Koeël prestasie/ Bullet performance

Moderator: Global Moderator

Jaco vdW
Sr. Member
Sr. Member

Re: Koeël prestasie/ Bullet performance

Post by Jaco vdW »

Hier is vir my twee goed wat uitstaan in die bespreking.
Die eerste is wat Ruaanb hier onder noem, en dit strook 100% met my eie ervaring. Dit wil vir my voorkom asof lyf-skote op n springbok bykans altyd lei tot n mors van vleis, en n bebloede karkas. Ek het al springbokke verwerk wat geskiet is met enige iets vanaf n .222 tot n 8x60, en die resultaat lyk min of meer altyd dieselfde met n bladskoot. Miskien is dit oor die relatiewe grote van die bok - dat n 15cm bloed kol baie groter lyk op n springbokkie as op n koedoe, of dalk is hulle net "sagter" as ander wild.
ruaanb wrote: Wed Jul 21, 2021 7:05 am Luan skiet bietjie n springbok op dieselfde afstand as daai vark met die 208gr eld-m. Nare storie……
RabieL wrote: Tue Jul 20, 2021 7:13 pm Wat Mono's betref het n goeie vriend van my dit reg gekry om 5 skote op n blesbok se kop te land. Die een skoot was die dood skoot maar 2 van die ander sou ook die werk kon klaarmaak sou dit n loodkern koeel was. Kaliber was 270 en spoed teen 3100 fps. So ek is nog nie heeltemal op die mono bladsy nie.
Groete
Dan in terme van monolitiese koeëls, en met verwysing na Rabie se plasing.
Agtergrond: Ek is n groot voorstaander van "premium koeëls"- hetsy monolities, Partition of gebonde kern. Sover, in 21 jaar se jag, loop daar nog net 2 kwesbokke rond. In een geval het ek n fyn takkie getref wat defnitief n invloed gehad het, en die ander keer was my afstand skatting uit, en die skoot te laag. Al die ander bokke het bakkie gery, meeste na een skoot, en n paar na n tweede. Vir my is die koste van daardie koeël baie min in vergelyking met die koste van n bok. Hoeveel duurder is n Accubond / Partition / TSX as n ELD of soortgelyk?

Ek glo die monolities / partition / gebonde kern is ontwikkel vir lyf-skote waar daar genoeg weerstand is om te sorg dat die koeël betroubaar omklink. Maar dit is juis ook hierdie ontwerp-eienskap wat die tipe koeël nie so geskik maak vir kop-skote as n lood kern koeël nie. Ek skiet 99% lyf-skote. Ek voel gemaklik daarmee, en sover was dit redelik suksesvol. Netso is daar manne wat kop-skote kan skiet, en dit werk vir hulle. Gebruik die regte toerusting vir die taak. Vir my is dit soos om een geweer te wil gebruik vir springbokke uitskiet en buffel jag. As jy wil en kan kop-skote skiet, laai sagte koeëls, en lewe saam met een of twee stukkende blaai, maar as jy lyf-skote skiet, laai n gepaste koeël daarvoor.
Lategan1
Hero Member
Hero Member

Post by Lategan1 »

RabieL wrote: Tue Jul 20, 2021 7:13 pm @Lategan1, ek stem nogal heelhartig met jou saam op die werk verigting van die ELD-X koeels. Ek het 162 gr ELD-X self probeer in my 7RM. Mybtromp snelheid was 2960 fps, hulle is werklik nogal akkuraat en boks lekker teen die wind, maar in taai wind het my koeel effe meer gewaai as wat ek wou gehad het en daai koeel is instede van agter die blad reg deur albei blaaie op 250 meter. Die vleis skade was werklik astronomies en ek was glad nie gelukkig nie. Al die diere wT ek daarmee geskiet het, het darrem bakkie gery so hulle het effektief gedood, maar ek werk ongelukkig self my vleis en dit was vir my net te veel. Op die 7RM het ek gegaan na Nosler se 168 gr ABLR's en kan darrem se so far so good. My spoed is nogsteeds baie hoog 2980 fps, maar skade is defnitief minder as die ELD-X koeels. Ek verstaan my spoed gaan n mate van skade he maar kan leef met die. Nog glad nie n lyfskoot kon herwin nie wat se hulle hou bymekaar.

Hierdie seisoen het ek die 103 gr ELD-X koeels getoets op die 6 Creed, alles was kopskote maar kan getuig hulle skiet amper n springbok se koppie amper af. So wil nie weet hoe n lyfskoot gaan lyk nie.

