Watter invloed het die lugdruk?

Tiny
Full Member
Full Member

Watter invloed het die lugdruk?

Post by Tiny »

Hello almal..

Dis die 1ste keer in 'n baie lang tyd dat ek weer 'n bietjie kan kom raad vra.. Ek is 'n koshuisklong en kom nou vir die 1ste keer weer op die plaas.. Elke keer as die manne in die koshuis vir my iets vra wat bo my vuurmaakplek is. Dan kom klop ek maar aan die ervare manne se deure..

Ons skiet binnekort ons jaarlikse "proewe" vir die suid-kaap span in George en as jy dan die span haal gaan jy saam Bloemfontein toe vir die CHASA Intervereniging kompetisie. Wel, na 3 jaar se Bloemfontein kompetisies het ons agter gekom dat ons roere nie dieselfde skiet in Bloemfontein as ons dit in George gezero het.

My vraag is dus.. Watter invloed het die lugdruk en vogtigheid in die lug op jou patroon? En is daar ander faktore wat 'n invloed het waarvan ek nie weet nie?

Baie dankie en lekker naweek vir almal!! :)
Mac
Hero Member
Hero Member

Re: Watter invloed het die lugdruk?

Post by Mac »

Tiny,

Ek wens ek kon jou help, maar my kennis oor die goed is maar bra vlak. Wat ek wel kan se is dat daar 'n hele klomp kenners is wat vir jou al die inligting gaan gee wat jy nodig het, en dan sommer nog so bietjie by. Byt net so rukkie vas, as hulle weer inklok sal jy oorval word met antwoorde.

Voorspoed vorentoe, en wys al die ou toppies hoe moet hulle nou eintlik skiet.

Mooi loop,

Mac.

PS, veskoon die edit, maar gebruik bietjie intussen die search facility bo op die home page, ek verbeel my daar was op 'n stadium so 'n gesprek op die forum, en dat dit redelik breedvoerig was.
Last edited by Mac on Fri Feb 05, 2010 8:57 pm, edited 1 time in total.
Occasionally mistaken for a responsible adult

It is funny how much we learn when we forget that we know it all.
Danie Lombard .243

Post by Danie Lombard .243 »

Hallo Tiny en Mac.

Ek wil my nie slim hou nie, maar met jul deel wat ek geleer het t.o.v. lugdruk en temp. by vliegtuie en helikopters. Patrone vlieg ook mos deur die lug, nie waar.

Ja, lugdruk en lug temp. speel wel 'n rol by skoot plasing i.t.v. die hoogte van jou skoot, bv. as jy die roer in George zero op 200m, dan sal hy dalk laag skiet op 200mm in bloem en dalk nog laer skiet op 200m in Jhb.
Hoe dunner die lug, of eerder hoe verder die lug molekieles van mekaar af is, hoe swakker is die dra vermoe van die lug. Dus vlieg 'n vliegtuig of helikopter moeliker in dun lug is in, kom ons noem dit dikker lig. Koue lug se dra vermoe is ook beter as warm lug. Dink net gou oor die volgende. Om die ware kilowatt lesing van 'n enjin te kry, moet jy die toets doen by seevlak, en die lug temp moet dan 20 grade celcius wees. My 3,4l enjin lewer 118kw by die see en in bloem 93kw. In Jhb is die enjin nog swakker. Dit is omdat die lug molekieles al verder uitmekaar beweeg en dus is die ontbranding van die gas in die sleave swakker. 'n Turbo diesel engine het soms 'n intercooler. Die intercooler maak die lug koud, koue lug ontbrand beter as dit met gas gemeng word, die turbo kompres die lug weer en dus kry jy meer kw uit die enjin uit, want die lug wat koud gemaak is se lug molekieles is nou saam gepers deur die turbo, en so kry jy in die hoeveld binneland streek die tipe krag wat jy normaalweg by seevlak sou kry met koel lug. Sjoe, vreeslike storie om by patrone uit te kom.
Het die volgende getoets. Doen dit altyd en dit werk vir my. Ek skiet baie in die nag. Ek zero my nagskiet 243 in die donker nag op 200 en 250 meter deur met 'n skietlamp die teiken te verlig. As ek die 243 zero in die sonskyn, en met hom skiet op dieselfde plek en op dieselfde afstand na dieselfde teiken toe, maar net as dit donker is, dan sit die skoot hooger op die teiken as toe die son geskyn het, dit is dus dan met dieselfde teleskoop settings. Met die .308 is die verskil op 100 meter 3 tot 4 duim.
Al wat gebeur het is die lug het afgekoel, die lugdruk het nie verander nie, ek het op dieslfde plek gebly, op die plaas.
My vriend jag jakkies met 'n microlight vliegtuig. Hy en die skiet maat vleig net vroeg soggens en laat middag, nie oor die loop patroon van jakkies nie, maar oor lug temp en die dra vermoe van die lug. Jy soek vir vars moelikheid as jy met daai rooi perdeby in die hitte van die dag vlieg. Hy val sommer uit die lug uit.

