Jong man deurmekaar. Wat mag ek… onder die wet.

413-Jeffry
Jr. Member
Jr. Member

Jong man deurmekaar. Wat mag ek… onder die wet.

Post by 413-Jeffry »

Goeie dag manne (en dames).

Ek wil graag hulp vra oor die vuurwapen wet en ander bykomende informasie. Om deur n/die klomp “verdeelde” drade te lees is n bietjie intimiderend en veroorsaak verwarring. Die wat antwoorde gee, sal julle asseblief julle antwoorde staaf deur n verwysing na die wet te gee asseblief. Anders bly dit maar nogsteeds net n “hoor se” wat dalk nie wettig is nie.

Vir nuwe wapen eienaars:

Lisensies.
Jag wapen hernu = 10jaar?
Self verdediging wapen hernu = 5jaar?
Bevoegdheid hernu = Hoef nie hernu te word nie (once off)?

Patroon/Ammunisie.
Sosiale jagter/sport = max 200 Petrone per wapen in jou besit?
Toegewyde jagter/sport = max ??? Petrone per wapen in jou besit
Sosiale jagter/sport = Hoeveel koeels, dope, dryfmiddel, slagdope ens per wapen in jou besit?
Toegewyde jagter/sport = Hoeveel koeels, dope, dryfmiddel, slagdope ens per wapen in jou besit?
Moet my Ammunisie ook in die kluis toegesluit wees of mag ek dit in die motorhuis (in n hout kas) stoor?

Kluis.
Mag ek my eie kluis (kluiskamer) bou uit staal of bakstene? Wat behels dit en wat is die spesifikasies vir dit?
Mag ek n klein kluis in my kar sit (vasbout) om my self-verdediging hand wapen in toe te sluit sou ek op verlof wees en vining vir so uur in die see gaan swem?

By voorbaat, dankie vir die antwoorde en dan wil ek ook vra dat as die “format” waarop die vrae gevra word better gestel kan word, dan is julle welkom om dit te verander en by te las.

Groete.
Eugene
Hero Member
Hero Member

Re: Jong man deurmekaar. Wat mag ek… onder die wet.

Post by Eugene »

413-Jeffry wrote:
Lisensies.
Jag wapen hernu = 10jaar?
Self verdediging wapen hernu = 5jaar?
Bevoegdheid hernu = Hoef nie hernu te word nie (once off)?
Korrek, maar wat die bevoegdheid aanbetref is daar nie duidelikheid hieroor nie en elke DFO vertolk dit maar soos hy wil. Soos ek dit verstaan, verval jou bevoegdheid eers as jou laaste vuurwapen selisensie verval. As jy dus telkens jou vuurwapenlisensies hernu, verval jou bevoegdheid nooit nie. dis maar hoe ek myne hanteer, aangesien my bevoegdheid geen vervaldatum op het nie.
Patroon/Ammunisie.
Sosiale jagter/sport = max 200 Patrone per wapen in jou besit?
Toegewyde jagter/sport = max ??? Petrone per wapen in jou besit
Sosiale jagter/sport = Hoeveel koeels, dope, dryfmiddel, slagdope ens per wapen in jou besit?
Toegewyde jagter/sport = Hoeveel koeels, dope, dryfmiddel, slagdope ens per wapen in jou besit?
Moet my Ammunisie ook in die kluis toegesluit wees of mag ek dit in die motorhuis (in n hout kas) stoor?
Toegewyde jagter kan onbeperkte hoeveelheid gelaaide rondtes in sy besit hê, VIR ELKE ARTIKEL 16 LISENSIE!
Koeels en doppe is daar geen beperking op nie. Ek het erens gelees jy mak maksimum 4000 slagdoppies in totaal in jou besit hê, maar kon dit nie weer opspoor nie. Kruit is 2.4kg per perseel! Gelaaide patrone of winkel patrone moet in kluis toegesluit wees. Kruit moet in 'n stewig kas toegesluit wees.
luis.
Mag ek my eie kluis (kluiskamer) bou uit staal of bakstene? Wat behels dit en wat is die spesifikasies vir dit?
Mag ek n klein kluis in my kar sit (vasbout) om my self-verdediging hand wapen in toe te sluit sou ek op verlof wees en vining vir so uur in die see gaan swem?
'n "geboude" kluis, moet voldoen aan SABS se regulasies en dis nogal 'n storie.... Jy kan 'n kluis in jou motor sit, maar as hulle die hele motor steel, kan jy nog steeds van nalatige verlies van 'n vuurwapen aangekla word. Dit sal egter sekerlik afhang van geval tot geval....

Ek sê nie ek is reg met al bovermelde antwoorde nie, dit is maar soos ek dit sien.

