Sorry, I can't allow you to take that shot
-
Dimitri
- Hero Member

Sorry, I can't allow you to take that shot
One of the main reasons why we wound is because we take shots that are too far and at distances we have not practised at. I don't include wounded animals in this discussion - anything goes at any distance once an animal is wounded.
Obviously we would all take 100m shots if animals always presented themselves at that short and convenient distance. But they don't. Sometimes we misjudge the distance - thinking the animal is much closer than it is - and land up wounding the animals. Sometimes we take speculative shots outside of our comfort zone because we are tired / have not had any other opportunities / are on the last day of the hunt and don't want to go home empty handed. In other cases inexperienced hunters might just not understand bullet drop etc. In rare cases there may just be a plain lack of ethics or a "don't care" attitude. In all cases, this is where scores of animals get wounded each year - not great news for the animals or our image as ethical hunters.
This problem is perpetuated by the almost standard "100m test" that many/most farmers require the hunter to pass before being allowed into the veld. The hunter passes the test (off a shooting bench) and the farmer says, "Ja-nee hy skiet mooi. Onthou net om bietjie hoer te mik as die bok verder as so 150m is!"
This all came to mind when looking at the poll posted in the "langafstand skiet" section. Some guys have shot game at amazing distances. I wonder, however, how reliably a hunter can hit say a 5x5" square at the long distance they killed an animal in the past? And can they do it THIS season? And will they try since they have done it in the past? Passing the 100m test and telling the farmer about how you once dropped a springbok at 500m does not mean you can reliably (ethically) kill your springbok at 250m now.
I like what Gerhard said on the "langafstand skiet poll" - that the maximum distance he allows himself is 300m. That, I assume, is because that is the distance that Gerhard is sure that he can drop the animal. Beyond that it gets progressively difficult. In fact, it would be unethical to take shots beyond what you are reliably and consistently capable of because of the high risk of causing unnecessary suffering to an animal.
Personally, I would love to see a system whereby every hunter passes a shooting test before each hunt. This should answer the simple question: ?What is the maximum distance at which you wish to be permitted to shoot at an animal on this farm??. If the hunters says, for example 350m then the test is done at that distance and if the hunter fails he can opt to be allowed to take shots at a shorter distance, say 300m. The test is repeated at the shorter distance and if the hunter fails again the process is repeated until the hunter passes the test at 100m or is disqualified (e.g can't pass the test at 100m). If you can?t shoot decent groups at 220m then you can?t take shots at that distance. The alternative is suffering and wounded animals and bad PR for hunters. All guides should be equipped with rangefinders and only allow shots within the specified range at which the hunter passed the test and is able to produce the goods.
I bet it would eliminate a lot of wounding and suffering. Note: Nobody is going to tell you how far you may or may not shoot. If you say that you want to be allowed to shoot up to say 800m then that's fine as long as you can pass an 800m test.
PS I'm not knocking the poll in any way or what the poll reflects. It is very interesting and I enjoying seeing the stats unfold. It's just an idea that came to mind after looking at the "langafstandskiet" section.
It would be nice to hear other perspectives on this.
Obviously we would all take 100m shots if animals always presented themselves at that short and convenient distance. But they don't. Sometimes we misjudge the distance - thinking the animal is much closer than it is - and land up wounding the animals. Sometimes we take speculative shots outside of our comfort zone because we are tired / have not had any other opportunities / are on the last day of the hunt and don't want to go home empty handed. In other cases inexperienced hunters might just not understand bullet drop etc. In rare cases there may just be a plain lack of ethics or a "don't care" attitude. In all cases, this is where scores of animals get wounded each year - not great news for the animals or our image as ethical hunters.
This problem is perpetuated by the almost standard "100m test" that many/most farmers require the hunter to pass before being allowed into the veld. The hunter passes the test (off a shooting bench) and the farmer says, "Ja-nee hy skiet mooi. Onthou net om bietjie hoer te mik as die bok verder as so 150m is!"
This all came to mind when looking at the poll posted in the "langafstand skiet" section. Some guys have shot game at amazing distances. I wonder, however, how reliably a hunter can hit say a 5x5" square at the long distance they killed an animal in the past? And can they do it THIS season? And will they try since they have done it in the past? Passing the 100m test and telling the farmer about how you once dropped a springbok at 500m does not mean you can reliably (ethically) kill your springbok at 250m now.
I like what Gerhard said on the "langafstand skiet poll" - that the maximum distance he allows himself is 300m. That, I assume, is because that is the distance that Gerhard is sure that he can drop the animal. Beyond that it gets progressively difficult. In fact, it would be unethical to take shots beyond what you are reliably and consistently capable of because of the high risk of causing unnecessary suffering to an animal.
Personally, I would love to see a system whereby every hunter passes a shooting test before each hunt. This should answer the simple question: ?What is the maximum distance at which you wish to be permitted to shoot at an animal on this farm??. If the hunters says, for example 350m then the test is done at that distance and if the hunter fails he can opt to be allowed to take shots at a shorter distance, say 300m. The test is repeated at the shorter distance and if the hunter fails again the process is repeated until the hunter passes the test at 100m or is disqualified (e.g can't pass the test at 100m). If you can?t shoot decent groups at 220m then you can?t take shots at that distance. The alternative is suffering and wounded animals and bad PR for hunters. All guides should be equipped with rangefinders and only allow shots within the specified range at which the hunter passed the test and is able to produce the goods.
I bet it would eliminate a lot of wounding and suffering. Note: Nobody is going to tell you how far you may or may not shoot. If you say that you want to be allowed to shoot up to say 800m then that's fine as long as you can pass an 800m test.
PS I'm not knocking the poll in any way or what the poll reflects. It is very interesting and I enjoying seeing the stats unfold. It's just an idea that came to mind after looking at the "langafstandskiet" section.
It would be nice to hear other perspectives on this.
Last edited by Dimitri on Mon Sep 17, 2012 10:56 am, edited 1 time in total.
- tripodmvr
- Administrator