My buurman by die veepos steek perongeluk die veld aan die brand met 'n sny masjien. Ons was op die skietbaan toe dit gebeur het. Ek het op daardie staium telefonies gesels met 'n maat van my wat choppers vleig, en ek se ek kan nie nou baie praat nie, my buurman se veld brand en die brand is oppad na my spaar veld by die veepos. Ek moet ry laat dit bars om by my brand spuit te kom. Hy se hy kom my haal met die chopper by die skietbaan dan is ek gou by die vuur. So gemaak en hy kom met die chopper. Dit is winter en die lug is lekker koud. Die chopper vlieg lekker en die climb rate is goed en die spoed is hoog. Hy het twee choppers, 'n bell 206 met 'n jet enjin en 'n enstrom met 'n piston flat four lycoming enjin. Hy het my kom haal met die piston enjin chopper. Soos ek se, die lug is koud en die chopper loop mooi. Hier en daar kry ons warm strome lug, dan moet hy die collective krag gee sodat die lemme meer kan skep om hoogte te behou. Warm lug, slegter dra vermoe. Kouer lug, beter dra vermoe. Toe ons by die vuur kom, toe is daar amper sports. Jul twee sal nie glo hoe beinvloed daai warm opwaarste lug wat die vuur se hitte maak die vlieg vermoe van 'n chopper nie. Moes amper al die krag toepas op die collective om genoeg krag te he om weg te kom van daai warm lug.
Jy weet mos as jy by die see kom is jou motor bande effens papper as in die binneland. Enjin timing advance ook meer by die see en 'n enjine ping sommer maklik daar by die see met 'n binneland setting.

So ja Tiny en Mac. Lugdruk en lug temp. speel 'n groot rol op die skoot plasing in terme van die hoogte van jou skoot op die teiken.

Hoop nie ek het teveel bollie gepraat nie. Sal dit waardeer as iemand wat die konsep oor lugdruk en lug temp.  beter verduideliking ook reply.

Groetnis daar.

Die tik masjien
Francois B
Full Member
Full Member

Post by Francois B »

Danie Lombard .243

Francois B

Het afdeling 8 gelees. Baie interesant. Veral die deel oor hitte en tromp snelheid. Ek brand S321 in my .308. As daai koele in die son le is hul sommer beneuk en die primers is erg plat geslaan. Ek sit my patrone in die somer op die skietbaan in 'n klein koelhouer met 'n ice brick of twee. Dit help baie met die hitte en die brand tempo van die kruit.
Tiny
Full Member
Full Member

Post by Tiny »

Danie 243..

Sjoe, dit was nogal 'n mondvol!!

Ek bly in die karoo en ek oefen ook hier op die plaas sommer voor my kompetisies. Baie van die kompetisies is egter in George en al het ek die roer op die plaas ingeskiet, moet ek elke keer voor die kompetisie 'n skoot of 3 skiet om net daai hoogte weer 100% te kry.

