Jag (en veral BOOGJAG) by n watergat - hoe eties is dit?
- SV MAD (Henk)
- Hero Member

Re: Jag (en veral BOOGJAG) by n watergat - hoe eties is dit?
Manne, seriously, kan ons die gesprek eindig. Jinne, ek kyk liewerste hoe verf droogword voor ek in n etiek gesprek wil betrokke raak of boog vs geweer.
Dit wil so al klink asof die gesprek nou gaan oor "my tottie is langer as joune ens.", Oom Zack het basies al die feite reg opgesom
Dit wil so al klink asof die gesprek nou gaan oor "my tottie is langer as joune ens.", Oom Zack het basies al die feite reg opgesom
ek soek nog wapens...
- tafjak
- Global Moderator

Ek moet vandag myself so bietjie berispe oor die eerste post wat ek gemaak. Te veel lees ek van "etiese jagmetodes" en weet ek eintlik nie of die uitvinder van die woorde besef watter meningsverskille dit gaan meebring nie.
Ek dink so bietjie hardop dat as jy nie van jag hou nie en dit verpes, jy oneties in die jagveld sal wees en natuurlik is die anderkant ook waar.
Hierdie is maar my beskeie mening.
Snaaks dat goeie jagters maar met die ketties, windbukse, .22's en 222's die opmars begin het. Nie dat iemand wat nie die tyd of geleentheid gehad nie nie goeie jagters sal wees nie, maar is en was dit maar die meeste plaasjapies se verloop van die leerproses. No short cuts. Skote en skote geskiet. Oorlede Lukas Potgieter het eenmaal in LBW genoem dat vir elke skoot op 'n bok 20 op teikens in oefening behoort te wees. Eintlik dink ek die ou wou net seker maak dat die jagter sy geweer ken.
Jyself besluit of jy oneties is, niemand anders kan dit vir jou doen nie.
Kamoeleerdrag? Wit oorpakke? Kaalvoet? Teleskope? Bakkies?
Ek dink so bietjie hardop dat as jy nie van jag hou nie en dit verpes, jy oneties in die jagveld sal wees en natuurlik is die anderkant ook waar.
Hierdie is maar my beskeie mening.
Snaaks dat goeie jagters maar met die ketties, windbukse, .22's en 222's die opmars begin het. Nie dat iemand wat nie die tyd of geleentheid gehad nie nie goeie jagters sal wees nie, maar is en was dit maar die meeste plaasjapies se verloop van die leerproses. No short cuts. Skote en skote geskiet. Oorlede Lukas Potgieter het eenmaal in LBW genoem dat vir elke skoot op 'n bok 20 op teikens in oefening behoort te wees. Eintlik dink ek die ou wou net seker maak dat die jagter sy geweer ken.
Jyself besluit of jy oneties is, niemand anders kan dit vir jou doen nie.
Kamoeleerdrag? Wit oorpakke? Kaalvoet? Teleskope? Bakkies?
- SV MAD (Henk)
- Hero Member

Dis waar Ludwig, en ek kies om nie die debat te lees nie. Ek weet wat eties is vir my. Ja, en as daar nuwelinge is kan die soek funksie ook gebruik word. Anyways, soos ek se, ek weet wat vir my eties is en ek is gerus met dit. Ek hoef nie te debatteer oor dit nie, want ek het beter dinge om te doen met my tyd as 'n ou wat my wil probeer oortuig dat sy manier meer "etiesser" is as myne.Ludwig wrote:Henk, jy hoef mos nie hier te lees as jy nie in die debat belangstel nie. So tipe debat soos hierdie sal oop bly vir almal om hulle eie opinies te lig, want daar gaan nooit 'n punt kom, waar almal gaan saamstem nie. Dis mos nou nie reg om te sê mense moet nou ophou om hulle opinies te gee, net omdat sommiges die gesprek nou nie meer insigewend of vernuwend vind nie. Daar is dalk nuwelinge op die forum wat nog nie hier gelees het nie, en ook graag insae in die debat wil hê, en dis hulle goeie reg ook. Ek gee nie om as manne die debat voorsit en elke ou sy gedagtes in die hoed gooi nie, solank ons net onthou om mekaar, en mekaar se opinies, te respekteer.
Jy weet self hoe holrug gery die debat actually is.
Mooi loop maat
ek soek nog wapens...
-
Dimitri
- Hero Member