Wat Mono's betref het n goeie vriend van my dit reg gekry om 5 skote op n blesbok se kop te land. Die een skoot was die dood skoot maar 2 van die ander sou ook die werk kon klaarmaak sou dit n loodkern koeel was. Kaliber was 270 en spoed teen 3100 fps. So ek is nog nie heeltemal op die mono bladsy nie.

Terug by die 7RM ek hoop tog so dat Hornady erens eendag vir my n 175 gr Interbond sal maak. Ek dink dit sal my een koeel wees wat alles kan doen.

Hoop dit maak sin vir almal.

Groete
💯 Ek sal ook Interbond in 173/175gr toe oë gryp. Dankie vir terugvoer.

Beste.
Jaggewere, haelgewere, rewolwers, jakkelskyk 8)
tripodmvr
Hero Member
Hero Member

Post by tripodmvr »

Ek het verlede jaar twee rooibokramme hoë nekskote (net onder die kop) gegee met Barnes TSX en dit werk vir my. Die nekbene beslaan omtrent 90% van die nek en is 'n baie beter skoot as in die kop.
.22 Krico, Howa 223 Varminter, 243 AI Musgrave RSA, Ruger RPR 243, P14 - 7 x 64, BSA 303 Sporter, 375 H&H Musgrave, 30-06 Ruger No. 1A, Khan O/U 12br, Norinco O/U 12br
Eduard Venter
Hero Member
Hero Member

Post by Eduard Venter »

Ek gaan nou bietjie die draad highjack en noem dat die hoë nekskoot soos oom Driepoot hier beskryf 'n baie hoër sukses persentasie het as kopskote onder my jagters oor die laaste paar jaar. Ongeag die punt wat gebruik word verloor ons baie selde 'n bok op 'n nekskoot. Vlakvark kopskoot is waarskynlik die grootste sondebok.

Sent from my Nokia C2 using Tapatalk

Kaalvoetthysie
Full Member
Full Member

Post by Kaalvoetthysie »

Ek het die jaar die eerste keer met Interbonds gejaag. 150gr in my 308. Die slagters het ongelukkig nie lekker verstaan wat ek bedoel het met ek soek die punte nie, so ek kon nie gewig retensie bepaal nie, maar ek is meer as gelukkig met die punte se prestasie. 3 was mooi agter die blad en is erg deur. 2 kon ons voel aan die ander kant onder die vel. Vleis skade was baie aanvaarbaar teen oor wat ek al gesien het met ELD-x en Sierra punte in die verlede.

Voel na die jag baie beter oor die pray wat mens betaal vir die punte.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Toxxyc
Hero Member
Hero Member

Post by Toxxyc »

Eduard Venter wrote: Wed Jul 21, 2021 2:23 pm Ek gaan nou bietjie die draad highjack en noem dat die hoë nekskoot soos oom Driepoot hier beskryf 'n baie hoër sukses persentasie het as kopskote onder my jagters oor die laaste paar jaar. Ongeag die punt wat gebruik word verloor ons baie selde 'n bok op 'n nekskoot. Vlakvark kopskoot is waarskynlik die grootste sondebok.

Sal graag wil weet hoe die nekskote geskiet word - van die kant, voor of agter, en dieselfde vir die varke. Ek het nog net een keer vark probeer skiet, kuiltjie, en toe hy sy kop sak toe slaan ek "snotboks" soos jy dit genoem het. Ek is snaaks genoeg bitter bang vir vark skiet nou, bang ek kwes weer.
Eduard Venter
Hero Member
Hero Member

Post by Eduard Venter »

Toksies, die nekskote is maar meestal op bokke. Mens sien nie maklik 'n vark se nek van voor af nie. Ek het al dikwels jagters gehad wat die vark deur die bek skiet wanneer hulle vir die kuiltjie mik juis omdat sy kop so laag af kom. Hoë nekskote, veral op rooibok, werk besonder goed hier by my. Meestal van voor af soos die bok vir jou kyk. Kan nie nou dink aan een bok wat ons al ooit so verloor het nie. Het wel al kwes diere gehad met nekskote van die kant af, maar nie baie nie. Skiet die varke, maak net seker van jou skoot.

Die lekker ding van 'n nekskoot is dat hy selfs werk met 'n 130gr bruin boks 270 punt! Natuurlik net 'n ou grappie, nou is ek klaar gehighjack.

tripodmvr
Hero Member
Hero Member

Post by tripodmvr »

Met bokke waar hulle na jou kyk of dan wegkyk, het jy op en af redelik speling met hoog of laag skiet. Van die kant moet afstand so kort as moontlik gehou word om binne 1-2 duim te tref.

