Goed wat loopgroewe opneuk?

Hein M.
Hero Member
Hero Member

Re: Goed wat loopgroewe opneuk?

Post by Hein M. »

Koos Barnard wrote:Hein
Ek dink die manne wil weet of jy al 'n gelyke hoeveelheid monometaal en loodkernkoeëls deur twee lope geskiet het en toe die werklike slytasie gemeet het en groepe wat geskiet is gemeet het om die stelling te kan maak en te regverdig dat monometaalkoeëls lope vinniger opduiwel.
Mooi loop
Koos

Die antwoord is nee.

Jammer Wouter / almal. Lees / begripsfout aan my kant

As jy wel kyk hoeveel navorsing en moeite gedoen word met die buitenste oppervlak van hierdie tipe koeëls, is dit moontlik (?) dat 'n monolitiese koeël wat dieselde konstruksie van 'n volmantel-tipe, meer wrywing sal veroorsaak - as dit teen dieselfde spoed geskiet word.
470rigby
Hero Member
Hero Member

Post by 470rigby »

Wyle Bennie Musgrave het toetse gedoen waarin hy bewys het dat die grootste probleem met meganiese skoonmaak is nie in die loop nie, maar in die keel. Tensy jy 'n gids gebruik wat verseker dat die laaistok nie effe buig en so die keel raak nie, gaan jy naderhand eksentrieke slytasie in die keel kry. Hy kon nooit bewys dat die borsels self sleg is vir die loop nie.
Wouter Roets
Administrator
Administrator

Post by Wouter Roets »

Hein/Manne

Waaroor dit vir my gaan is dat daar stellings rondgeslinger word soos "mono koeels vreet lope". Dit is die waarheid, want alle koeels vreet lope. Nou verseker is dit so dat die meeste mense wat twee en twee bymekaar kan sit sal besef aspekte soos graveringsdruk is op met mono's en dus sal hulle hoer loopslytasie lewer. Die vraag is net hoeveel beinvloed dit wel looplewe? Elke mono koeel vervaardiger wat ek van weet spreek hierdie aan of deur drukgroewe of deur drukbande of deur van n ander samestelling op hulle koper gebruik te maak. Nou hierdie is die ander vraag van hoe doeltreffend is hierdie metodes, want sekere vervaardigers maak die stelling dat graverings druk in der waarheid af is met sy spesifieke ontwerp. Sover ek weet is daar nog nie een toets wat al hierdie goed getoets het nie, om wel die verskille uit te wys nie. Tot dan sal ek elke persoon wat die stellings maak vra wys asb vir my stawende toetse vir jou stelling.

Groetnis
Wouter
Hein M.
Hero Member
Hero Member

Post by Hein M. »

Wouter

So die vervaardigers van monolitiese koeëls, wat die invloed van graveringsdruk (dankie vir die nuwe woord ;), die beste kan aanspreek, sal die minste wrywing tot gevolg hê.

Hierdie vervaadiger se plan:

WHY CHOSE THE UNDERCALIBRE BULLET HASLER?

Thanks to their O-ring structure, Hasler monolithic bullets have a diameter slightly inferior to the caliber needed by the barrel. The rings on the structure touch the grooves on the barrel, while the rest of the bullet doesn’t.
So, while traditional bullets are in contact with the whole surface of the bore, thus producing a lot of friction, heat and counter-pressure, Hasler bullets guarantee a reduced friction and therefore higher speed.
Using these bullets, shots will be very fast without exceeding the pressure limits for each caliber. Hasler bullets are under-caliber ogives with circular and semi-circular o-rings, like high-caliber cannons.