My volgende vraag was juis of dit werklik 'n groot verskil maak as jy jou koele in 'n coolbox hou?
In die somer probeer ek om my patrone heeltemal uit die son te hou, maar ek het nog nooit die coolbox probeer nie. Ek sien dat baie van die ou manne by die kompetisies hulle patrone so in 'n coolbox hou.

Baie dankie vir almal se hulp, waardeur dit.

Groete
Freddie101
Hero Member
Hero Member

Post by Freddie101 »

Danie243
Ek wil my ook nie slim hou nie en beskou my ook nie as n kenner nie, maar vir n koeel is die lug seker net n hindernis en dit dra seker nie die koeel nie. Of is dit verkeerd. As dit wel so is dan sal dunner lug met minder molekules mos n minder van n hindernis wees en die koeel sal sy spoed beter behou. So op verder afstande hoeer skiet.

Vra net
Groete freddie
yol bolsun
Korrel
Jr. Member
Jr. Member

Post by Korrel »

Hallo
My pa het altyd vir my gese,"lights up,...sights down,....light down,...sights up".Reen dis presies wat julle manne se.
Dankie vir interessante kommentaar
Groete
C
Tiny
Full Member
Full Member

Post by Tiny »

Freddie

Ek is maar 'n laaitie en is dom met die klas van goed. Dis hoekom ek hier kom hulp soek.

Ek weet nie of die lug dikker of dunner in Bloemfontein is as in George nie. Maar ons ervaring is dat die patrone die meeste van die tyd hoer skiet in Bloemfontein.
Mac
Hero Member
Hero Member

Post by Mac »

Danie,

Ek moet my skaar by Freddie hierso, verskoon die soutie.

You cannot compare an aircraft wing or chopper blade with a projectile in flight. An a/c has a wing designed for lift using the principle of air pressure differentiation over the top and bottom sections of the wing. A projectile is designed to reduce the effect of drag in the partial vacuum behind the projectile, and to reduce the effect of the pressure exerted by the air in contact with the nose and ogive section. There is absolutely lift effect in a bullet in flight, rather a resistance which will in effect slow the projectiles speed, thereby reducing the distance over which gravity affects the bullet. This accepted, the cooler / wetter the air, the more resistance encountered by the projectile, the more gravity affects the bullet over a given distance. Conversely, the warmer / drier the air, the less resistance encountered by the projectile, the less effect gravity will have on the projectile over the same given distance.

Where my brain hits a wobble is the effect on the projectile when ambient temperature, the atmospheric pressure as well as the moisture in the air are factored into the equation simultaneously, and compared to the same equation with different values at a later or earlier time. Couple this to the possible effect of partial warping of the stock ( and resultant differing pressure on the action ) due to varying degrees of moisture present in the air at the different venues, and you can understand why I passed up commenting on Tiny's question.

Mooi bly,

Mac.
Occasionally mistaken for a responsible adult

It is funny how much we learn when we forget that we know it all.
Danie Lombard .243

Hi there MAC.
Al true what you said, and yes, i can't compare a bullet in flight with a wing or chopper blade, i only gave some info on how hot and cold air can influance the carry ability of air. Yes, the handicap of a bullet in flight is gravity, and if a bullet can overcome the effect of the gravity, the better. That is why faster is better, if trajectory is the objective. Also right regarding the shape and ogive of a bullet. That al makes the BC of a bullet, good or bad. Also true that moist air hiders a bullet and it is going to print lower on the target.
I've done some culling in rainy wheather and this type of wet weather is not condusive on trajectory. BUT one thing is true. In cooler air, your trajectory is flatter than in hotter air. Go and test it and see for yourself.  Thanks for the reply, i can see/read that you know a thing or two about external balistics. 

Take care and keep on posting MAC. I like to read the posts of okes who knows a goose from a gander.

KORREL.
Jou pa was/is dood reg, maar dit is net anders om. Die stelling lui; " LIGHTS DOWN, SIGHTS DOWN." I geweer se vesier/scope wat in die helder sonskyn ge zero is skiet altyd hooger as die son sak, kom ons se tydens sterk skemer net voor donker. Gaan toets dit gerus op 100 en 200 meter. Jy sal dit sien.