Vir varke, skiet hom deur die "gearbox'.
.22 Krico, Howa 223 Varminter, 243 AI Musgrave RSA, Ruger RPR 243, P14 - 7 x 64, BSA 303 Sporter, 375 H&H Musgrave, 30-06 Ruger No. 1A, Khan O/U 12br, Norinco O/U 12br
Toxxyc
Hero Member
Hero Member

Post by Toxxyc »

tripodmvr wrote: Thu Jul 22, 2021 10:36 am Met bokke waar hulle na jou kyk of dan wegkyk, het jy op en af redelik speling met hoog of laag skiet. Van die kant moet afstand so kort as moontlik gehou word om binne 1-2 duim te tref.

Vir varke, skiet hom deur die "gearbox'.
Op Eduard se plek geskiet. Soos Oom sê, bietjie speling gehad. Range finger het die rooibokooi op 257m geplaas na die skoot. Haar geskiet reg van agter terwyl sy weggeloop het. Ek het so 1/3 teen die agterkant van die nek op gemik en geweet die val sal die koeël sy werk laat doen. Neergeslaan soos 'n sak patats. 180gr Federal Fusion teen 2740 FPS uit my .30-06, 94% gewig behou. Regterboud getref, reg op die pootjie en net agter die linkerblad uitgehaal. Minimale vleisskade gehad.

Image
Rudiejacobs
Full Member
Full Member

Post by Rudiejacobs »

Image
Image

Image
Image

Dagse manne.

Die is n 165gr Swift Scirroco wat ek uit my 30 06 geskiet het, teen 2850fs.

Die eland koei was so op 80-90m pressies op die knoppe geskiet, en ekt die koel teen die vel op die ander kantste blad uitgesny.

Ek kan nie huil oor die vleis skade nie, veral nie as jy vat dat dit groot blad been getref het nie. Dit in ag geneem was die skade eintlik minimaal.

Soos iemand hier bo gese het, as jy blad skote skiet, skiet maar n premium bonded koel. Die koste van die koel is nie die bok se prys werd nie.

Die Swifts is in my opinie beslus baie naby aan die top bonded koel in die omtrek, as nie die top koel nie.

Ek sal nie sommer van hulle af weg gaan nie, nie tensy ons hulle nou weer nie in die hande gaan kan kry nie.

Lekker jag manne.

Rudie.

30 06 Marlin XL7
25 06 Savage long range hunter.
12G Franchi pomp aksie
Tanfoglio 9mm(kort)
.38 SPL Rossi

The future belongs to those, who believes in the beauty of thier dreams.
Koos Barnard
Hero Member
Hero Member

Post by Koos Barnard »

Dagsê
Net om aan te sluit by die gedagte dat dit baie moeilik is om koeëlprestasie en vleisskade/bloedswam te voorspel. Ek het hierdie koedoekoei een laatmiddag so 'n paar maande gelede geskiet met die 6.5 Grendel. Die skietafstand was 45m terwyl die koedoe gestap het. My lading skiet 'n 120gr Sierra Pro-Hunter teen 2300vps (op koel oggende of laatmiddag so 2280vps). Die koeël is reg deur die hart en is onder die vel van die verste blad gekry. Beide die blaaie het baie erge bloedswam gehad. Die foto van die karkas is van die blad waar die koeël uit/in gevind is. Ek was verbaas en teleurgesteld oor die hoeveelheid bloedswam. Die duiker wat ek onlangs met dieselfde kaliber en koeël op 47m geskiet het (ook 'n bladskoot) het byna geen vleisskade gehad nie. Beide bokke het seker sowat 30 tot 40m gehardloop voor hulle geval het.

Die foto van die koeël wat ek hier geplaas het, is die een wat uit die koedoekoei gehaal is. Dit het 104.5gr geweeg (gewigretensie van 87%).

Mooi loop
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Jaco vdW
Sr. Member
Sr. Member

Post by Jaco vdW »

Middag oom Koos
Ek het ook al n paar sulke karkasse gesien, en dan sak my moed in my skoene om die vleis te werk.
Wat ons wel al baie gesien het, is dat die vleis eintelik OK is, maar dat daar baie bloed onder die vliese / membrane is. Ek vermoed dit gebeur as die bok nog n ent loop, of lank lê voor dit geslag word. Die bok bloei as te ware uit in daardie areas, in teenstelling met wanneer die bloed heel uitloop.