Groete
Aim small, miss small
413-Jeffry
Jr. Member
Jr. Member

Post by 413-Jeffry »

Dankie Eugene.

Sal jy jou antwoorde kan staaf? Doe bevoegdheids vraag is n voorbeeld van "hoor se" wat ons "alaml" maar aanvaar as die wetlike waarheid. Maar dit sal gaaf wees as iemand dit vir my kan staaf uit die wet. Veral nou siende dat hulle veranderinge wil maak.

Groete.
413-Jeffry
Jr. Member
Jr. Member

Post by 413-Jeffry »

Wetgewing 60-2000

Patroon/Ammunisie

91 Restrictions on possession of ammunition
(1) The holder of a licence to possess a firearm referred to in Chapter 6 may not possess more than 200 cartridges for each firearm in respect of which he or she holds a licence.
(2) The limitation in subsection (1) does not apply to-
(a) a dedicated hunter or dedicated sports person who holds a licence issued in terms of this Act or any other holder of a licence issued in terms of this Act authorised by the Registrar to possess more than 200 cartridges for a firearm in respect of which he or she holds a licence on good cause shown; or
Copyright Juta & Company Limited
(b) the holder of a licence to possess a firearm issued in terms of this Act in respect of ammunition bought and discharged at an accredited shooting range.

93 Loading or reloading of ammunition
(1) Section 45 (1) does not apply to the loading of ammunition by the holder of a licence to possess a firearm for use in his or her licensed firearm.
(2) (a) A holder of a licence contemplated in subsection (1) may not have more than 2 400 primers in his or her possession for each firearm in respect of which he or she holds a licence.
(b) The limitation in paragraph (a) does not apply to a dedicated hunter or dedicated sports person who holds a licence issued in terms of this Act or any other holder of a licence issued in terms of this Act authorised by the Registrar to possess more than 2 400 primers for a firearm in respect of which he or she holds a licence on good cause shown.
Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene »

413-Jeffry wrote:Dankie Eugene.

Sal jy jou antwoorde kan staaf? Doe bevoegdheids vraag is n voorbeeld van "hoor se" wat ons "alaml" maar aanvaar as die wetlike waarheid. Maar dit sal gaaf wees as iemand dit vir my kan staaf uit die wet. Veral nou siende dat hulle veranderinge wil maak.

Groete.
Nee, ek kan nie dit staaf uit die wet nie, want die wet is nie duidelik daaroor nie. Dit is juis die probleem.... Sommige manne het die ouer bevoegdheidkaartjies, daarop is 'n besliste vervaldatum op. Vir hulle sal ek aanbeveel dat hulle eerder maar aansoek doen vir die hernuwing. Aan die ander kant, het sommige van my kliente al aansoek gedoen vir nuwe lisensies, sonder dat hulle die bevoegdheid hernu het en hulle aansoeke is toegestaan, NA die vervaldatum op daai kaartjie reeds verstryk het.... Ander ouens se aansoek is geweier en hulle moes eers hulle bevoegdheid hernu!

Die probleem is die volgende: Jy kan nie oor 'n vuurwapenlisensie beskik as jy nie oor 'n geldige bevoegdheidsertifikaat beskik nie. Gestel jy het in Februarie 2005 aansoek gedoen vir bevoegdheid en dit verval in Januarie 2015. In Julie 2014 koop jy 'n verdere jaggeweer en die lisensie word toegestaan in November 2014. As jy dus nie jou bevoegdheid hernu voor Januarie 2015 nie, is daardie laaste geweer dan onwettig? Daarom het ek verstaan dat die situasie gewysig is om voorsiening te maak dat jou bevoegdheid eers verval as jou laaste vuurwapenlisensie verval het en jy dit nie hernu het nie. Intussen kan net 'n hof, NA die hou van 'n ondersoek, jou onbevoeg verklaar.

Dit is die beste wat ek het.....
Aim small, miss small
413-Jeffry
Jr. Member
Jr. Member

Post by 413-Jeffry »

Baie dankie Eugene, dit help my om dit better te verstaan. Daar is net so baie "grys" arias dat dit moeilik is om presies te weet waar die lyn getrek is. Ek gaan nog n paar ander vrae vra...
Last edited by 413-Jeffry on Thu Jan 15, 2015 2:22 pm, edited 1 time in total.
413-Jeffry
Jr. Member
Jr. Member

Post by 413-Jeffry »

120 Offences

(8) A person is guilty of an offence if he or she-
(a) fails to lock away his or her firearm or a firearm in his or her possession in a prescribed safe, strong-room or device for the safe-keeping when such firearm is not carried on his or her person or is not under his or her direct control; or
(b) loses a firearm, or is otherwise disposessed of a firearm owing to that person's failure to-
(i) lock the firearm away in a prescribed safe, strong-room or device for the safekeeping of a firearm;
(ii) take reasonable steps to prevent the loss or theft of the firearm while the firearm was on his or her person or under his or her direct control; or
(iii) keep the keys to such safe, strong-room or device in safe custody.