If all farms were required to convert to a "walk & stalk only" policy then many (most) of those farms would revert back to crops and cattle to survive and the estimated 20 million head of game in our country today would be in danger of reverting back to the estimated 575 thousand that existed in here the 1960's.
Like it or not, corporate shoots, bakkie shoots, spot and stalk, walk and stalk, voorsit, nagjag, hides etc etc all contribute to making the whole industry viable.
Whatever method you use, if you are not geared or don't have the skill or have not put in the hours to ensure a clean, one-shot kill then you will be acting unethically when you enter the field with the intention to kill. I believe that all human beings - hunters and non-hunters - should have the welfare of animals at heart. We are their custodians. We are capable of empathy and rational thought and I think it is just plain unethical and inhumane for someone to subject an animal to unnecessary or prolonged suffering because they just don't care or are ignorant or unskilled.
Let us assume all clients that kill animals on a given game farm in any given year are equally skilled in delivering a killing shot with their chosen weapon at their chosen distance using suitable equipment. The animals they killed over the season were killed ethically by competent marksmen.
For some people, that is where they choose to leave the ethics debate: if the animal did not suffer then it was ethical. For others it is not that simple.
We no longer NEED to go out and kill animals in order to feed our families. More often than not, all costs considered, the meat of an animal you kill on a game farm costs more than buying meat at your local butcher. There are therefore many other reasons why people pay money to go and kill animals. The reasons differ from person to person. And when people have different opinions,they like to explore those opinions and state their own which is why we will always have debates of this nature. People also learn a lot from these debates so let's stop asking for these debates to stop. It is far easier for an individual who is tired of this type of debate to simply not visit the thread than to expect the entire Jaracal community to stop commenting even if they have an opinion.
I do agree that we we should respect other people's opinions but that we should also not be afraid to state the facts as they are. I respect everyone's right to kill humanely using whatever method they choose but it is a fact that the skills required by the shooter and the challenges faced by the shooter in the lead-up to when the shot is taken are vastly different depending on your chosen method. Getting to the top of Mt Everest by helicopter (piloted by someone else) requires little or no skill and is not really a challenge at all. Still the guy is entitled to get there that way and to feel happy when he gets there. The guys that CLIMBS Mt Everest requires a variety of skills and equipment and faces a huge challenge, not least of which is his fitness and stamina. The two ways of getting to the top are worlds apart and it serves no purpose to pretend that they are the same thing or that it is ONLY the end result that matters.
In the Code Of Good Practise of the fictitious Everest Mountain Club's handbook (which was unwritten until recently) it was considered unethical to claim that you had surmounted Everest (according to their definition of "surmounting") if you were aided by helicopter, snowmobile, breathing device or had been carried part of the way or the whole way.
I am not aware of a broadly accepted definition of "hunting" which all killers of animals identity with. Simplistic dictionary definitions are not good enough in my opinion and, in any case, they vary from publisher to publisher. Therefore we have people who decide for themselves what constitutes "hunting" and what constitutes "shooting" based on information they get from various sources (e.g. a debate such as this) and although they understand the importance of all methods of killing game animals in the industry and respect everyone's right to choose whatever method they prefer, those people may still find certain practices that do not fit in with their definition of hunting to be unethical, just like the Everest Mountain Club.