Ek vermoed Gian het op n stadium n goeie verduidelikking daaroor geplaas op die forum.
Koos Barnard
Hero Member
Hero Member

Post by Koos Barnard »

Jaco
Ja die vleis is OK, dis maar net 'n gemors om met die bloedswam te werk. In hierdie geval is die bok binne 'n halfuur nadat dit geskiet is geslag.
Pappabeer
Hero Member
Hero Member

Post by Pappabeer »

Dit bly maar morsig, maar is nie n funksie van die koeel se kaliber, kwaliteit of materiaal nie. Dit is n oop borskas wond met n pneumo-haemotoraks tot gevolg, en n verskeinsel bekend as chirurgiese emfiseem - lug wat uit die longe in weefsel fascia lae in beweeg. Bloed uit die longe volg en dit lyk maar sleg.

Ek het die week weer gesien wat n Swartklip penetrator aan n Zulu pluderaar se bors doen. Deur n microwave… dit klink soos rice crispies van sy ore tot sy pelvis van die chirurgiese emfiseem onder die vel.
.177 .22(x2) .222 .243 .250 Savage 6,5x55
6,5x57 7x57(x2) .308 8x60S(x2) 9,3x62
.375 Ruger .450/400 3&1/4" .416 Ruger
16Br 12Br(x3) 9mm(x2) .44
Koos Barnard
Hero Member
Hero Member

Post by Koos Barnard »

Dankie vir die inligting Dewald. Soos genoem in die eerste sin van my post is dit baie moeilik om enige voorspelling te maak. Ons hoop mos maar altyd vir 'n wonderwerk as jy stadige koeëls skiet en dan is ons teleurgesteld as die resultaat nie is wat ons gehoop het nie. Jy kan nou maar eenmaal nie by die wetenskap verbykom nie. Baie van ons, ek inkluis, verwag soms heeltemal te veel van 'n koeël of kaliber... of kom ek sê liewer, ons verwag resultate wat eintlik niks met die koeël of kaliber te doen het nie soos jy tereg opgemerk het. As daardie pneumo-haemotoraks of chirurgiese emfiseem nou net altyd konstante resultate lewer, sal ons seker makliker die wetenskap van verwonding aanvaar en minder na die perfekte koeël soek.
Mooi loop
Apie
Hero Member
Hero Member

Post by Apie »

Pappabeer wrote:
Ek het die week weer gesien wat n Swartklip penetrator aan n Zulu pluderaar se bors doen. Deur n microwave… dit klink soos rice crispies van sy ore tot sy pelvis van die chirurgiese emfiseem onder die vel.
Swartklip Penetrator - Slug?

Capt. Oblivious
Hero Member
Hero Member
Location: Ek weet nie so mooi van spel nie maar ek kan skiet. Lonehill, Sandton

Post by Capt. Oblivious »

Pappabeer wrote: Thu Jul 22, 2021 9:35 pm Dit bly maar morsig, maar is nie n funksie van die koeel se kaliber, kwaliteit of materiaal nie. Dit is n oop borskas wond met n pneumo-haemotoraks tot gevolg, en n verskeinsel bekend as chirurgiese emfiseem - lug wat uit die longe in weefsel fascia lae in beweeg. Bloed uit die longe volg en dit lyk maar sleg.

Deur n microwave ++>:
A child of five would understand this. Send someone to fetch a child of five.
Ashley
Hero Member
Hero Member

Post by Ashley »

Die enigste Barnes punt wat ek nog kon herwin:

180gr TTSX
Koedoe op 150m
Ongeveer 2350vps impak spoed
Skuins voor in die skouer in, punt is in die agter kwart gevind onder die vel

99.5% gewigs retensie
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Groete

Howa 30-06
Musgrave 7x57
Mossberg 12br
CZ 9mmP
Pappabeer
Hero Member
Hero Member

Post by Pappabeer »

Apie wrote: Fri Jul 23, 2021 7:04 am
Pappabeer wrote:
Swartklip Penetrator - Slug?

.177 .22(x2) .222 .243 .250 Savage 6,5x55
6,5x57 7x57(x2) .308 8x60S(x2) 9,3x62
.375 Ruger .450/400 3&1/4" .416 Ruger
16Br 12Br(x3) 9mm(x2) .44
Hein22
Hero Member
Hero Member

Post by Hein22 »

Ek hoop die microwave het darem nie te seergekry nie...

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

Geen "OPSIES" op my advertensies nie.
joe rocket
Hero Member
Hero Member

Post by joe rocket »

Jong ons het op n ander groep gewonder of Dewald daai slug kon herwin?
GROETE

Perfection is hard to achieve but hell it is worth striving for.
Post Reply

Return to “Herlaai/Reloading”