Interessant
VdWalt
Hero Member
Hero Member

Post by VdWalt »

Hein M. wrote: Hasler monolithic bullets have a diameter slightly inferior to the caliber needed by the barrel. The rings on the structure touch the grooves on the barrel, while the rest of the bullet doesn’t.
GSC se dryfbande?
tripodmvr
Administrator
Administrator

Post by tripodmvr »

Hein M. wrote:Wouter

So die vervaardigers van monolitiese koeëls, wat die invloed van graveringsdruk (dankie vir die nuwe woord ;), die beste kan aanspreek, sal die minste wrywing tot gevolg hê.

Hierdie vervaadiger se plan:

WHY CHOSE THE UNDERCALIBRE BULLET HASLER?

Thanks to their O-ring structure, Hasler monolithic bullets have a diameter slightly inferior to the caliber needed by the barrel. The rings on the structure touch the grooves on the barrel, while the rest of the bullet doesn’t.
So, while traditional bullets are in contact with the whole surface of the bore, thus producing a lot of friction, heat and counter-pressure, Hasler bullets guarantee a reduced friction and therefore higher speed.
Using these bullets, shots will be very fast without exceeding the pressure limits for each caliber. Hasler bullets are under-caliber ogives with circular and semi-circular o-rings, like high-caliber cannons.

Interessant
GS Custom se ontwerp maak ook van die barrel-bands gebruik en die skag van die koeël loop vry deur die loop sonder om die loop of lande te raak.
.22 Krico, Howa 223 Varminter, 243 AI Musgrave RSA, Ruger RPR 243, P14 - 7 x 64, BSA 303 Sporter, 375 H&H Musgrave, 30-06 Ruger No. 1A, Khan O/U 12br, Norinco O/U 12br
Dries101
Hero Member
Hero Member

Post by Dries101 »

In my beperkte ondervinding. Al die monos wat ek al geskiet(Barnes , Dzombo) het met my 404 het 2-3 grein minder kruit gevat om vir my dieselfde spoed te gee as wat my loodkern koels van dieselfde gewig doen. Dit se vir my dat daar meer druk betrokke is agv kontak area, watter metaal gebruik word etc etc. So AS copper of Architectural Brass koels slegter vir jou loop is sou dit dan beteken hy gaan langer hou met n loodkern koel- dit is redelike algemene kennis. Maar die belangrikste ding hier is AS. En dit weet ons nie so n mens kan nie daai aanname akuraat maak nie. Daar is wel n saak om te stel oor hoer druk en slytasie op parte, doppe etc

Ek gebruik so nou en dan(lees 1 keer n jaar miskien) n fosfor brons borsel as ek n groot skoonmaak einde van die seisoen doen. Ek dink daai oukie kan n loop eet gegewe genoeg tyd. Water kan n rots oor tyd weg vreet so ek dink as jy regtig wil kan jy n loop seermaak met een, maar ek dink as jy matig is met die gebruik daarvan gaan jy waarskynlik nie oor die bruikbare leeftyd van n loop dit regkry voordat die loop self uitgeskiet is nie.

Die problem is met TE. Te veel JB compound, TE veel borsels etc etc- as jy die beste skoonmaak middel vir die werk gebruik wat dus die minste meganiese werk vereis dink ek nie n mens gaan droogmaak nie- maar gebruik n rodguide al is dit net om die sous uit jou aksie uit te hou.
.243 Win
7x57 Mauser
300 WSM
404 Jeffery
Hein M.
Hero Member
Hero Member

Post by Hein M. »

Soos ek dit verstaan:

As jy SOMMIGE mono's, waarvan die groefbande nie funksioneel genoeg is nie / swak kwaliteit of ontwerp is en dus oormatige graveringsdruk tot gevolg het, baie vinnig skiet sal die loopverwering besonder hoog wees. Die verwering sal ook heel moontlik hoër wees as 'n volmantel van dieselfde gewig en graveringsdruk (bearing surfice.