Like it or not, corporate shoots, bakkie shoots, spot and stalk, walk and stalk, voorsit, nagjag, hides etc etc all contribute to making the whole industry viable.
Whatever method you use, if you are not geared or don't have the skill or have not put in the hours to ensure a clean, one-shot kill then you will be acting unethically when you enter the field with the intention to kill. I believe that all human beings - hunters and non-hunters - should have the welfare of animals at heart. We are their custodians. We are capable of empathy and rational thought and I think it is just plain unethical and inhumane for someone to subject an animal to unnecessary or prolonged suffering because they just don't care or are ignorant or unskilled.
Let us assume all clients that kill animals on a given game farm in any given year are equally skilled in delivering a killing shot with their chosen weapon at their chosen distance using suitable equipment. The animals they killed over the season were killed ethically by competent marksmen.
For some people, that is where they choose to leave the ethics debate: if the animal did not suffer then it was ethical. For others it is not that simple.
We no longer NEED to go out and kill animals in order to feed our families. More often than not, all costs considered, the meat of an animal you kill on a game farm costs more than buying meat at your local butcher. There are therefore many other reasons why people pay money to go and kill animals. The reasons differ from person to person. And when people have different opinions,they like to explore those opinions and state their own which is why we will always have debates of this nature. People also learn a lot from these debates so let's stop asking for these debates to stop. It is far easier for an individual who is tired of this type of debate to simply not visit the thread than to expect the entire Jaracal community to stop commenting even if they have an opinion.
I do agree that we we should respect other people's opinions but that we should also not be afraid to state the facts as they are. I respect everyone's right to kill humanely using whatever method they choose but it is a fact that the skills required by the shooter and the challenges faced by the shooter in the lead-up to when the shot is taken are vastly different depending on your chosen method. Getting to the top of Mt Everest by helicopter (piloted by someone else) requires little or no skill and is not really a challenge at all. Still the guy is entitled to get there that way and to feel happy when he gets there. The guys that CLIMBS Mt Everest requires a variety of skills and equipment and faces a huge challenge, not least of which is his fitness and stamina. The two ways of getting to the top are worlds apart and it serves no purpose to pretend that they are the same thing or that it is ONLY the end result that matters.
In the Code Of Good Practise of the fictitious Everest Mountain Club's handbook (which was unwritten until recently) it was considered unethical to claim that you had surmounted Everest (according to their definition of "surmounting") if you were aided by helicopter, snowmobile, breathing device or had been carried part of the way or the whole way.
I am not aware of a broadly accepted definition of "hunting" which all killers of animals identity with. Simplistic dictionary definitions are not good enough in my opinion and, in any case, they vary from publisher to publisher. Therefore we have people who decide for themselves what constitutes "hunting" and what constitutes "shooting" based on information they get from various sources (e.g. a debate such as this) and although they understand the importance of all methods of killing game animals in the industry and respect everyone's right to choose whatever method they prefer, those people may still find certain practices that do not fit in with their definition of hunting to be unethical, just like the Everest Mountain Club.
- tafjak
- Global Moderator