Re: Sorry, I can't allow you to take that shot
My weermag opleiding is as "skiet-piet" in Kimberley begin. Het toe nog nooit met 'n geweer groter as 'n .22 geskiet nie. Die kaptein in beheer van die skietspan kon sien dat ek uitmaak van gewere en ek het in sy skietspan beland. Het later ook met die R1 geskiet. Dit wat ek wil tuis bring uit bostaande was die tellings wat ons geskiet het met die gaatjiesvisiere wat ons gebruik het. My gewone tellings op die oefening was in die orde van
1. Staanhouding 100m - 50/50 (10 skote)
2. Knielhouding 200m - 37-42/50 (10 skote)
3. L?houding 300m - 17-25/50 (10 skote)
Ek het nou nog nie eers sterk wind as 'n faktor bygevoeg nie.
Hier is nou 'n praktiese toets wat wys dat jou vermo? drasties afneem vanaf 200-300 meter. Teleskope sal die tellings wel verbeter, maar die algemene skut is beter af op afstande 200m en korter. Aanvaar dit as uitgangspunt en bekruip totdat jy dan 'n eenskoot doodskoot kan skiet.
Hier is nou 'n praktiese toets wat wys dat jou vermo? drasties afneem vanaf 200-300 meter. Teleskope sal die tellings wel verbeter, maar die algemene skut is beter af op afstande 200m en korter. Aanvaar dit as uitgangspunt en bekruip totdat jy dan 'n eenskoot doodskoot kan skiet.
.22 Krico, Howa 223 Varminter, 243 AI Musgrave RSA, Ruger RPR 243, P14 - 7 x 64, BSA 303 Sporter, 375 H&H Musgrave, 30-06 Ruger No. 1A, Khan O/U 12br, Norinco O/U 12br
-
Eugene
- Hero Member

