Moerbeihout vir geweerkolf?

Vra jou vraag hier en ons verwys dit na kundiges of hoor wat ander ons meedeel.

Moderator: Global Moderator

Post Reply
Ds J
Hero Member
Hero Member

Moerbeihout vir geweerkolf?

Post by Ds J »

Goeienaand Jaracal,

Sal moerbeihout werk vir n geweerkolf?

Dit is bietjie ligter (minder dig) as okkerneut, maar baie elasties en kloof of skeur nie so maklik nie.
Fanta300
Hero Member
Hero Member

Re: Moerbeihout vir geweerkolf?

Post by Fanta300 »

Naand DsJ, het hierdie gekry.

Besluit maar self

https://www.sporterizing.com/index.php? ... gunstocks/
Lynx 300WM, Musgrave .308 (Ferlach Loop), BSA .303, Stevens .22, Howa .308 Varm, Musgrave .308, S&W.38 Sp, Beretta .22 Pistool, Shadow12Br Semi Aut., Truvello 260 Rem., BRNO ZKK 602 375 H&H. CZ 75 Compact, BRNO (Mod 2) .22
Alwin
Hero Member
Hero Member

Post by Alwin »

Ek het ook gewonder oor die nuttigheid van moerbeihout. Vir die spesifieke projek, wat eintlik 'n eksperiment is waarop mens nie noodwendig 'n duur stuk okkerneut wil waag nie, is dit dalk 'n goeie keuse. Maak net seker daar is genoeg ruimte vir die hout om te rek en krimp, sonder om die metaal dele onder spanning te plaas. Eintlik is dit net 'n handvatsel. As die hout dan later blyk om ongeskik te wees, is dit nie 'n groot verlies om hom weg te gooi nie. Teen daardie tyd sal jy weet of die konsep en vorm werk, dan kan jy 'n beter materiaal kry vir die volgende kolf.

Kyk ook maar na gelamineerde hout. Dit is gewoonlik baie sterk, stabiel, waterdig en lyk ook goed. Dit sou my keuse wees vir 'n permanente kolf. Mens kan selfs oorweeg om 'n vel "marine ply" te koop by die hardeware en die kolf op te bou deur stukke hiervan op mekaar te lamineer.
Hercules Louw
Hero Member
Hero Member

Post by Hercules Louw »

Naand Ds J

Ek het al drie kolwe van moerbeihout gemaak. Ek het die planke uit 'n ou droë moerbeiboom met n kettingsaag uitgesaag. Die kleur van die vars hout is kerriegeel, word dan na verwerking 'n pragtige diep goue kleur wat met tyd donkerder word. Die hout vertoon ook baie mooi grein en lewe.

Moerbeihout is na my mening baie sterker as okkerneut, en dit breek ook nie as jy 'n splinter buig nie, dit is veerkragtig. Maar dit is nie die maklikste hout om mee te werk nie, masjiene brand die hout baie vinnig swart dat die rook draai. Skuurmasjiene pak ook vinnig aan.

Alle moerbeihout is egter nie dieselfde nie. Die boom wat ek in Pretoria het groei vreeslik vinnig, het reuse blare en die grootse en lekkerste moerbeie, maar die hout is sag, sponsig en nutteloos, afgesaagde takke is nie eens geskik om vuur mee te maak nie.
Die een wat ek kolwe van gemaak het, het in die Suid- Vrystaat gegroei. Die blare is kleiner, die stam en takke dikker vol knoetse en die moerbeie klein en ronder.

As jy die regte hout het sal jy n baie sterk, mooi en unieke kolf daaruit kan maak.
makjak
Newbie
Newbie

Post by makjak »

Hou net in gedagte, soos bo genoem, dat hout "verdonker" soos wat jy olie of dit verouder. ( raak amper die kleur van embuiya maar mooi) kan nie sien dat dit nie kan werk nie
Ds J
Hero Member
Hero Member

Post by Ds J »

Ek het vars stompe gekry en dit gekloof, en toe laat droog. Ons area is mos redelik droog, so die bome groei stadig. Die nat hout is kerriegeel, maar is nou al amper sjokoladebruin. En taai! Die ringe en vlekke is maar min. Die hout is byna effekleur.
win270
Hero Member
Hero Member

Post by win270 »

Dit sal gaaf wees as julle foto's kan plaas van die afgesaagde hout, ook kolwe wat in die verlede gemaak is van die moerbeihout. Ek vind hierdie bespreking baie interessant.