Dimitri
Mooiloop
......... en as jy 'n bestaanboer is met springbokke(eie) tot jou beskikking?Dimitri wrote:
We no longer NEED to go out and kill animals in order to feed our families. More often than not, all costs considered, the meat of an animal you kill on a game farm costs more than buying meat at your local butcher. There are therefore many other reasons why people pay money to go and kill animals.
Mooiloop
-
Wouter Roets
- Administrator

Dimitri
Weereens uitstekend gedoen met jou opsomming van hierdie hele debat.
Ek onthou die woorde in die film "As Good as it Gets" van "Reason and accountability" wat vasgeslaan het vir ander redes maar van toepassing hier ook is. Maak nie saak met watter handeling n mens besig is in die jagveld nie jy moet kan gestand doen daarvoor. Of dit nou aan die Skepper, jouself of jou medemens is daar moet n vorm van verantwoording wees vir jou doen en late. As jou optrede hieraan voldoen glo ek jy is op die regte pad. Indien nie, moet jy dalk so treetjie terug neem en jou optredes weer in heraanskou neem. Hierdie sal altyd n persoonlike saak bly en dit is gesond om daaroor ook te debateer. Persoonlik vandat ek hier by die forum betrokke is, het hierdie tipe van gesprekke al baie gehelp met my eie ontwikkeling. Deur ander mense se perspektief in ag te neem het heelwat van my sienings ook al verander wat ek glo die pad is van die beskaafde en ontwikkelde mens.
Groetnis
Wouter
Weereens uitstekend gedoen met jou opsomming van hierdie hele debat.
Ek onthou die woorde in die film "As Good as it Gets" van "Reason and accountability" wat vasgeslaan het vir ander redes maar van toepassing hier ook is. Maak nie saak met watter handeling n mens besig is in die jagveld nie jy moet kan gestand doen daarvoor. Of dit nou aan die Skepper, jouself of jou medemens is daar moet n vorm van verantwoording wees vir jou doen en late. As jou optrede hieraan voldoen glo ek jy is op die regte pad. Indien nie, moet jy dalk so treetjie terug neem en jou optredes weer in heraanskou neem. Hierdie sal altyd n persoonlike saak bly en dit is gesond om daaroor ook te debateer. Persoonlik vandat ek hier by die forum betrokke is, het hierdie tipe van gesprekke al baie gehelp met my eie ontwikkeling. Deur ander mense se perspektief in ag te neem het heelwat van my sienings ook al verander wat ek glo die pad is van die beskaafde en ontwikkelde mens.
Groetnis
Wouter
-
Dimitri
- Hero Member

Hi Tafjaktafjak wrote:Dimitri......... en as jy 'n bestaanboer is met springbokke(eie) tot jou beskikking?Dimitri wrote:
We no longer NEED to go out and kill animals in order to feed our families. More often than not, all costs considered, the meat of an animal you kill on a game farm costs more than buying meat at your local butcher. There are therefore many other reasons why people pay money to go and kill animals.
Mooiloop
As n' bestaanboer het jy n' beter rede om dood te maak as n' "sport jagter" maar jy kies nogsteeds self die metode waarmee jy die bokke wil doodmaak en waarmee jy bekwaam is om n' eenskoot doodskoot toe te dien en jy maak hulle dus dood op n' etiese manier. Jy sal ook volgens jou definiesie van jag vir ons kan se of dit vir jou as jag beskou kan word of nie. Ander mense sal dalk verskil want hulle definiesie van jag is anders.
Natuurlik, as jy n' Griekse Boertjie op n' forum ontmoet en jy wil he dat HY die bokke vir jou moet kom doodmaak dan is jy binne jou reg om hom te nooi.
Mooi-loop.
Dimitri
- VdWalt
- Hero Member

[/quote]Dimitri wrote: Natuurlik, as jy n' Griekse Boertjie op n' forum ontmoet en jy wil he dat HY die bokke vir jou moet kom doodmaak dan is jy binne jou reg om hom te nooi.![]()
![]()
![]()
Mooi-loop.
Dimitri
Skerp een meneer
-
henslin
- Sr. Member

Baie lekker om al die manne se siennings en stellings te lees. Van die skieters tot die jagters tot die suipers ens. ens.
Tipies sal ons natuurlik weer nie kan saamstem nie.
Die wat my fotos en videos van my varkfamilie al gesien het. Dis 'n groep van 7 met 5 kleintjies ( sokkerballetjies ). Ek gebruik my kamera om die groepie mooi deur te kyk, voer elke dag en bestudeer hulle behoorlik. Kan vir dieselfde prys direk onder hulle inklim en die waks uit hulle uit skiet. Vir wat !!! Daai familie is my stukkie groot kos vir die volgende paar jaar !
As ek reg onthou het ons op 'n stadium van 'volhoubare benutting' gepraat.
So bietjie die manne te sus. Wie het al langs sy geweer gaan sit om te luister hoe bakoorjakkalsies onder 'n rosyntjiebos skinner.
Geniet die geselsie en besluit self waar jy jouself wil plaas.
Tipies sal ons natuurlik weer nie kan saamstem nie.
Die wat my fotos en videos van my varkfamilie al gesien het. Dis 'n groep van 7 met 5 kleintjies ( sokkerballetjies ). Ek gebruik my kamera om die groepie mooi deur te kyk, voer elke dag en bestudeer hulle behoorlik. Kan vir dieselfde prys direk onder hulle inklim en die waks uit hulle uit skiet. Vir wat !!! Daai familie is my stukkie groot kos vir die volgende paar jaar !
As ek reg onthou het ons op 'n stadium van 'volhoubare benutting' gepraat.
So bietjie die manne te sus. Wie het al langs sy geweer gaan sit om te luister hoe bakoorjakkalsies onder 'n rosyntjiebos skinner.
Geniet die geselsie en besluit self waar jy jouself wil plaas.
-
PWV
- Hero Member