Goeie post Dimitri! Ek steun jou voorstel, ten minste weet ek dat ek "my toets" sal deurkom, ek sal net vir die boer s? ek voel nie gemaklik met afstande verder as 75m nie.... 
Ludwig en Driepoot, ek stem saam met beide van julle en dink nie dat julle argumente noodwendig die kante van dieselfde muntstuk is nie. Die gemiddelde (eerlike!) biltongjagter sal nie gemaklik voel met afstande verder as 200m nie. Onthou, ons praat hier van die jagter wat een of twee keer per jaar gaan skiet en selde, indien ooit, op die skietbaan kom, behalwe die week of twee voor die jag.
Ouens soos Ludwig, wat tyd op die baan insit en gemaklik is met skote verder as 300m, het die vertroue en die vaardigheid om daardie tipe skote te skiet.
Dit gaan afhang van elke jagter se (eerlike!) opinie oor sy vermoens.
Ludwig en Driepoot, ek stem saam met beide van julle en dink nie dat julle argumente noodwendig die kante van dieselfde muntstuk is nie. Die gemiddelde (eerlike!) biltongjagter sal nie gemaklik voel met afstande verder as 200m nie. Onthou, ons praat hier van die jagter wat een of twee keer per jaar gaan skiet en selde, indien ooit, op die skietbaan kom, behalwe die week of twee voor die jag.
Ouens soos Ludwig, wat tyd op die baan insit en gemaklik is met skote verder as 300m, het die vertroue en die vaardigheid om daardie tipe skote te skiet.
Dit gaan afhang van elke jagter se (eerlike!) opinie oor sy vermoens.
Last edited by Eugene on Mon Sep 17, 2012 12:00 pm, edited 1 time in total.
Aim small, miss small
-
Eugene
- Hero Member

+ 1Ludwig wrote: Eugene, ja, ek het dalk bietjie vinnig reageer op Driepoot se post, maar ek wil nie h? mens moet afstande begin stel vir enigiemand nie. Die gemiddelde skut wat in die kalahari grootgeword en leer jag het, en die gemiddelde skut wat in die bosveld leer jag het, se vermoens as dit kom by afstand gaan verskil. Al is beide gemiddelde jagters. As jy in die rooiduine van Askham se w?reld jouself gaan beperk tot 200m skote, en jy weier om uit 'n bakkie te skiet, gaan jy maar 'n bitter bitter lae sukses syfer h?. Stel jouself dieselfde voorwaardes en gaan jag in die Thabazimbi area. Geen probleem. Skote gaan waaskynlik almal onder 150m wees en dit sal redelik maklik wees om binne hierdie afstand te kom te voet. So mens kan nie 'n enkele afstand daar stel en almal oor dieselfde kam skeer nie.
Aim small, miss small
-
Dimitri
- Hero Member

Thats the beauty of what I am proposing: YOU decide what distance at which you want the farmer to allow you to take shots but then you have to prove that you can do so consistently. If you can't then the you reduce the distance to where you CAN.Ludwig wrote: I fully agree with your view, although we might differ in the limitation on the distance we set ourselves
+1Ludwig wrote:To reasonable shooting distances, at ranges up to 600 yards, a temperature/muzzle velocity change is the most important factor to be considered. Slight changes in elevation, humidity, and barometric pressure have very little effect on the bullets flight to 600 yds. with magnum velocities. With consistent and determined practice one can become quite proficient on game animals to 600 yds. Beyond that, it takes tremendous skill and experience combined with a little luck to make consistent hits at 800-900 and 1000 yds.
If you doubt this, take 12 inch squares of cardboard and attach them to a wooden stake. Have your hunting partner place them at different yardages (600-1000 yds.) and different angles to the shooter. Range and calculate the MOA correction for drop and drift and fire away. It should be a humbling experience. This 12x12 inch square represents the kill zone of a deer or antelope.
This simple test will allow you to assess your proficiency and determine your range limitation. Set aside your ego and be honest with your capabilities. If you can consistently keep ALL of your shots in the 12x12 inch square at 600 yards, but hit 2 out of 5 at 700 yards, your range limitation under ideal conditions should be 600 yards. On the other hand, if 450 yards is the extreme range at which you can keep all your shots on the target, stand tall. You are ahead of 95 percent of the shooters out there given the same test. As true sportsmen we need a moral compass to guide us in our long range shooting pursuits; this test can help us obtain that virtue.
-
Dimitri
- Hero Member