TINY
Bal kruit is sommer lekker laf as dit in die son le en warm word. Stokies kruit gee minder probleem met die hitte.
Bal kruit kry ekstra woema soos die temp. toeneem, en te veel druk in die kamer is nie goed as 'n man komp. skiet en skoot plasing is kardinaal vir punte nie. Warmer patrone het meer spoed en skiet effens hooger op die teiken.

Groete almal. Dankie vir 'n forum met raad en daad, vrae en antwoorde. Saam kan ons mekaar help en aanvul.

Danie
Freddie101
Hero Member
Hero Member

Post by Freddie101 »

Danie/Mac
Dan het die rotasie van die koeel (regsom linksom ) en die rigting van die wind seker ook n invloed . Soos die wat tennis speel seker weet. Maar dit is seker harekloof.
Freddie
yol bolsun
Danie Lombard .243

Hallo Freddie. ja, beslis harekloof. Jare terug het party lope linksom groefdraai gehad. Meeste is regsom groefdraai.

Ander ding oor groewe, meeste moderne lope het 6 groewe, maar my .300 Win Mag het net 4 groewe. Die 4 groef en die 6 groef groepeer albei baie goed. Sien ook dat baie van die ou bisley RSA plank gewere met RSA aksies het 4 groef lope.

Ook harekloof die gesprek oor groefdraai rigting. Het op 'n dag 'n loop gesien met 5 groewe. Vreind van my is gaande oor spesifikasies ens. se hy het eendag 'n oer ou .303 gesien met net een groef???? WAAR OF OWAAR WEET EK NIE. Klink vir nie waar nie, maar nou ja, as die manne wil vergelyk en harekloof, leet dit so wees. Die manne wat die goed ontwerp en bou weet tog die beste en sal nie vir ons gemors bou en swak produkte in die mark bemark nie.

Waar's die manne wat die net beloer? Ek het op 'n dag gelees dat die marine snipers wat met die .50 BMG en die Britte met die .338 Lapua Mag gewere sniper skote skeit op daai ver ver afstande effens kopenseer vir die draai van die aarde ens. WAAR?????
Ek weet nie en dit pla my nie, ek skiet nie so ver nie, en 'n skoot verder as 300m is dobbel, veral op 'n bok wat jy jag , waarvoor jy betaal, en 'n ware jagter wil sy bok probeer neer trek met 'n een skoot-dood skoot.

Groetnis almal. Lekker dag.

Danie
Tiny
Full Member
Full Member

Post by Tiny »

Danie

Ek skiet heel toevallig met stafie kruit, maar dit beteken nie omdat stafie kruit minder beneuk is kan ek die patrone in die son laat le nie.  ;D

Ek en my pa het gister bietjie gaan oefen en ek het sommer 'n klomp deurmekaar patrone gevat wat nou al baie lank in die kluis le en my pla. (ek probeer my ander patrone wat almal dieselfde is spaar vir kompetisies)
In elk geval, die son het gister die Karoo soos gewoonlik weer vuurwarm gebak. Ek het die patrone heeltyd in die skaduwee gehou. Ek het uit 'n le posisie op 'n springbokteiken 4 (Dit was darem 4 van diselfde patrone) skote geskiet en hulle het soos enige skut se droom groepeer. 4 skote in 'n duim en 'n kwart groepering.. Ek kon dit self nie glo nie..

Ek is al weer oppad terug koshuis toe, so ek sal nie die week op die forum kan kom gesels nie, maar laat als reg loop.

Tot siens almal en lekker week. Ek kom gesels weer volgende naweek
Tiny
Danie Lombard .243

Ou Tiny.

Jy is voorwaar baie bevooreg om saam met jou pa te kan skiet en te kan oefen. Hou jul vriendsakp en kameraadsakp so. As jy eendag ouer is sal jy beter verstaan wat ek se.