Henslin, waar kan ons die foto's en video sien waarvan jy praat?
-
henslin
- Sr. Member

Pieter Willem Vorster
Gaan gou kyk en sien wat ek kan doen - erg gestrem as dit by die byderwetse goete kom
Gaan gou kyk en sien wat ek kan doen - erg gestrem as dit by die byderwetse goete kom
-
henslin
- Sr. Member

-
PWV
- Hero Member

henslin
Mooi foto's!
Ek as buitestaander probeer nou objektief na die situasie kyk. Jou stelling oor oordeelkundige bewaring en benutting is geldig. Vir jou is dit seker moontlik om hierdie beginsel toe te pas.
Die anderkant van die munt is dat daar ouens sal wees wat baie skade berokken word deur hierdie varke. Ek glo nie hulle deel jou sentiment nie.
So, ek gaan nie kant kies nie. Ek noem dit net en elke ou moet maar self besluit en na sy goeddunke optree - soos elkeen vir homself moet besluit wat etiese jag is.
Wonder wat sal die skaapboere se storie gewees het as dit 'n jakkalsfamilie was?
Is dit nou 'n nuwe debat?
Groetnis
Pieter W.V.
Mooi foto's!
Ek as buitestaander probeer nou objektief na die situasie kyk. Jou stelling oor oordeelkundige bewaring en benutting is geldig. Vir jou is dit seker moontlik om hierdie beginsel toe te pas.
Die anderkant van die munt is dat daar ouens sal wees wat baie skade berokken word deur hierdie varke. Ek glo nie hulle deel jou sentiment nie.
So, ek gaan nie kant kies nie. Ek noem dit net en elke ou moet maar self besluit en na sy goeddunke optree - soos elkeen vir homself moet besluit wat etiese jag is.
Wonder wat sal die skaapboere se storie gewees het as dit 'n jakkalsfamilie was?
Is dit nou 'n nuwe debat?
Groetnis
Pieter W.V.
-
Eugene
- Hero Member

Oom Pieter, dit is waarskynlik 'n nuwe debat, maar dieselfde beginsel! Elke muntstuk het 2 kante, die ou wat sy bosvarke sien en hanteer as "volhoubare benutting" en die ou wat duisende rande se skade as gevolg van bosvarke het en hulle as peste beskou.
Solank beide mekaar se opinies respekteer, kan daar gedebateer word en waarskynlik kan beide by mekaar iets leer. Net soos wat bakkiejagters by w&s jagters kan leer en vice versa!
Solank beide mekaar se opinies respekteer, kan daar gedebateer word en waarskynlik kan beide by mekaar iets leer. Net soos wat bakkiejagters by w&s jagters kan leer en vice versa!
Aim small, miss small
- Lourens Potgieter
- Hero Member

EN dan kry jy 'n totale leek soos ek, wat by ALMAL leer....ek sien al hoe probeer ek wat niks van bekruip af weet nie my eerste springbok in die plat wereld bekruip...heeldag lank. Ek waardeer al julle insette, dis nie net interesant nie maar baie leersaam!
-
PWV
- Hero Member

Deeg wrote:EN dan kry jy 'n totale leek soos ek, wat by ALMAL leer....ek sien al hoe probeer ek wat niks van bekruip af weet nie my eerste springbok in die plat wereld bekruip...heeldag lank. Ek waardeer al julle insette, dis nie net interesant nie maar baie leersaam!
Deeg, ek sien jy is 'n "Sr. Member." Teen hierdie tyd moes jy nou al ghenoeg geleer en en "Brood" gewees het
Grappie man, ek is al "beskuit" (nie beskyt nie) en leer nog steeds hier op die Forum!
- Lourens Potgieter
- Hero Member