Is dit nou met die 308 of die Drenalin?Eugene wrote: Goeie post Dimitri! Ek steun jou voorstel, ten minste weet ek dat ek "my toets" sal deurkom, ek sal net vir die boer s? ek voel nie gemaklik met afstande verder as 75m nie....![]()
-
Eugene
- Hero Member

Wat praat jyDimitri wrote:Is dit nou met die 308 of die Drenalin?Eugene wrote: Goeie post Dimitri! Ek steun jou voorstel, ten minste weet ek dat ek "my toets" sal deurkom, ek sal net vir die boer s? ek voel nie gemaklik met afstande verder as 75m nie....![]()
![]()
Aim small, miss small
-
Dimitri
- Hero Member

Grap maar!Eugene wrote: Wat praat jy![]()
![]()
? My Drenalin se sight het 3 pins: 5y, 10y, 15y! Enige iets verder as dit, skiet ek met die kamera!
![]()
-
Eugene
- Hero Member

Dimitri wrote:Grap maar!Eugene wrote: Wat praat jy![]()
![]()
? My Drenalin se sight het 3 pins: 5y, 10y, 15y! Enige iets verder as dit, skiet ek met die kamera!
![]()
![]()
Aim small, miss small
-
Wouter Roets
- Administrator

Dimitri
Ek hou van jou uitkyk en idiee. Het self al gedink dit moet so gebeur. Net een probleem en dit is die praktiese uitvoerbaarheid daarvan. Ek sien al die eerste dag is daarmee heen. Ego is mos maar n snaakse ding en almal gaan wil kyk tot waar hy dit kan vat.
Tweedens elke gids met n ragefinder. Jy besef seker in watter land jy dit voorstel?
Groetnis
Wouter
Ek hou van jou uitkyk en idiee. Het self al gedink dit moet so gebeur. Net een probleem en dit is die praktiese uitvoerbaarheid daarvan. Ek sien al die eerste dag is daarmee heen. Ego is mos maar n snaakse ding en almal gaan wil kyk tot waar hy dit kan vat.
Tweedens elke gids met n ragefinder. Jy besef seker in watter land jy dit voorstel?
Groetnis
Wouter
RUGER;2xSR9C,SR1911,44RemMag,12br,22LR,SR22,SR556,223AI,22-250AI,6mmCM,243AI,25-06AI,6,5CM,RPR6,5CM,7-08,7x57AI,7mmRemMag,308Win,30-06AI,300WinMag,338WinMag,338Lapua,9,3x62,375Ruger,375H&HAI,416Ruger,416Rigby,458Lott,505Gibbs.
-
Wouter Roets
- Administrator

Luddie
Jy praat! die baas het dan nie eers sulke rangefinders nie!
Ek vat maar net hoeveel tyd dit op my persoonlike jagtrips gaan met die inskiet van gewere van my pelle wat mos topskuts is wat se goed mos altyd reg is! Deesdae skiet ek heel eerste en loop na coleman toe en bespied die gebeure rustug van daar af. Klaar met die dae van hulp!
Groetnis
Wout
Jy praat! die baas het dan nie eers sulke rangefinders nie!
Ek vat maar net hoeveel tyd dit op my persoonlike jagtrips gaan met die inskiet van gewere van my pelle wat mos topskuts is wat se goed mos altyd reg is! Deesdae skiet ek heel eerste en loop na coleman toe en bespied die gebeure rustug van daar af. Klaar met die dae van hulp!
Groetnis
Wout
RUGER;2xSR9C,SR1911,44RemMag,12br,22LR,SR22,SR556,223AI,22-250AI,6mmCM,243AI,25-06AI,6,5CM,RPR6,5CM,7-08,7x57AI,7mmRemMag,308Win,30-06AI,300WinMag,338WinMag,338Lapua,9,3x62,375Ruger,375H&HAI,416Ruger,416Rigby,458Lott,505Gibbs.
- BLOK
- Hero Member

