. ..maar hy breek nie weg van die trop af nie...in teendeel hy ly die trop!!
Ek en Sakkie praat toe op die foon en hy sê hy en nog n tracker is oppad.
Sakkie,oom Dion en James is toe so 12:30 by ons.
Ek en die ander spoorsnyer (askuus ek het sy naam vergeet) het die daai trop se spore al amper 2km plus gevolg.
Henrico soos gewoonlik met sy kaal voete saam.
Met die behulp van die nuwe vars oë kry kry ons weer die spore waar ons hom verloor het bo op n groot koppie wat net uit los klippe bestaan.
Nou kyk ek is defnetief beter as die algemene ou in die veld op spore ....maar ek erken ruiterlik dat ek maar net sowêl blind kon gewees het met daai Sakkie en sy twee spoorsnyers .
Hulle is absoluut ongekooflik goed!!!
Hulle sny oor daai klippe spoor dat ek naderhand nie meer kan by hou nie.
Ons het daai zebras daai dag gevolg vir oor die 25km ..ek het op n stadium hulle verloor toe ek vir oom Dion en my bul net n bietjie gewag het om ons in te haal..
Sakkie het daai zebras weer twee keer gekry en kon darm nog drie skote waarvan twee defnetief raak is in gekry op hom....maar daai 223 en omdat mens nou net daai dier so gou as moontlik probeer plat kry en jy nie tyd het vir perfekte skoot plasing nie het nie veel indruk op daai zebra gemaak nie.
Ek is toe terug na Sakkie se voertuig sodat ons op verskillende plekke soos Sakkie en sy twee manne op hulle spoor is hulle kan probeer voor sit ...maar daai donkie het heeltyd saam met die wind beweeg en gesorg dat hy heeltyd vêr voor ons bly.
Met sononder moes ons maar terug kamp toe.
Volgende oggend vroeg is ons weer op die spoor....maar vorige aand het die wind verwoed gewaai en die spore baie toe gemaak.
Maar weer het daai Sakkie gewys van watse staal hy gemaak is en ons het hulle spore gevolg tot waar hulle geslaap het.. die gekweste een het nog steeds bloed gegooi maar hy was nog steeds duidelik die trop leier en sy handrem was los.
Daai Sakkie volg daai zebra se spoor oor soliede klip banke. ....kms se los klippe. ..sand ...gewone grond.
Ek haal my hoed vir daai man af..ons het sondag ook weer maklik 6km verger agter hulle aan maar moes ongelukig vir eers tou op gooi .
Daai zebra gaan nie nou lê nie...so hy sal weer terug voer en water toe kom na n paar dae en sodra hy weer inkom dan sal ons hom gaan voorsit en hopenlik n kans kry om hom te skiet.
As n man se voete onder so lyk....kan jy weet jy het geloop!
Sakkie stuur gisteraand vir my die foto...
IMG-20181021-WA0019.jpg
Ek kyk toe onder my eie voet. ...
IMG-20181021-WA0020.jpeg
Sakkie, oom Dion en Henrico tjommas....
Enige dag deel ek weer saam met julle n kampvuur. .
Sakkie...Jy probeer nie ..Jy kan!!!
RESPEK! !
ruaanb
Hero Member
Hero Member

Post by ruaanb »

pragtige storie en dankie vir die deel. Hoe het die Krieke toe gevaar?
Nella
Hero Member
Hero Member

Post by Nella »

ruaanb wrote:pragtige storie en dankie vir die deel. Hoe het die Krieke toe gevaar?
Goeie vraag.
Ek skiet daai 190 gr bosvelders van Kriek teen so 24000 fps..
Op die eland het sy uitgangs gat rerig nie baie groot gelyk nie, ek wil amper sê ek dink nie hy het oop gemaak nie
Maar hy het nog steeds sy werk gedoen .
Ek sal moet erens een herwin om rerig te kan se of hy oop gemaak het of nie.
ruaanb
Hero Member
Hero Member

Post by ruaanb »

glo my hulle maak oop. tot op hede kon ek nog net n 76gr 6mm kriek herwin en die is amper deur die blouwildebees gewees.