-
henslin
- Sr. Member

Deeg - Ek voel nie meer aleen nie. Bly om pelle hier te kry !!!!!!! ( sukkel maar met die spelling )
- JPS
- Hero Member

Oom Henslin,
Is die broad heads skerp? Lekker familie daar by oom.....
Mooiloop
JP
Is die broad heads skerp? Lekker familie daar by oom.....
Mooiloop
JP
-
henslin
- Sr. Member

Môre Oom PieterPieter Willem Vorster wrote:Henslin, waar kan ons die foto's en video sien waarvan jy praat?
Lanklaas bietjie rondgelees. Hier is die nuutste fotojies wat ek geneem het. Noem dit maar my familie !
Gaan gou probeer oplaai
http://i1038.photobucket.com/albums/a469/henslin1/PICT0010-1.jpg
http://i1038.photobucket.com/albums/a469/henslin1/PICT0020.jpg
http://i1038.photobucket.com/albums/a469/henslin1/PICT0170.jpg
http://i1038.photobucket.com/albums/a469/henslin1/th_PICT0016.jpg
Moet nog speel met die video
-
PWV
- Hero Member

Henslin, nou wanneer gaan jy begin uitdun? Familie kan 'n mens soms baie skade aanrig! 
- Gert Odendaal
- Hero Member

Soos altyd sal daar een onderwerp wees met baie verskillende opinies, gewoonlik word daar lyne klaar vooraf getrek, lyne wat aantoon tot hier toe en nie verder nie. Sou `n persoon die lyn oorsteek word hy gebrandmerk as `n oneties jagter. Ek het voorheen iewers `n soortgelyke antwoord geplaas....My opinie as `n jagte,r geweer en Kragboog, en traditionele boog is soos volg:henslin wrote:Naand Manne
Gaan nie probeer kant kies nie - net my stelling maak. Kou die tjappie as dit nodig is.
Ek jag van baie jonk af. Dis nou te voet en van die perd se rug af. Tarrentale, Duikers, Ribbokke en Bosboke steel toe ons laaities was ens.
Toe raak ons groter deur die weermag ens. Koop jou eie jaggeweer en betree die wêreld van die jagter.
Daar is nooit van bakkies af gejag nie en waterskiet was iets uit die bose. So het ons ook ons wildjie gekry en jaarliks ons biltong droog gemaak.
Soos die wild skaarser geraak het en die pryse die hoogte in geskiet het, het die manier van jag ook verander. Onthou net dat wildsboere dit as 'n besigheid bedryf. Die liefde van die saak het baie min kinders op universiteit gehou ! As dit nie so was nie was daar wraggies seker geen wild oor om te jag nie. Die boere wat komersieël jag, water, vlakte, Land Cruiser, boog of wat ook al, toelaat, is die manne wat verseker dat ons wel nog die voorreg het om in die veld te kan kom.
Ek is gelukkig om al die verskillende maniere van jag te kan toepas. Dit maak my beslis nie oneties of derderangs nie.
Voorbeeld: Ek verpes enige vorm van bakkiejag ( kom uit die digbesbosde bosveld uit. 100m is oorsee !!!!) Dis die enigste manier van springbokjag in die Kalahari. Dit maak daai manne mos nie oneties nie. Of ek by die water met die boog sit, of 400m van die water af op die wildspaadjie sit - wat is die verskil ?
Dankie vir die lekker geselsie. Goed om ander manne se sieninge te sien.
Ek raak nie by `n onderwerp op `n openbare forum betrokke waar daar so baie mense is wat nie dieselfde opvoeding uitgangspunte het as ek nie, nie dieselfde geloofsoortuigings het as ek nie en nie dieselfde politieke oortuigings het as ek nie..., ek vermy enige bespreking rakende geloof en politiek omdat daar nooit een-stemmigheid kan wees nie , dit lei altyd na onenigheid. (Stefan hou dit maar ingedagte terwille van toekomstige geborde jaguitstappies....
Wat jag -etiek betref : Wanneer ek vir my eie jag uitstappie betaal, dan besluit ek self wat ek wil skiet, hoe ek die dier wil skiet of doodmaak, waar ek hom wil skiet/doodmaak/doodgooi , inhardloop en hom keel-afsny, jaag tot in die beeskraal en hom keel-afsny, uit `n boom op hom spring en hom keel afsny , want dit is my geld en ek betaal vir die vleis. (as dit my plaas /grond was by-gese)
As jy vir my jaguitstappie (alle uitgawes van huis tot wildsplaas) dan kan jy besluit hoe ek die bok moet skiet, waar ek hom moet skiet, watter plek ek hom moet skiet, hoe jy wil he ek moet die vleis verwerk, of ek biltong of kookvleis moet maak, want dit is jou geld en jy betaal vir die bok.
As ek dus jag vir myself sal ek besluit of ek `n bok teen aan die water wil skiet, of hom wil skiet as hy besig is met `n geveg met `n ander bok, of hom skiet as hy in die veld staan en waterdrink of gras vreet, ek sal hom miskien net nie van agter af skiet nie dit kan die smaak van my vleis besoedel , maar ek sal jou bok van agter af skiet omdat jy vir hom betaal, dit besoedel dan nie die smaak van my vleis nie...
Dit my hoogheilige jagters vrinne is wat ek van etiese jag dink...en wat my siens-wyses is , ek raak ook nie betrokke by `n stryery oor wat etiese jag behels al dan nie.
-
PWV
- Hero Member