Ludwig & Wouter
As die plaas wil kan hulle dan gebruik maak van daai 800m jagter se eie rangefinder, natuurlik teen n groot afslag op die bok. hahaha
As die plaas wil kan hulle dan gebruik maak van daai 800m jagter se eie rangefinder, natuurlik teen n groot afslag op die bok. hahaha
"n Jakkals verloor nie slaap nie, oor die opienie van n skaap nie"
204Ruger - Ticking off the Big 5, one at a time
"SPEED KILLS"
204Ruger - Ticking off the Big 5, one at a time
"SPEED KILLS"
-
johnny
- Hero Member

Dimitri
Goeie punte , ek neem baie jagters uit en ons skiet altyd eers in tot 200m uit die posisie wat jy in die veld gebruik, jy leer ook jou klandisie ken en weet watter persone jy alleen kan los en hulle kan wel skote tot op 500m neem , maar vir enige boer of ph is dit n nagmerrie as iemand so skoot wil neem , want as hy kwes kan dit lank soek en stryery oor geld en bloedspoor ens wees, so ja laat die manne skiet op die langste baan wat jy kan , dit sal hulle net help,
groetnis
Johnny
Goeie punte , ek neem baie jagters uit en ons skiet altyd eers in tot 200m uit die posisie wat jy in die veld gebruik, jy leer ook jou klandisie ken en weet watter persone jy alleen kan los en hulle kan wel skote tot op 500m neem , maar vir enige boer of ph is dit n nagmerrie as iemand so skoot wil neem , want as hy kwes kan dit lank soek en stryery oor geld en bloedspoor ens wees, so ja laat die manne skiet op die langste baan wat jy kan , dit sal hulle net help,
groetnis
Johnny
30-06 Brno, 7x57Manlichter schoenauer, 303 lee enfield, 25-06 Zastava, 223 CZ, .22 brno, .22/410 gamo side, by side, 12 boor pomp, 9mm para, bsa no1 en bsa no2.
-
Dimitri
- Hero Member

Hi WouterWouter Roets wrote: Dimitri
Groetnis
Wouter
Ek dink nie die boer of die klient wil die heel dag op die skietbaan deurbring nie. Die plek om te oefen om jou groepeering reg te kry op 800m is op die skietbaan by die huis en nie op die jagplaas nie.
Die boer se reels rondom die toets is mos die boer se reels en die klient moet daarby hou as hy daar wil jag. As die skut sy skietvernuf met 150m oorskat gaan dit darem nie baie tyd vat om sy toelaatbare skietafstand te toets nie. Al het die boer nie n' skietbaan wat tot op 1000m gaan nie is dit seker moontlik om n' teiken op op n' veilige plek op n' pad (in die plaas) of n' vuurbrand te sit en een van die werkers te kry om naby die teiken (maar veilig agter n' boom of iets) saam met sy radio te sit. Na elke 2 skote radio jy die werker om te gaan kyk na die teiken. Die oomblik dat daar n' skoot buite die teiken area val, ry ons 50m nader en die skut probeer weer totdat ons op n' afstand kom waar hy bekwaam is.
Stem saam met jou, dit kan tyd mors veral met groot groepe of met die ou wat op 1000m begin en eindig op 100m maar dan is dit heelwaarskynlik dat daardie skut n' dier sou gekwes het en dan was is die tyd weer gebruik om die bok te soek. As die stelsel werk sal daar minder leiding wees vir die diere en minder tyd "gemors" word om gewonde diere op te spoor. Die boer se reels kan ook se dat as daar bv meer as 2 uure op die skietbaan spandeer word dan sal n' daar n' fooi per 30 minute daarna gehef word. As die ou n' onvoorsienbaare probleem met sy scope/geweer optel sal jy hom seker nie charge nie maar as hy onvoorbereid op die plaas opdaag dan moet my miskien maar betaal vir al die tydmors. Maar nogmals, te minste sal minder diere lei en minder tyd gemors word om gewonde bokke te soek.
As n' boer besluit om die bogenoemde stelsel te gebruik moet hy aanvaar dat hy nog n' paar tools of the trade sal moet aanskaf. Toe die eerste boere radios vir hulle werkers gegee het was hulle seker ook senuweeagtig daaroor. Jy kan mos rangefinders vir redelik goedkoop deesdae kry. Ja, die goedkooper rangefinders range net tot so 450m en, soos Ludwig se, die rangefinders wat tot 800m range kos baie $$$. Ek het vanjaar my eerste njala gejag en die een dag terwyl ons op die spoor van n bul was het ek gesien my gids het begin stres, in al sy sake gesoek, n' knoop in die lang gras gemaak en vir my gese hy het die radio iewers verloor en hy sal later terugkom na daardie plek en backtrack om die radio te soek want hy het laas n' radio verloor en dit het maande geneem om hom af te betaal!
Nog n' idiee: Die skietklubs kan dalk, vir n' klein fooijtie die skut op n' jaarlikse basis toets op die bogenoemde manier. Die ou wat jou sy BEKWAAM OM DOODSKOTE TOT OP XXXm TE NEEM sertifikaat van n' SA Jagters / Chasa skietklub wys kan miskien die skiet toets mis? Dit sal almal tyd spaar.
Groete
Dimitri
-
Hercules Louw
- Hero Member