Die vraag is net: Watter fabrikate mono's is van goed genoeg kwaliteit? Ek bedoel, ek gaan beslis nie 'n 130gr Impala stadig skiet in my 308 nie. Ek wil dit, binne perke, looi om sodoende die koeël se gewig tot sy reg te laat kom. Maar ek wil ook nie die loop op******ner nie...
Wouter Roets
Administrator
Administrator

Post by Wouter Roets »

Luddie

Vir flamecutting om plaas te vind moet gasse verby die koeel kan beweeg. Monokoeels met hulle langer skagte as eenders wegende loodkernkoeels betree die lande(maw daar waar die boordiameter verklein vanaf die freebore gedeelte) en maak n effektiewe seel terwyl daar nog n redelike gedeelte van die skag in die nek van die dop sit. Ons aanvaar hier n normale dimensie kamer en nie n besonderse lang vryboor een nie. n Besonderse lang vryboor sal in elk geval benodig word vir die gasse om verby die skag te beweeg alvorens die koeel die lande tref. So in effek in normale kamers beweeg daar nie gasse verby die koeel nie en dus geen flamecutting wat plaasvind nie. Ons aanvaar ook natuurlik hier dat die koeels wel die boor van die loop se demensie is.

Hein die voorbeeld wat jy hier noem maak van onderdiameter koeels gebruik. Dit is juis met hulle waar flamecutting kan plaasvind. Nou flamecutting is nie net die wegbrand van groewe nie maar doen ook caking op die boor van die loop wat verseker nie iets is wat jy wil he nie. Ek peroonlik sal n bietjie waaksaam wees met die tipe van ontwerpe.

Groetnis
Wouter
Hein M.
Hero Member
Hero Member

Post by Hein M. »

Dankie Wouter!
henning
Hero Member
Hero Member

Post by henning »

Ek mag dalk verkeerd wees maar ek dink daar is so min verskil tussen die verwering wat loodkern koeels en wat mono koeels veroorsaak dat dit weglaatbaar is. Feit is dat daar nie n aanvaarbare voldoende studie gemaak is om n groot verskil te bewys nie.
Mono koeels sal seker maar die in ding bly by jag, en vir n goeie rede.

Groete
Henning
300 WSM Savage
303 Lee-Enfield
Dbl 12 g Belguim
Hein M.
Hero Member
Hero Member

Post by Hein M. »

henning wrote: Mono koeels sal seker maar die in ding bly by jag, en vir n goeie rede.
Henning
Dalk die in ding maar baie beslis nie die gewildste keuse nie. Die meeste geleentheidsjagters kies steeds die goedkoopste klippe vir hulle ketties ;)
Wouter Roets
Administrator
Administrator

Post by Wouter Roets »

Hein

Dan is ek baie bly ek is dan hip and with-it! In my oe kan net n baie ryk man met swak koeels skiet.

Groetnis
Wouter
Hein M.
Hero Member
Hero Member

Post by Hein M. »

Wouter Roets wrote:Hein

Dan is ek baie bly ek is dan hip and with-it! In my oe kan net n baie ryk man met swak koeels skiet.

Groetnis
Wouter
Beslis

Kan nog nie verstaan hoe kan jy (in hierdie tyd) steeds 'n R5000 bok met 'n R4,50 koeël skiet nie :)
joe rocket
Hero Member
Hero Member

Post by joe rocket »

Ek het gister my roer met forrest bore cleaning foam skoongemaak. Ek het altyd n koper borsel en nylon borsel gebruik. Gister het ek sleg lappies gebruik na aanleiding van hierdie draad. Ek het die geweer kamer deeglik skoongemaak. Het vanmiddag weer die skuimpies gespuit 15 min gewag die nylon borsel geneem en n bietjie geskrop. Die lappies deurgestoot en dit is pikswart. Na die 5de lappie raak dit skoner. Herhaal die proses totdat lappie spierwit uit kom. Moet by se na 15 lappies was loop en lappie silwer skoon. Nou my vraag is hoe skoon moet jou loop regtig wees?
GROETE