Hoe het vleis skade gelyk as daar was?
Capt. Yoda
Hero Member
Hero Member

Post by Capt. Yoda »

Teen 24 000fps gaan daai Kriek hard slaan
A child of five would understand this. Send someone to fetch a child of five.
Nella
Hero Member
Hero Member

Post by Nella »

Vleis skade is basies nul met daai koeël
In daai opsig is ek baie gelukkig.
Carl
Hero Member
Hero Member

Post by Carl »

Mooi storie Nella, sjoe die wêreld kort darem nou van die Vader se genade water!!
Groete,
9mmP, .22, 243 , 270 , 30-06 , 12 Boor, 9.3x62 die "one gun" solution
Nella
Hero Member
Hero Member

Post by Nella »

Askuus ek sien nou eers ek skryf soos my...
2400fps. ...klink meer reg :laugh:
Carl. .
Daai plaas is baie naby aan jou ouers se stuk grond as ek nie nou die pot heeltemal mis sit nie.
Dis op die brombeek pad.
Daai wereld het darm so week of wat terug 10 tot klink my 15mm se water gekry.
Ek is vreeslik dankbaar vir ons boere se part daai kant.
Soos jy sê dis maar erg droog.
Maar net daai klein bietjie water laat die mopanies al klaar bot...so daars hoop daai kant
Ben Remington
Hero Member
Hero Member

Post by Ben Remington »

Baie mooi storie en eland. Volgende keer sal julle daai Zebra wys wie is baas.

Groetnis
Nella
Hero Member
Hero Member

Post by Nella »

Ben Remington wrote:Baie mooi storie en eland. Volgende keer sal julle daai Zebra wys wie is baas.

Groetnis
Dankbaar Ben
Ja ek haat dit om n gewkeste dier in die veld te los..
Ons het rerig absoluut als moontlik gedoen om daai dier so gou as moontlik te verlos, maar ongelukig het ons nie geslaag nie.
Hy sal defnetief inkom voer en water toe. . .al sy wonde wil voorkom asof dit net n vleiswond is
So ek bid en hoop rerig om daai dier so gou as moontlik te verlos.
Maar hy het ons dom....
Op die bloed wat ons op die spoor gekry het is die hoogte reg vir goeie blad skoot ....
Sy linker voor been het defnetief n harde hou weg. ..nie seker of hy gebreek is nie maar kan op sy spoor sien dat hy swaar op hom trap.
Nou die skoot is regs in en lings uit....
Ek begin nou dat ek rustig terug dink die idee kry dat my bul se skoot was te laag.
Hy het amper plat gaan le om n mooi dooierus oor n stomp te kon kry . So hy het bietjie op geskiet.
Toe ons die zebras weer sien kon ons nie die regte een van sy regter kant af identifiseer nie. Maar toe hy draai kon ons duidelik die bloed op sy linker blad opmerk.
Dalk onder by die bors in en op die linker blad uit..
ruaanb wrote:glo my hulle maak oop. tot op hede kon ek nog net n 76gr 6mm kriek herwin en die is amper deur die blouwildebees gewees.

Hoe het vleis skade gelyk as daar was?
Ruaanb. ..ek moet sê dat ek dink jy is reg..
Toe ons stop het daai elande al klaar begin weg draf..so hulle was glad nie rustig nie.
As daai kriek soos n soliede koeël nie oop gemaak het nie dink ek daai bul sou definitief verder gehardloop het.
Moontlik het die bosvelders se "pedals" af gegooi toe hy deur die ander kant se blad was en dis hoekom die uitgangs gat so klein was.
Ek het ongelukig nie self na die hart en longe gekyk nie.
Maar Sakkie het my gesê deur altwee longe en dan die are bo die hart af.
Dink ook hy het oop gemaak
Soos gesê daar is n bloed kol kleiner as my palm rondom die ingangs gat en nog kleiner op die uitgangs kant.
Die blaaie af gesny om viniger te laat verkoel en soos te verwagte is daar n klompie bloed tussen die ribbes en blaaie. Maar daai net skoon gewas en als was 100%
Daai Epps stamp hard....ek kon nog nooit deur n eland se lyf met my 308 skiet nie...het elke keer die koeël ( barnes tsx ) herwin. ..
Daai 190 gr bosvelder het deur hom gefluit. .
DWB
Hero Member
Hero Member

Post by DWB »

Nella, jy klink of jy gereeld op plase kom, so hier is 'n maklike toets.

Vat 5 Roundup kanne (spoel hulle eers 3 keer dat hulle vry van gif is) en maak hulle vol water.

Plaas hulle mooi in 'n reguit lyn en skiet dan ook mooi reguit in hulle in.

Skiet 2 of 3 vinnige skote, en iewers sal jy jou Krieke in een van die kanne kry
Noem my sommer Deon
7x57 - 404 Jeffery - 450 Rigby - 500 Jeffery
Overkill is underrated!
"All men die, but few men ever really live"
Maroelas
Sr. Member
Sr. Member

Post by Maroelas »

Dis 'n baie goeie storie en baie goed geskryf Nella!