Ludwig, jou antwoord is in die kol.
Ek is baie gereeld op skietbane waar ons tot 300m skiet en by die SAJSV waar daar somtyds teikens (gongs) opgesit word tot 350m. Hier kan 'n mens duidelik sien hoe maklik sake verkeerd loop met die wind en mirage en dan is die skoot totaal swak (kwes) By die SAJSV Gauteng ope verlede jaar was daar 'n pret gongskiet op 400, 450 en 500m, en slegs 'n paar skuts kon daarin slaag om al die gongs (bekende afstande) raak te skiet. Die oomblik as die wind bietjie verander, is skoot mis. Die gongs is 200mm in deursnee wat al groter is as die kleiner bokke se hart-long area.
In Bisley F-klas word daar eers 2 proefskote geskiet wat vir jou gewys word sodat die skut op teiken kan kom, en daarna word elke verdere skoot ook nog aangewys. Dit is 'n heel ander storie om met jou eerste skoot op lang afstand raak te skiet sonder kwes. Die SA-Jagters sal nooit 'n sertifikaat uitreik om mense bevoeg te verklaar vir hierdie langafstand jag nie, die risiko is net te groot en dit kan nie as 'n etiese jagpraktyk onderskryf word nie.
Langafstand teikenskiet is egter 'n heel ander saak en kan baie pret wees.
Ek is baie gereeld op skietbane waar ons tot 300m skiet en by die SAJSV waar daar somtyds teikens (gongs) opgesit word tot 350m. Hier kan 'n mens duidelik sien hoe maklik sake verkeerd loop met die wind en mirage en dan is die skoot totaal swak (kwes) By die SAJSV Gauteng ope verlede jaar was daar 'n pret gongskiet op 400, 450 en 500m, en slegs 'n paar skuts kon daarin slaag om al die gongs (bekende afstande) raak te skiet. Die oomblik as die wind bietjie verander, is skoot mis. Die gongs is 200mm in deursnee wat al groter is as die kleiner bokke se hart-long area.
In Bisley F-klas word daar eers 2 proefskote geskiet wat vir jou gewys word sodat die skut op teiken kan kom, en daarna word elke verdere skoot ook nog aangewys. Dit is 'n heel ander storie om met jou eerste skoot op lang afstand raak te skiet sonder kwes. Die SA-Jagters sal nooit 'n sertifikaat uitreik om mense bevoeg te verklaar vir hierdie langafstand jag nie, die risiko is net te groot en dit kan nie as 'n etiese jagpraktyk onderskryf word nie.
Langafstand teikenskiet is egter 'n heel ander saak en kan baie pret wees.
- Marc
- Hero Member