My pa leef steeds en is tans baie sieklik met hart versaking en allerhande ander kwale wat hom pooitjie. Tans leef hy op geleende tyd.
My pa het my nooit geneem vir jag of skyfskiet nie, so een of twee keer het hy my laat skiet met .22. Hy het darem op laerskool .n windbuks gekoop waarmee ek kon skiet as kind. Dit was 'n BSA meteor. Ek was gaande oor daar die roertjie gewees. Hope voeltjies en kransduiwe gejag. Dit was nog op laerskool. Ek het eers op volwasse ouderdom begin skiet en jag met 'n regte geweer. As kind was ek vrek bang vir 'nsenterslag jaggeweer. Sjoe, 'n ding wat darm so raas moet jou sekerlik onderstebo kan skop en jou skouer erg breuk. Ek het my eerste bok,'n springbok eers op 23 gejag. En ja, soos hulle se, jou eerste bok vergeet jy nooit.

Geniet die tyd saam met jou pa en bere dit diep in jou hart. Dit is kosbaar.

Sterkte met die week en skryf gou weer .
Danie
Hein M.
Hero Member
Hero Member

Post by Hein M. »

Danie,

Jy praat hartswaarhede.  Om saam met jou pa te kan jag en jagdinge te kan deel is goud werd.

Hein M
Nie alles wat getel kan word, tel nie. En nie alles wat tel kan getel word nie. - Albert Einstein
Beyers
Hero Member
Hero Member

Post by Beyers »

Draai van die aarde, Omtrek 40075km dus ongeveer 463m in 1 sekonde. Die effek moet dus gereken word as die vlugtyd van die ko?l 1 sek is en die skoot loodreg tot die draairigting is. MAAR die ko?l beweeg teen dieselfde tempo (Fisika eksperiment) en weens die effek van lugweerstand edm gaan daar 'n afwyking wees maar darem nie 463m.
Hulle neem ook die effek van die spiraal vlug van die ko?l in berekening, ek kan net nie onthou wat dit genoem word nie

Lugdruk se effek is wel van belang. Met 'n skiet in Heidelberg laasjaar wou my roer wat hier op grt 'n skaflike groep die nie eers die die A4 inskiet bord op 200m raakskiet nie. Ek het ongelukkig nie boekgehou van die verstelling nie.

Beyers
Tiny
Full Member
Full Member

Post by Tiny »

Danie en ander..

Die naweek is hier en ek kan weer bietjie gesels oor die lekker dinge in die lewe..  ;)
Ek is eintlik veronderstel om 'n muurbal toernooi te speel maar ek het gou weggebreuk na 'n vriend se huis toe..

Sjoe julle.. Dit laat my net weer besef hoe bevoorreg ek is. My Pa het op 'n karooplaas groot geword en my oupa het hom ook omtrent nooit saam gevat jagveld toe nie. Hy het 1 keer as kind 'n geleentheid gehad om 'n koedoebul te skiet maar toe weier die .303(vreemd genoeg dat 'n .303 weier). My oupa was egter al oorlede toe my pa op 27 jaar sy eerste koedoe skiet. Terwyl ek as 16 jarige seun reeds 10 koedoes agter my naam het en daarvoor is ek dankbaar!! Daar is so baie van my vriende in die skool wat ek weet wat graag nes ek sal wil jag en ek sal die jagveld regtig vir niks in die w?reld verruil nie

By die vereniging word daar baie aandag gegee aan ons Juniors en die ooms is glad nie ongeduldig om jou te help nie.

Dankie ook vir julle hulp en dat julle bereid is om my in my onkunde te help..
hagar

Post by hagar »

Soek op die internet vir PCB ballistiese program. Dit is n ou Dos program, maar is vernuut en het meer data en werk beter as enige iets anders wat ek al raakgeloop het. Jy kan dan rondspeel met hoogte bo die see, temperature en dies meer. Jy sal verbaas wees hoe akkuraat die ding is.