Watter kaliber is jou Epps? As jy 190gr Krieke skiet wil dit my lyk dit moet 'n vorm van .33 kaliber wees?
ruaanb
Hero Member
Hero Member

Post by ruaanb »

Epps is die mooi woord vir 303 "Ackley" Lees hier vir meer info http://jaracal.com/viewtopic.php?f=105&t=8790

Ek skiet 180 en 200gr in my 300.
Maroelas
Sr. Member
Sr. Member

Post by Maroelas »

ruaanb wrote:Epps is die mooi woord vir 303 "Ackley" Lees hier vir meer info http://jaracal.com/viewtopic.php?f=105&t=8790

Ek skiet 180 en 200gr in my 300.
Ek weet darem vd 303 Epps. Maar ek sien nie 'n 303 (311) 190gr punt op die Kriek lys nie (ekt net gegoogle, so my navorsing was nie breed nie). Dis hoekom ek gevra het.
ruaanb
Hero Member
Hero Member

Post by ruaanb »

"Watter kaliber is jou Epps?"

Ek het die vertolk dat jy nie geweet het nie. ;)
Nella
Hero Member
Hero Member

Post by Nella »

Maroelas wrote:Dis 'n baie goeie storie en baie goed geskryf Nella!

Watter kaliber is jou Epps? As jy 190gr Krieke skiet wil dit my lyk dit moet 'n vorm van .33 kaliber wees?
Maroela dis soos Ruaanb gesê het dit is n .303
Maar jou navorsing was glad nie verkeerd nie. Die 190 gr bosvelders is nie op die kriek se lys nie.
Ek het n wyle terug met die man gepraat ...aan hom my probleem met die epps verduidelik en gevra wats die moontlikheid vir n swaarder koeël in .311 kaliber.
Wel volgende oggend vroeg het Johan vir my die 190gr bosvelders se ontwerp gestuur ek ek het onmiddelik pakkie bestel.
Sien nou dat my spoed nie 2400fps is nie maar wel 2300fps
Apie
Hero Member
Hero Member

Post by Apie »

Epps

Dit is die AI weergawe van die alom bekende

303BR (Dertig Drie BeeeAaar)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Nella
Hero Member
Hero Member

Post by Nella »

DWB wrote:Nella, jy klink of jy gereeld op plase kom, so hier is 'n maklike toets.

Vat 5 Roundup kanne (spoel hulle eers 3 keer dat hulle vry van gif is) en maak hulle vol water.

Plaas hulle mooi in 'n reguit lyn en skiet dan ook mooi reguit in hulle in.

Skiet 2 of 3 vinnige skote, en iewers sal jy jou Krieke in een van die kanne kry
Dankbaar vir daai raad...ek gaan defnetief so maak.
Ek het hulle wel destyds in n goeie "wetpack" in geskiet met uitstekende resultate.
MAAR...enige verskoning om bietjie kruit te brand is n goeie een! !
Laat my dink wat n ou oom my eendag gevra het ....
"In wich part of the animal dying did the bullet fail?"
Bleddie goeie vraag!!!!
win270
Hero Member
Hero Member

Post by win270 »

Nella, dink jy dat groter kaliber as .223 dalk die zebra-jag voorspoediger sou laat verloop het indien die skootplasing dieselfde sou wees? Ek wonder maar net oor die .223, sonder om enigsins te wil kritiseer. Mens wil net leer uit ander se ervaringe uit.
Nella
Hero Member
Hero Member

Post by Nella »

Win270..
Ja defnetief.
Enigste wapens wat ons gehad het was my 303...oom Dion se 30-06 en Sakkie se 223.
Die skote wat Sakkie in gekry het op die zebra was terwyl hy op vol spoed was, besig om ons elke vierkant n meter van daai 2000h plaas te wys, en dit tussen bome en bosse deur. Ons kon glad nie n behoorlike skoot op hom in kry nie . Die twee wat raak was van Sakkie het ons geen idee van presies waar nie. Maar my persoonlike opinie is dat dit net n skrams skoot was..ons het defnetief geen vitals of ander organe getref nie.

Maar defnetief ja....n groter kaliber sou BAIE meer geskik gewees het vir n opvolg skoot.
As ons net een beskikbaar gehad het sou dit ons keuse gewees het.
Maar ons gaan hom haal .....Sakkie met sy 375 ultra magnum en ek sal die 308 vat...as hy dalk op n bietjie langer afstand wil weg kruip.
win270
Hero Member
Hero Member

Post by win270 »

Dankie, die zebra het jul omtrent 'n streep getrek! Hoop julle kry hom en verlos hom van sy lyding. Vertel gerus verder.
Post Reply