Goeie antwoord Ludwig
Mooi saamgevat 
" Taking the safety off increases velocity by 100%" - Rayn Cleckner
-
Dimitri
- Hero Member

Jy's reg met als wat jy gese het in jou laaste post, Ludwig.
Dit is amper ongelooflik dat die manne al daardie goed kan bemeester en op daardie lang afstande raak kan skiet.
Nogsteeds, die manne wat op my wildsplaas (lekker om te droom) kom jag sal maar se hoe ver hulle toegelaat wil word om te skiet en as hulle bv 3/3 skote in die killzone op die teiken kan skiet dan is hulle welkom om op my wild tot op daardie afstand te skiet.
Dit is amper ongelooflik dat die manne al daardie goed kan bemeester en op daardie lang afstande raak kan skiet.
Nogsteeds, die manne wat op my wildsplaas (lekker om te droom) kom jag sal maar se hoe ver hulle toegelaat wil word om te skiet en as hulle bv 3/3 skote in die killzone op die teiken kan skiet dan is hulle welkom om op my wild tot op daardie afstand te skiet.
-
Fanie
Goeie antwoordLudwig wrote:Dimitri, in teorie, klink dit na 'n baie goeie idee, maar in die praktyk gaan dit in werklikheid nie veel beteken nie. Dit verg nie baie om onder dieselfde ideale omstandighede, na bekende afstande 'n DOPE uit te werk en skoot na skoot binne 12" op 800m te skiet nie. Die langafstand jagter sal presies moet weet watse invloed, wind, barrometriese druk, humiditeit en temperatuur op sy skoot gaan h?. Hy sal moet leer om wind te lees, en ek praat nie van die wind hier by jou akuraat kan lees nie, maar om ook te weet wat die wind, op 200m, 400m, 600m en 800m doen om 'n akurate eerste skoot te kan maak. Die skut sal moet leer om die mirage te kan lees en die invloede van 'n mirage op daardie afstande. Hy sal presies moet kan weet wanneer die toestande so gedraai het om die kanse op 'n eerste skoot doodskoot buite sy guns te laat tel. Hy sal diere gedrag tot in die fynste detail moet leer ken. Hy sal moet kan voorspel wat 'n bok oor 'n paar sekondes van nou af waarskynlik gaan doen, of moontlike faktore, wat die bok se gedrag gaan beinvloed, te kan identifiseer voor dit gebeur. Want as die sneller getrek is, is daar 'n tydperk waar die koeel in vlug is, waar alles dan buite die beheer van die skut is. Dit is moontlik om toestande in hierdie tydgleuf binne die guns van die skut te kry. Maar, die skut moet weet waarvoor om te kyk, en wat om te vermy. Langafstand jag, gaan baie meer as oor net die afstand waartoe die skut onder ideale omstandighede toe instaat is. Dan kyk mens nog nie eens na dinge soos die ideale koeel onder lae impak snelhede nie. As mens so iets onder 'n instansie se beheer wil plaas, gaan jy die hele opset moet aanspreek, en manne moet aanstel wat ervaring hierin het. Ja, daar is F-klas manne wat hier sal kan help, maar F-klas skuts skiet na bekende afstande, en na papier teikens. Dit raak 'n hele ander ballgame as jy van jou heel eerste skoot van die dag afhanklik is om die killzone te tref. (cold bore shot), en jy skiet na aanvanklike onbekende afstande waar die afstand eers met behulp van 'n RF bepaal moet word. Jy het ook nie windvlae tot jou beskikking nie, so jy moet leer om die natuur te gebruik om wind akuraat te kan skat. So as ons manne gaan sertifiseer wat dan bekwaam is om 'n sekere afstand te kan jag, moet hulle ook met al die regte kennis toegerus word wat langafstand jag behels. Wat my betref, neem dit die gemiddelde