Gert Odendaal, ek is met jou! Net nie in 'n strik vang waar hy hom vir 'n paar uur lank doodwurg nie. Verder hou ek van die inhardloop of uit 'n boom spring - skat jou ouderdom so by die 21.Gert Odendaal wrote:[
Wat jag -etiek betref : Wanneer ek vir my eie jag uitstappie betaal, dan besluit ek self wat ek wil skiet, hoe ek die dier wil skiet of doodmaak, waar ek hom wil skiet/doodmaak/doodgooi , inhardloop en hom keel-afsny, jaag tot in die beeskraal en hom keel-afsny, uit `n boom op hom spring en hom keel afsny , want dit is my geld en ek betaal vir die vleis. (as dit my plaas /grond was by-gese) Dit my hoogheilige jagters vrinne is wat ek van etiese jag dink...en wat my siens-wyses is , ek raak ook nie betrokke by `n stryery oor wat etiese jag behels al dan nie.![]()
![]()
![]()
-
henslin
- Sr. Member

Oom Pieter en Gert
Is lus om te gesels - nie politiek nie - net so uit die uit die heup skiet n.a.v. vorige 'posts'
Ek stem 100% met jou saam Gert - as ek slaghuis toe gaan, dan betaal ek die prys en besluit op wat ek wil koop. So kry ek nogal redelik maklik 'n vleisie wat redelik skaars word. As ek ander byvoordele of wat ook al wil hê - ek betaal en die keuse is myne.
N.a.v. Oom Pieter se geselsie. Ek is besig ( het darem al een om die honger te stil ) om my ou troppie varkies mooi groot te maak ( voer ). Die vyf sokkerballetjies is al regte mooi speenvarkies. Reg vir die spit.
Hier kom die kuier nou.
Hier by ons is die Bosvarke nie 'n probleemdier soos by ons vriende in die mieliewêreld nie. Ek is die eerste om te sê dat ek al gesien het hoe die varkies 'n land kan opneuk. Dan kan ek ook vir ons vriende sê - om 'n bosvark in die natuurbos/plantasies te skiet sonder honde - nagte deur te sit en die naggeluide deur te luister - rotte wat hardloop - ystervarke wat knaag - bosbokke wat blaf - luiperds wat verkoue kry - jyself met snotneus van die koue - naguiltjies wat skinder - geld kan dit nie koop nie ! As jy dan gelukkig is om 'n varkie huis toe te vat, is jou aand gemaak.
Ek bly in 'n omgewing waar erg landbou toegepas word. Avo-boorde ens. Dit is vandag die maklikste ding om 'n skadepermit te bekom om die so-genaamde probleemdiere uit te skiet. ( ek praat nou van in ons omgewing ) Vir bosvarke het jy geen permit nodig nie - verklaarde ongedierte. Permitte word uitgereik vir Bosbokke en duikers !! Toegegee na baie jare se ondervinding. Die bokke kan erg skade aanrig. Skiet net die probleembokke in die boorde uit - nie verdomp alles wat roer nie !!!!! Ons as bosbouers/natuurbewaarders is besig om een gagga naam te kry omdat ons probeer om die wild te bewaar. Snaaks dat al die landbouboere in die omgewing altyd in die inheemsebos en plantasies na die bokke kom soek. As jy hom met die nodige permitte in jou boorde skiet, 'n ordentlike doodskoot skiet en die vleis self gebruik of vir jou werkers gee om te geniet, sal ek dit nog aanvaar. Ek persoonlik het al heelwat Bosbokke, Duikers en Bosvarke opgetel wat in die veld gelê en vrot het na kwesskote.