Perfection is hard to achieve but hell it is worth striving for.
Hein M.
Hero Member
Hero Member

Post by Hein M. »

joe rocket wrote:Ek het gister my roer met forrest bore cleaning foam skoongemaak. Ek het altyd n koper borsel en nylon borsel gebruik. Gister het ek sleg lappies gebruik na aanleiding van hierdie draad. Ek het die geweer kamer deeglik skoongemaak. Het vanmiddag weer die skuimpies gespuit 15 min gewag die nylon borsel geneem en n bietjie geskrop. Die lappies deurgestoot en dit is pikswart. Na die 5de lappie raak dit skoner. Herhaal die proses totdat lappie spierwit uit kom. Moet by se na 15 lappies was loop en lappie silwer skoon. Nou my vraag is hoe skoon moet jou loop regtig wees?
Daai goed is baie duur, maar beslis een van die beteres.
Leon Crous
Sr. Member
Sr. Member

Post by Leon Crous »

joe rocket wrote: Nou my vraag is hoe skoon moet jou loop regtig wees?
Joe, dis maar elke ou se persoonlike "preference"! As als mooi loop dan prober ek darem so een keer 'n week goed "loop-skoonmaak". :o
OOooo............. Sorry my gedagtes het so bietjie gedwaal! >:D

Op 'n meer ernstige noot:
Dis darem vreeslik lekker (vir my) as ek so simpel idee rondgooi en dan praat die manne so lekker saam!
Weereens net 'n bewys dat ons "kruitverslaafdes" by die regte plek (Forum) is!!!
Dis baie lekker om al die "fundis" se menings te hoor en ek vir een leer HOPE hier op die forum. :)

Dankie manne,
Cheers.
Hein M.
Hero Member
Hero Member

Post by Hein M. »

Leon Crous wrote:
joe rocket wrote: Nou my vraag is hoe skoon moet jou loop regtig wees?
Joe, dis maar elke ou se persoonlike "preference"! As als mooi loop dan prober ek darem so een keer 'n week goed "loop-skoonmaak". :o

Cheers.
Die probleem is, hoe langer jy daar skiet hoe minder skiet jy en dan maak jy later minder skoon 8) Sleg vir die aksie en loop :o
Wouter Roets
Administrator
Administrator

Post by Wouter Roets »

Leon

Daar is deesdae baie goeie chemiese middels op die mark om jou in staat te stel om meer gereeld basis jou loop te kan skoonmaak. ;D Sekere van hulle wat baie goed werk is self sonder geweersmit voorskrif bekombaar. Soos ek verstaan is daar ook chemiese middels wat die loop ook meer vatbaar maak vir n goeie skoonmaak. ;) Tegnologie is n wonderlike ding en is daar om van gebruik te maak.

Groetnis
Wouter
joe rocket
Hero Member
Hero Member

Post by joe rocket »

Nou Wat se julle moet ek KY jelly gebruik om die loop skoon te maak ++>:
GROETE

Perfection is hard to achieve but hell it is worth striving for.
Spanner
Hero Member
Hero Member

Post by Spanner »

Nee. Ek dink langer lope is meer geneig om akkuraat te wees . Dus, as jou geweer se loop te kort is en jy skiet nie meer akkuraat nie, dan los jy een van daai blou, chemiese middels pilletjies in bietjie water op, doop die lappie in hom en stoot hom deur die loop. Jy sal vind dat na so 20 min, daai 24" jaggeweer se loop nou sommer langer geword het en skielik tot selfs 28" lank kan wees. Dit maak dat die teiken ook nou sommer nader aan die loop is wat weer raakskiet sal vergemaklik ... Jy sien, dus langer loop = raker skote !

Groete kêrels
Derik Strydom
What matters not, is the size of the dog in the fight, but the size of the fight, in the dog !
Giepie
Hero Member
Hero Member

Post by Giepie »

Terug by die eintlike skoonmaak. ;) Chemiese middels wat bedoel is om koper of koolstof uit die loop te verwyder, gaan net met dit reageer, dit sal nie met die yster van die loop reageer nie.