skut nie dae of weke om die kennis en vaardigheid op te doen vir 'n 800m skoot nie, maar eerder maande en jare. Dit verg ook iemand wat behep is met perfeksionisme. As jy nie effens van 'n perfeksionis is nie, kan jy jouself nou alreeds baie duur toerusting en maande se frustrasie spaar, en eerder na ander uitdagings soek. Want by langafstand jag is die spreekwoord: "The Devil is in the detail" meer van toepassing as wat meeste skuts besef.Dimitri wrote: Nog n' idiee: Die skietklubs kan dalk, vir n' klein fooijtie die skut op n' jaarlikse basis toets op die bogenoemde manier. Die ou wat jou sy BEKWAAM OM DOODSKOTE TOT OP XXXm TE NEEM sertifikaat van n' SA Jagters / Chasa skietklub wys kan miskien die skiet toets mis? Dit sal almal tyd spaar.
-
Fanie
Ek dink wat hier belangrik is om in ag te neem is dat as jy met oop visiere skiet jy die werklike afstand sien - en meer waardering het vir as jy die ver skote skiet. Ek het self in die ou dae net oop visiere geskiet, nooit met 'n scope op nie, en ek dink wat Oom Driepoot hier probeer se is dat dit na 'n meer realistiese afstand lyk wanneer jy oop visier te skiet.tripodmvr wrote: My weermag opleiding is as "skiet-piet" in Kimberley begin. Het toe nog nooit met 'n geweer groter as 'n .22 geskiet nie. Die kaptein in beheer van die skietspan kon sien dat ek uitmaak van gewere en ek het in sy skietspan beland. Het later ook met die R1 geskiet. Dit wat ek wil tuis bring uit bostaande was die tellings wat ons geskiet het met die gaatjiesvisiere wat ons gebruik het. My gewone tellings op die oefening was in die orde van
Nou dat scopes algemeen is kan jy deur die scope kyk en omtrent die borsluise op die bok sien, gee dit waarskynlik vir baie mense (in my opinie) 'n vals gevoel van dat die teiken nader is as in die werklikheid. Ek was al saam met iemand wat met scope op die bok op 200m 'n meter ver mis skiet ! (LKH ja dit was 'n 30-06
Ek het so rukkie terug in die straat gaan sit met 'n x24 scope, ek kan 'n buitelig op 'n huis 500m van my af duidelik sien, sonder die telesloop kan ek amper nie die buitelig sien nie.
Met so 'n scope op die geweer kan mens jou maklik misgis met die afstand omdat dit "maklik" voorkom, maar nie werklik so is nie.
Soos wat reeds gese is, vir enige iemand om herhaalbaar oor lang afstande akkuraat te kan skiet verg baie tyd op die baan en jy moet jou geweer se trajek baie baie mooi verstaan oor die afstand.
Oor die oop visier wil ek net se dat in die ou dae daar nie sulke goed was soos scopes nie. Ek het nooit oor die lang(er) afstande geskiet nie, maar ek het wel al van die bizley boffins gesien wat darrem wragtag kon skiet. As ek reg onthou het hulle tot 800 meter ver geskiet. As jy nou weer iewers is mik gerus verby jou scope deur 'n denkbeeldige oop visier oor 'n lang afstand na 'n teiken.
As ek reg onthou was dit Kopsloot wat iewers die bokke so gelooi het tot op oor die 500m, sal graag sy verskoning hier wou sien !
Persoonlik hou ek ook my skote binne 'n bereik waarmee ek veilig voel as ek jag. Vir my persoonlik het ek 'n voorwaarde gestel en dit is as ek nie die regte skoot kry waarvan ek seker is nie, dan laat ek die geleentheid verbygaan, al skiet ek nou maar niks nie - en dit het al gebeur. Was nie die einde van die wereld nie.
Op die baan kan mens maar gooi, jy hoef ten minste nie agter die teiken aan te loop nie...