Bakkiegeweer: wat kan/mag/moet (nie)?

Alwin
Hero Member
Hero Member

Re: Bakkiegeweer: wat kan/mag/moet (nie)?

Post by Alwin »

As kostes nie 'n kwessie is nie, kan mens na al die eksotiese gewere en kalibers kyk. As dit my eie projek was, sou ek nie baie wou spandeer nie, hoofsaaklik omdat so 'n geweer 'n harde lewe gaan ly en baie stampe en skrape gaan optel. Ek het dus 'n paar voorstelle:

303. Verkieslik 'n No4 met die gaatjiesvisier. Ek sou die lang-afstand opklapvisier afsny en net die "ghost ring" op hou. Sny loop af op 16" en sit demper op. Skuif voorste visier terug tot net agter skroefdraad. Oop visiere is dalk nie noodsaaklik nie, maar goed vir "backup". Ek sou die kolf vervang met 'n sintetiese ene wat se kam hoër is vir maklike gebruik met optiese visiere. Kyk na 'n 4x32 teleskoop in stewige staal monterings, of 'n rooikol visier met klein (2MOA ?) kolletjie. So 'n rooikol kan maklik voor die aksie op die loop gemonteer word. 'n 16" loop behoort omtrent 2300fps te gee met 174 - 180 gn fabrieksammunisie. Dit is 'n baie goeie spoed vir konvensionele koper-lood koeëls, wat uitstekende penetrasie en goeie gewigsbehoud gaan gee.
Ek hou glad nie van die voukolwe nie. Die goed is ongerieflik, gee swak (geen) ondersteuning aan my wang en maak my seer. Nee wat, hou verby.

308. 'n Isrealiese Mauser is 'n goeie kandidaat vir die tipe toepassing. Selfde opstelling as die 303. Trompspoed met 180gn fabriekspatrone gaan ook in die omgewing van 2300 fps wees. Dit behoort goed te werk op enige koedoebul.

Mens kan ook kyk na 'n nuwe Howa. Hou by die Hogue plastiek-kolf met sy rubberlagie. Ek sou 'n ombouing doen op die magasyn en vloerplaat om 'n staal 10-skoot magasyn te akkomodeer. (Die 303 het dit klaar ingebou.) Bietjie duurder, maar heelwat beter praktiese akkuraatheids-potensiaal. Die baie vinniger slotspoed ("lock time") help ook.

Oor die algemeen is kalibers soos die 303 en 308 besonders effektief met 16" lope. Kyk maar na die looplengtes op die AR10- tipe gewere. Akkuraatheid ly ook nie, sommiges beweer die gewere word akkurater met die korter lope.

Redelik onlangs het die winkels Marlin 30-30 gewere met die groot hefboomring en groen kolwe verkoop. Hierdie sal ook 'n skaflike bakkiegeweer maak, as die koste nie 'n faktor is nie.

Oorweeg die vorentoe-gemonteerde "scout scope" ook ernstig. Dit mag ekstra kos vir die teleskoop en montering, maar die saak het meriete.
Ds J
Hero Member
Hero Member

Post by Ds J »

Alwin, ek het al vantevore baie ernstig na n 243 AI gekyk, spesifiek een met n lang keel. "Sommer net" was regtig rede genoeg, maar eintlik hou ek van die veelsydigheid van die kaliber. n Mens kan hom laf vinnig laat loop, óf lekker stadig met laaaang koeëls. Die enigste nadeel is dat n swaarder koeël met meer slaankrag en doodmaakvermoë baie beter in my situasie sal werk.

Jy is ook 100% in die kol - ek wil nie spandeer nie, juis omdat die roer gaan stamp en skaaf op ons grondpaaie. My gedagte het gegaan in die rigting van n SMLE 303, dan kan ek die houtbekleedsel verkort om nog steeds die hele loop ens te bedek. Ek sal egter begin snuffel vir n Israeli-Mauser, of iets soortgelyks.
Carlc
Full Member
Full Member

Post by Carlc »

Ek het self so isreali mauser gehad en alhoewel hulle in grootmaat die land ingebring was sien jy hulle selde te koop. Elk geval nie vir baie goedkoop nie. Ek moet met van die manne saamstem en ook sè koop liewer n nuwe howa 223 of 6.5 grendel. Ek besit n 6.5 grendel ook en met sy tupperware kolf gaan hy n baie lekker bakkie geweer maak. Daar is ook genoeg premium en varmint punte te koop vir diè kaliber wat hom baie geskik vir die taak sal maak binne die afstande wat genoem is. Voorspoed met die besluit. Dis n lekker projek.
Wouter Roets
Administrator
Administrator

Post by Wouter Roets »

Capt. Oblivious wrote: Mon May 03, 2021 2:06 pm Dink hoe lekker sal 20" 243AI met n 70gr Ballistic tip teen 3300fps werk, net mik en druk
Cappie sit presies met daai setup, behalwe dat my spoed 3470ft/sek is.
Post Reply