As my geweer se loop met die gebruik van 'n fosfor-brons borseltjie beskadig gaan word, weet ek daardie loop is baie sag, die koeëls gaan baie meer skade aanrig. Selfde met 'n "bore snake."

Ek gebruik nie "koper" borsels saam met die chemiese middels nie, want dit vreet ook my borsels.
'n Slim man leer uit sy foute, 'n Wyse mens leer uit ander se foute.
Hein M.
Hero Member
Hero Member

Post by Hein M. »

Giepie wrote:Terug by die eintlike skoonmaak. ;) Chemiese middels wat bedoel is om koper of koolstof uit die loop te verwyder, gaan net met dit reageer, dit sal nie met die yster van die loop reageer nie.

As my geweer se loop met die gebruik van 'n fosfor-brons borseltjie beskadig gaan word, weet ek daardie loop is baie sag, die koeëls gaan baie meer skade aanrig. Selfde met 'n "bore snake."

Ek gebruik nie "koper" borsels saam met die chemiese middels nie, want dit vreet ook my borsels.
Skoonmaak opinies is so uiteenlopend soos kan kom...

Lees wat sê die pro's. Almal is dit wel eens dat te veel, skade aanrig...

http://www.6mmbr.com/borebrushing.html
Jake1
Hero Member
Hero Member

Post by Jake1 »

Die hele kwessie oor die brons borsel en veiligheid lê daarin dat die koper hare meegee as jy hom deurtrek dit is nie solied nie, mens trek die borsel mos stadig en sag deur die loop. As die borsel n soliede ding was wat jy deur skiet was dit n ander storie, besluit maar self............
"Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading."
Alwin
Hero Member
Hero Member

Post by Alwin »

Kom ons kry net weer 'n paar dinge in perspektief.
Die Rockwell hardheidstoetse vir staal en koperlegerings verskil. Staal word op die Rockwell "C" skaal gemeet, brons/geelkoper nie. Die syfers is dus nie vergelykbaar nie.

Fosfor-brons word gebruik vir loop-borsels en laers (eng "bearings"), omdat dit goeie wrywingseienskappe het, en sagter as staal is. Die borsel sal nie maklik 'n loop beskadig nie, maar die drek op die borsel is 'n ander saak.

Loopslytasie word hoofsaaklik deur 2 goed veroorsaak:
1. Onoordeelkundige skoonmaakmetodes. Dit behels kortweg dat die wisserstok teen die keel (of kroon?) van die loop skuur en die harde stukkies drek wat in die plastiekomhulsel vassit, skuur die staal weg.
2. Erosie deur die warm gasse van die ontbrandende kruit. Dit kan gebeur waar hierdie gasse 'n brandpunt vorm, a.g.v. die vorm van die dop ens, en ook as daar 'n gaslek is tussen die koeël en die loop. Hierdie is eintlik 'n ingeligte raaiskoot, want niemand het nog daar kom loer, terwyl dit gebeur nie. Maar ons kan aanvaar dat die passing tussen die koeël en die loop, baie presies moet wees, anders het ons 'n gaslek.

Die slytasie wat die koeël veroorsaak deur wrywing, is gewoonlik baie minder as die vlam-erosie. Daarom is dit ignoreerbaar. Indien jy nou koeëls van materiale gaan maak wat harder as geelkoper/brons/koper is, gaan die situasie verander.

Waar daar wel probleme kan kom, is met monometaalkoeëls wat te groot is vir die spesifieke loop. Aangesien die koeëldiameter nie sommer "ingedruk" kan word, om in die loop te pas nie, kan ons maar aanneem dat die loop moet rek, om die koeël deur te laat. Is dit moontlik? Ek wil nie graag daarmee eksperimenteer nie...
Post Reply