DIT IS WAT EK NOEM - ONETIESE JAG !!!! Mag en nooit so laag daal nie.
Is lus om te gesels - nie politiek nie - net so uit die uit die heup skiet n.a.v. vorige 'posts'
Ek stem 100% met jou saam Gert - as ek slaghuis toe gaan, dan betaal ek die prys en besluit op wat ek wil koop. So kry ek nogal redelik maklik 'n vleisie wat redelik skaars word. As ek ander byvoordele of wat ook al wil hê - ek betaal en die keuse is myne.
N.a.v. Oom Pieter se geselsie. Ek is besig ( het darem al een om die honger te stil ) om my ou troppie varkies mooi groot te maak ( voer ). Die vyf sokkerballetjies is al regte mooi speenvarkies. Reg vir die spit.
Hier kom die kuier nou.
Hier by ons is die Bosvarke nie 'n probleemdier soos by ons vriende in die mieliewêreld nie. Ek is die eerste om te sê dat ek al gesien het hoe die varkies 'n land kan opneuk. Dan kan ek ook vir ons vriende sê - om 'n bosvark in die natuurbos/plantasies te skiet sonder honde - nagte deur te sit en die naggeluide deur te luister - rotte wat hardloop - ystervarke wat knaag - bosbokke wat blaf - luiperds wat verkoue kry - jyself met snotneus van die koue - naguiltjies wat skinder - geld kan dit nie koop nie ! As jy dan gelukkig is om 'n varkie huis toe te vat, is jou aand gemaak.
Ek bly in 'n omgewing waar erg landbou toegepas word. Avo-boorde ens. Dit is vandag die maklikste ding om 'n skadepermit te bekom om die so-genaamde probleemdiere uit te skiet. ( ek praat nou van in ons omgewing ) Vir bosvarke het jy geen permit nodig nie - verklaarde ongedierte. Permitte word uitgereik vir Bosbokke en duikers !! Toegegee na baie jare se ondervinding. Die bokke kan erg skade aanrig. Skiet net die probleembokke in die boorde uit - nie verdomp alles wat roer nie !!!!! Ons as bosbouers/natuurbewaarders is besig om een gagga naam te kry omdat ons probeer om die wild te bewaar. Snaaks dat al die landbouboere in die omgewing altyd in die inheemsebos en plantasies na die bokke kom soek. As jy hom met die nodige permitte in jou boorde skiet, 'n ordentlike doodskoot skiet en die vleis self gebruik of vir jou werkers gee om te geniet, sal ek dit nog aanvaar. Ek persoonlik het al heelwat Bosbokke, Duikers en Bosvarke opgetel wat in die veld gelê en vrot het na kwesskote.
DIT IS WAT EK NOEM - ONETIESE JAG !!!! Mag en nooit so laag daal nie.