Hoeveel vleis moet jy per jaar werk voor jy begin goedkoper wegkom?
Vleissaag = R3000. Mincer = R3000 Worsstopper = R2000. Lekker stainless tafel, snyplanke, mes of twee = R2000. Totaal = R10 000. Nou kan jy die basics doen. Biltong en wors.
Jou derms, spice, skaapvet/brisket en tyd is steeds nie verniet na hierdie masjienerie se aankope nie. Praat net van basics, niks kaaswors, salami ens nie.
So my vraag is: Hoeveel spaar jy per kilogram versus die aanvanklike uitgawe van R10k (en jy sal die rente maar ook hier moet bywerk) vir die gemiddelde ou wat een groot bok en 10 medium/klein bokke, kom ons se 400kg vleis per seisoen moet werk/laat werk??
Slaghuise vra nou hier in die stad tussen R11 en R15 vir die basics. Dis nou bewerking plus bykomende vleis/vet en derms. Jy droog self jou vleis.
Hier is n riglyn van my slagter hier om die hoek van my:
Bewerking: R5.80 per kilo. Dit sluit in: Alle arbeid vir die ontbening, die sny en sout van biltong en die maak van wors en die opsny van die bene.
Addisionele kostes:
Derms
Biltongspice
Skaapstert vet
Varkvleis vir wors
Sagte beesvet
Vakuum verpakking
droog van biltong
N rowwe gemiddeld vir die slagter werk uit op R12/kg dan droog jy jou eie vleis en kry dit in "bulk" verpakking.
Dus kos dit die gewone jagter 400kg x R12/kg = R 4 800 vir die jaar se bitong, droewors en braaiwors. Net die basics.
Nou, self werk.....
R10 000 insetkoste (kom ons se jou gereedskap hou alles 20 jaar. Ek weet dis dalk bietjie kort as jy jou goed mooi oppas, maar komons hou so vir maklike somme en se een van jou masjiene breek in die eerste 10jaar wat dan die raaiskoot so bietjie regverdig.
Dus, R500 per jaar gaan net aan jou masjiene, rente nie binne berekening nie.
Derms by my slagter is R220 per 50kg wors
Skaapstert = R46/kilo (20% bygevoeg)
Vark vir wors = R40/kilo (30% bygevoeg
Sagte beesvet = R20/kg (20% bygevoeg) ---- onthou dis of skaap of bees.
Dus op 100kg wild voeg jy 20kg Skaap ( = R920) en 30kg Vark ( = R 1200) en R440 vir derms vir jou wors by. Die res se ons jy maak biltong van, die orige 300kg nat wildsvleis, wat jou net spices kos teen 3kg spice op 100kg vleis teen R64per kilo. Dus 9kg spice x R64 = R576 vir R300kg nat biltong.
DUS (skies manne, my somme raak nou bietjie lank
Uiteinde :
R4800 - R3636 = R1164 word per jaar bespaar, n allemintige R2,91 per kilo. My slagter vra my dus R12 per kilo en as ek dit self doen kos dit my rofweg R9 per kilo.....
Sal graag julle sienige wil hoor en ook waar julle dink ek berekeningfoute maak.
Stefaans