Vlakvarkie Spit - Hoe maak mens?

Enige vleis/veldkos resepte wat werk vir n honger jagter

Moderator: Global Moderator

Pappabeer
Hero Member
Hero Member

Re: Vlakvarkie Spit - Hoe maak mens?

Post by Pappabeer »

Ockert1992 wrote: Wed Oct 04, 2023 9:16 am
Pappabeer wrote: Wed Oct 04, 2023 2:02 am Ek het n oop spit wat met hout werk. Ek kan nie inligting gee oor die stainless spitbraaiers wat toemaak om die dier nie.

Sorg dat jy genoeg hitte het. Ek sou sê n 12kg varkie gaan so 4 ure braai. Dit hang baie van sy kondisie af. As ek n bosvark vir die spit skiet het hy ten minste 2 maande op macadamias gevreet en het twee duim vet op sy rug en lieste, en as ek n vlakvark skiet vir n spit is dit voor April. ‘N Augugustus vark gaan geen vet hê nie en maer wees. Tensy hy bv in n winter gewas vreet vir die hele winter.

Kopskote tel hier. Jy spit nie n dier wat se ribbes moertoe geskiet is nie
Hang hom n week in die koelkamer
Meng 2L Sprite en n bottel griekse slaaisous en spuit hom met halfte daarvan in.As jy te veel spuit is die vleis n pap gemors.
Smelt n kg vark vet en meng met die res van jou Sprite en slaaisous mengsel. Hiermee smeer jy hom in soos hy braai elke 20-30 minute dat hy goudbruin word, en nie droog braai nie. ‘n Gewone 100mm verfkwas werk 100% vir die doel

As hy gaar is kerf jy hom op in die pan wat die sous opgevang het ( na n uur gooi jy eers die bloed uit die pan)

Nou kan jy hom met die bykosse bedien

Image
Image

Tipiese spitvarke. Natuurlik die voorste vlakvark

Image
Image
Jong bosvarkie op die spit
Dewald, baie dankie. Ek like daardie spitbraai van jou! Is dit 'n stainless steel bak wat hy in het?

My varkie lyk net soos een op jou foto en ja was darem 'n kop skoot.

Net 'n vraag is daar 'n rede hoekom julle nie ook bietjie vet/olie in die vark inspuit nie?

Dankie vir die planne. Tussen hulle sal ek defnitief regkom, maar dink ek moet nou eers vir my so spitbraai bou....
Ockert ek is seker jy kan olie of vet inspuit. Ek het bloot my resep by n ou bosvark jagter gekry. Die slaaisous het wel olie in.

Wat die spit betref, hy draai mooi op n windskerm wiper moter, wat n bendix en ring gear aandryf. Ek het die ontwerp hier by CarlC op die forum gekry. Die voordeel van n spit wat met n ketting en sprokets werk is dat die motor verder van die vuur is en nie te warm word nie.

Ja dit is n 8mm stainless bak wat hy in het. n Fisio wat vir my vrou werk se man is n boiler maker, en hy het hom vir my gebuig toe ek die spit bou. Dit was vir die praktyk jaar afsluiting, so hy het darem ook voordeel getrek.
.177 .22(x2) .222 .243 .250 Savage 6,5x55
6,5x57 7x57(x2) .308 8x60S(x2) 9,3x62
.375 Ruger .450/400 3&1/4" .416 Ruger
16Br 12Br(x4) 9mm(x2) .44
KalahariKlong
Hero Member
Hero Member

Post by KalahariKlong »

Ek soek nog tot vandag die man wat n vlakvark kan smaaklik maak sonder om hom toe te gooi met ander vleis of n berg souse en vrugte.
Maar nou ja, smaak verskil, vriende in die ooste vreet hond en kat.
Ek sou selfde as bo voorstel, verkoop die ot en koop n speen varkie.

Groete
KK
Ockert1992
Hero Member
Hero Member

Post by Ockert1992 »

Goeie julle,

Hoop dit gaan goed.

Ons het toe uiteindelik die naweek wat verby is die vlakvarkie op die spit gegooi! Ek dink vir 'n eerste probeer slag met 'n vlakvark en ook my eerste spit van enige vleis was dit 'n redelike sukses.

Hier is sommer so paar foto's van hoe die varkie vertoon het:
2.jpg
1.jpg
3.jpeg
Ek wil vir almal se raad hiermee baie dankie sê sonder julle dink ek dit sou 'n storie afgegee het.

Ek het so iets van alles by almal gevat en toe my eie resep by mekaar gesit.

Varkie het so 13kg geweeg.
Ek hom 2 dae voor die tyd uitgehaal en laat ontdooi. Vrydag aan het ek hom ingespuit met die volgende:

1 koppie vark vet
Bottel Griekse Slaai sous
2 koppies Sprite/Lemonade
Garlic Paste
Paprika
Sout en Peper.

Hier sal ek hom volgende keer meer kere en minder op 'n slag in die spiere spuit. Omdat vark so solid vleis is kon mens duidelik sien waar ingespuit is en dit het nie baie versprei deur vleis nie. (Hoop dit maak sin)

Daarna het ek vark buite om geverf met die bietjies van die mengsel wat uitloop en toe met Six Gun speserye in gesmeer. Toe oornag laat hang om bietjie te wind droog te raak.

Vark het in totaal so 3 en half ure gespit. Ek het ribbes met foelie toegemaak. Ek sal dit nie weer doen. Het toe gesukkel om mooi kleur op ribbes te kry. Ek sal volgende keer eers net twee strepe kole by boude en blaaie gooi en later eers in die middel.

Voor ek hom opsit het ek varkie net met lagie skoonvet gesmeer. Toe vir 'n uur laat braai.

Daarna gereeld geverf met mengel van Sprite, Slaaisous en Varkvet.

So 30 min voor afhaal(Sal volgende keer 45min na 'n uur voor einde) Het ek hom geverf met n mengsel van varkvet, heuning en mostert.

Vleis was baie lekker. Die groot spiere was soos skaap boud tekstuur, maar niks was taai nie. Hy het amper uitmekaar geval. Ek sal volgende keer ook net tydens die spit die duk spiere weer 'n keer in spuit. boude, rug en blaaie. Nek en ribbes was vir my die lekkerste dele.

Die oorskiet maak nou bitter lekker toebroodjies! Ek het die hele proses geniet en sal dit weer doen.

Almal het ook lekker om die spit en die vuur gekuier!

Groete
Ockert
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Capt. Yoda
Hero Member
Hero Member
Location: Ek weet nie so mooi van spel nie maar ek kan skiet. Lonehill, Sandton

Post by Capt. Yoda »

Daai vark lyk baie lekker!
A child of five would understand this. Send someone to fetch a child of five.
Post Reply

Return to “Resepte”