My 223 met sy 1 in 8 twist loop gooi amper 1/2 meter regs op 1000 tree weens die spin. my 308 met sy 1 in 13 duim twist is net so 6 duim of wat.
JOHANNIC
Hero Member
Hero Member

Post by JOHANNIC »

Hagar
Wat bedoel jy met die "spin" 1/2 meter regs? ???
Groete johan
Biebers
Need for speed >:D
Piet Breedt
Hero Member
Hero Member

Post by Piet Breedt »

Manne, hierdie is n veld wat ek intens nagevors het. Hierdie is my waarnemings, en ook wat ek nagelees het en ook ondervind het orals hier in ons land, vanaf seevlak, tot in die ho?veld, en in al die lande oorsee waar ek al deelgeneem het.

Daar is 3 "Environmental" faktore wat n invloed het op die ko?elbaan van n ko?el in vlug.

1. Temperatuur
2. Humiditeit
3. Lugdruk

Al drie hierdie faktore beinvloed n ko?el in n meerdere en mindere mate, en ook in kombinasie met mekaar.

Kom ons kyk eers na die invloed van elkeen, een vir een, en dan die kombinasie van hulle saam

Temperatuur:
Hoe kouer dit is, hoe digter is die lug molekules saamgepers, en hoe meer weerstand bied dit teen die vlug van die ko?el. Hoe warmer, hoe dunner is die lug, en agv daarvan, minder weerstand (skiet platter)

Humiditeit:
Hoe dro?er dit is, hoe digter is die lug, anders as wat mens sal redineer. Vogtige lug is minder dig as dro? lug. Dit werk so: Water in sy gas form, nl: waterdamp is minder dig as lug, wat uit suurstof en koolsuurgas bestaan, dus op n dag met n ho? humiditeit, is die lug eintlik dunner, en bied minder weerstand teen die vlug van die ko?el, en skiet jy platter.

Lugdruk:
Hoe ho?r die lugdruk, hoe meer weerstand teen die ko?el se vlug, en andersom by n la?druk

Gooi nou die spul saam, en die een is hoog vandag en die ander een weer laag, dan voeter dit jou ko?elbaan lekker rond.

Bv: As daar n tipiese front inbeweeg wat re?n bring, gebeur die volgende: Daar ontstaan n la?druk, wat die ko?elbaan platter maak (minder weerstand)
Vogtige lug beweeg in, en dit maak ook die lug dunner, en dus minder weerstand teen ko?el, en skiet platter. Maar die temp sak gewoonlik en dan word die koue lug weer digter wat weer meer weerstand teen die ko?el bied. Nou is die probleem dat ons nie weet hoeveel, watter een ons beinvloed nie.

n Ander cenario: Jy skiet op die Ho?veld waar die lugdruk redelik laag is, maw: n plat trajek, en dit is n baie warm dag, (warm lug is minder dig as koue lug) wat ook n plat trajek tot gevolg het, maar die lug is baie droog (lae humiditeit) meer weerstand teen ko?el. Kan jy sien uit bogenoemde 2 cenarios hoe dit jou kan rond foeter?

Nou gebeur wat tipies is hier by ons op die ho?veld, en daar ontstaan n donderstorm in die laat middag, en jy skiet nog. Dan verander alles weer, en jou POI (Point Of Impact) skuif weer dramaties

Die drie saam vorm "air density", en dit kan dramaties varieer agv die 3 veranderlikkes. Dit is byna onmoontlik om te bepaal wat dit met jou ko?elbaan gaan maak, aangesien die een meer invloed het, as die ander. Die enigste manier om dit redelik te kan voorspel, is om na die "density altitude" te kyk. Dit is in kort n opsomming van dit wat gebeur as die "air density" verander, agv die 3 wat verander soos bo verduidelik.