Dankie by voorbaat!
LoopSoosStroop
Hero Member
Hero Member

Post by LoopSoosStroop »

Ds J wrote: Thu Nov 11, 2021 11:42 pm Ek het vars stompe gekry en dit gekloof, en toe laat droog. Ons area is mos redelik droog, so die bome groei stadig. Die nat hout is kerriegeel, maar is nou al amper sjokoladebruin. En taai! Die ringe en vlekke is maar min. Die hout is byna effekleur.
Dagse Ds J, hoop dit gaan lekker.

Hoe lank is daardie stukke, en is die grein redelik reguit? Ek wonder of dit nie lekker hout sal wees vir 'n boog nie?
Pieter van Deventer
Blok Engineering
Krobb
Full Member
Full Member

Post by Krobb »

n Vriend wat tradisionele langboë bou het my vertel dat moerbeihout n lekker boog maak. Ek dink dit sal deffinitief werk vir n geweerkolf.
Ds J
Hero Member
Hero Member

Post by Ds J »

20211112_092437.jpg
Hierdie stuk het vir drie maande maande in water gelê. Ek het dit laasweek gekloof en gestapel om te droog.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ds J
Hero Member
Hero Member

Post by Ds J »

20211112_092809.jpg
n Stuk van dieselfde boom; drie/vier maande gelede gekloof en gestapel.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ds J
Hero Member
Hero Member

Post by Ds J »

LoopSoosStroop wrote: Fri Nov 12, 2021 8:52 am Hoe lank is daardie stukke, en is die grein redelik reguit? Ek wonder of dit nie lekker hout sal wees vir 'n boog nie?
Lengtes wissel,, die meeste is 1,2m tot 1,4m met enkele stukke tot 2m.
Boogbouers kan my kontak - ek het nie daaraan gedink nie.
Andre308
Hero Member
Hero Member

Post by Andre308 »

Nou as julle die bome so afkap, wat gaan die kindertjies se seiwurms dan nou eet? ::) :laugh:
Gawie(13mm)
Hero Member
Hero Member

Post by Gawie(13mm) »

Andre308 wrote: Sat Nov 13, 2021 5:27 am Nou as julle die bome so afkap, wat gaan die kindertjies se seiwurms dan nou eet? ::) :laugh:
Moermy blare!!
Dont make expensive noise! Make the first shot count!
Hercules Louw
Hero Member
Hero Member

Post by Hercules Louw »

Andre308 wrote: Sat Nov 13, 2021 5:27 am Nou as julle die bome so afkap, wat gaan die kindertjies se seiwurms dan nou eet? ::) :laugh:
André, gelukkig het die bome wat groot blare en moerbeie dra, swak hout, so daar is hoop vir die sywurms.
Die foto's hieronder is van die blare en vrugte van my moerbeiboom in Pretoria. Ek self het nog nie 'n ander boom gesien wat sulke groot blare het nie, of sulke groot en lekker moerbeie dra nie.
Moerbeiboomblaar.jpg
Moerbeie.jpg
Hercules Louw
Hero Member
Hero Member

Post by Hercules Louw »

My eerste poging met 'n moerbeihoutkolf was vir 'n ou Harrington & Richardson enkelloop haelgeweer. Die geweer is nou meer as 100jaar oud en het oorspronklik aan my oupa behoort. Hy het blykbaar die kolf afgeslaan op 'n rooijakkals se kop, die jakkals was in 'n slagyster gevang. Die oorspronklike kolf is toe met koperdraad vasgedraai en dis hoe ek die haelgeweer as kind leer ken het. Ek het in die laat 80's vir die haelgeweer die kolf op die foto's hieronder gemaak.
Moerbeihoutkolf H&R haelgeweer regs.jpg
Moerbeihoutkolf H&R haelgeweer links.jpg
Moerbeihoutkolf H&R haelgeweer voorkant.jpg
Hercules Louw
Hero Member
Hero Member

Post by Hercules Louw »

Die foto's hieronder is van die moerbeihoutkolf op my 6.5-284. Ek het die kolf sommer 'n bietjie olie gegee voor ek die foto's geneem het, dit is waarom dit blink.
Die derde moerbeihoutkolf was op 'n 6mm-223, maar die geweer het ek so 2 jaar gelede verkoop en het ongelukkig geen foto's nie.
Moerbeihoutkolf 6.5-284 _ 1.jpg
Moerbeihoutkolf 6.5-284 _ 2.jpg
Ds J
Hero Member
Hero Member

Post by Ds J »

Baie dankie vir die foto's. Dit lyk sommer goed!
Post Reply

Return to “Algemene Navrae”