Gaan lees hier onder "Ambient Air Density" hoe dit werk. Dit word w?reldwyd as maatstaf gebruik in die lugvaart industrie om die werkverrigting van n vliegtuig te bepaal, in bepaalde omstandighede soos bo verduidelik.

http://en.wikipedia.org/wiki/External_ballistics#Vertical_angles

En hier word verduidelik hoe dit jou as skut beinvloed:

http://demigodllc.com/articles/windmeters-for-tactical-shooting/

Dit is n wetenskap op sy eie, en het my al byna gek gemaak, maar ek dink ek het nou al genoeg kennis daarvan om te verstaan wat gebeur, en meer belangrik, om te weet wat om te doen om die invloed daarvan te beperk, en my instaat te stel om aanpassings te maak as ek op die baan is. Ek kan al met redelikke akuraatheid voorspel wat dit met my ko?elbaan gaan maak, onder watter omstandighede.

Dit is ook die rede hoekom ek met my turret skiet, en verstel tussen skote, omdat dit byna nooit presies dieselfde is, selfs daar waar jy bly. Verskillende weersomstandighede (Environmental conditions) veroorsaak vreeslikke dinge met jou ko?elbaan, en POI, sommer in n baie kort tydjie. Ek het al groot veranderinge waargeneem in so min as 5 minute. Nog te meer as jy op ander plekke met n verskillende hoogte bo see spi?el skiet as daar waar jy jou geweer ge zero het. Dit is hoekom dit so belangrik is om altyd jou trajek te toets oor al die afstande waarop jy skiet, en nie net jou zero nie.

Ek hoop dit maak sin, en dat dit julle bietjie kon help.
Last edited by Piet Breedt on Thu Jul 22, 2010 5:10 pm, edited 1 time in total.
Danie Lombard .243

Baie interesant Piet.
Ponkie
Hero Member
Hero Member

Post by Ponkie »

Oom Piet

Hierdie inligting is baie interessant en ek dink vir die meeste ouens op die forum van groot belang! Ja mens kry die harkoppiges soos my Pa wat glo hy is ALTYD reg en dan kan mens hom met sulke feite lekker omkrap! Soos as ek nou bv. hierdie interessante inligting aan hom sou vertel sou hy iets se soos... "As ek my ou geellat (p14 30-06) op 27m gezero het, weet ek presies waar om op die springbok se kop te vat!" of iets soos... " Ag man, daardie bietjie wat dit verskil bewe ek sommer in!"

Ek en Tiny skiet vir Suid Kaap se Juniorspan en ons moet gereeld ons gewere se trajek toets. Op die plaas skiet ons gewere nie dieselfde as op George, Mosselbaai of Riversdal nie. En so ook as ons vir die CHASA Intervereniging opgaan Bloem toe, moet ons ook eers weer ons gewere inskiet.

Ns. Oom Piet moet bietjie met Willem Botha praat, daardie Gongbaan op die koppie is darem wreedaardig, ;D ;D die toestande verander selfs van wanneer 1 span geskiet het tot wanneer die ander span moet skiet!

Groete
Ponkie
22-250 Remington Model 700 VLS
243AI - Trueworx produk
308W Musgrave Safari
300WSM Savage
303 Lee Enfield
Freddie101
Hero Member
Hero Member

Post by Freddie101 »

Piet
Jy maak my nou nuuskierig. Jy praat van groot veranderinge op die POI. Gestel ons vat 200m en 300m. Van watter tipe afwykings in mm praat ons hier. Ek wil dit nou na jakkalsjag oorskakel en wat die invloed daarop is.
Groete Freddie
yol bolsun
tafjak

Post by tafjak »

Freddie

Maar, nou raak jy fyn. Ek sal ook graag wil weet, maar reken dit het maar te doen met skote oor 300meter en swaarder koe?ls.. My skietwerk is maar beperk tot so 200m en het nog nie regtig daaraan belang gestel nie. Jy laat my egter anders dink. Maar as ek begin dink raak dit gevaarlik het een van my onderwysers eendag kwytgeraak toe ek probeer slim lyk.

Hoor graag wat die manne s? en sommer in watter gewig van koe?ls die uitwerking meestal ondervind word.

Taffie
Post Reply