Ek mag my wapen in n “device” toesluit? So eek mag dan n kluis self bou end it in die kar vas bout?
Wat of wat sal vir my kan “prescribed” op waste manier ek my wapen mag stoor (soos in n klein kluis in die kar)?
My vrou mag my kluis se sleutels hou/bewaar, want ek vertrou haar daarmee?
413-Jeffry
Jr. Member
Jr. Member

Post by 413-Jeffry »

5 Devices not firearms for purposes of this Act
(1) For purposes of this Act, the following devices are not regarded as firearms:
Copyright Juta & Company Limited
(a) Any explosive powered tool manufactured specifically for use in industrial application, including line-throwing guns and impex-type building pistols;
(b) any explosive powered tool manufactured to split rock or concrete by means of discharging an explosive cartridge;
(c) any industrial tool manufactured for use in the mining and steel industry to remove refractory material;
(d) any captive bolt gun manufactured for use in an abattoir in the humane killing of animals;
(e) an antique firearm;
(f) an airgun;
(g) a tranquilliser firearm;
(h) a paintball gun;
(i) a flare gun;
(j) a deactivated firearm; and
(k) any other device which the Minister may, by notice in the Gazette, exempt.
DawieKotze
Hero Member
Hero Member

Post by DawieKotze »

Eugene

My lisensie vir my handwapen (selfverdediging) verval in Maart 2015. Ek het een bevoegdheids kaartjie vir jaggeweer, handwapen en haelgeweer. Die bevoegdheids kaartjie het reeds verval gedurende 2014, maar ek was nie gepla nie, want die is mos geldig tot die laaste wapen se lisensie verval.

My DFO in Durbanville sê toe dat dit net die geval is indien daar 'n bevoegdheids sertifikaat uitgereik is. Indien jy nog die kaart tipe het, moet jy heraansoek doen vir die bevoegdheids sertifikaat 90 dae voor dit verval.

Ek sê nie dis reg wat die DFO sê nie, maar dis net nog 'n geval waar lyk my elke DFO die wet interpreteer soos hy hy dink reg is. Lekker deurmekaar storie!
Dawie Kotze
WAIDMANSHEIL!!!!!!!
Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene »

Kyk, sekere grys areas is oop vir vertolking. Jy kan 'n "device" in jou kar bou en jou SD wapen daarin toesluit terwyl jy gaan swem. Sou hulle jou kar steel, met die wapen in die device, gaan 'n hof moet bepaal of jy alle redelike stappe geneem het om te verhoed dat jou wapen gesteel word. By nalatigheid volg die howe die "redelike man-toets". Sommige aanklaer sal besluit om te vervolg, sekeres nie.... Die omstandighede rondom die voorval sal beslis 'n rol speel en daar gaan nie 'n duidelike algemene antwoord, wat alle gevalle kan dek, wees nie.

Ek sê maar altyd vir pelle om eerder hulle goed so te beplan dat hulle nie gearresteer kan word nie. Op sekere grys areas gaan jy waarskynlik nie maklik skuldig bevind word in die hof nie. Maar dis 'n lang paadjie van arrestasie tot verhoor en mens wil nie graag op 'n Donderdagaand gearresteer word op vakansie of oppad na 'n jagplaas toe nie. Daar is nie 'n vinnige na-uurse borgaansoek vir vuurwapenverwante oortredings nie en baie kan gebeur in die selle van Donderdagaand tot Maandagoggend! Ons aanhoudingselle lyk nie heeltemal soos die wat jy op Law & Order sien nie......
Aim small, miss small
413-Jeffry
Jr. Member
Jr. Member

Post by 413-Jeffry »

22 Holder of licence may allow another person to use firearm
Despite anything to the contrary in this Act but subject to section 120 (5), any person who is at least 21 years of age and the holder of a licence to possess a firearm issued in terms of this Act may allow any other person to use that firearm while under his or her immediate supervision where it is safe to use the firearm and for a lawful purpose.

Mag ek toelaat dat my broer wie nie n lesensie het nie deur die PH vergesel word op n jagtog terwyl ek op n ander gedeelte van die plaas is met een van my ander jag wapens? (Die PH het natuurlik sy eie lisensies).
Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene »

413-Jeffry wrote:22 Holder of licence may allow another person to use firearm
Despite anything to the contrary in this Act but subject to section 120 (5), any person who is at least 21 years of age and the holder of a licence to possess a firearm issued in terms of this Act may allow any other person to use that firearm while under his or her immediate supervision where it is safe to use the firearm and for a lawful purpose.

Mag ek toelaat dat my broer wie nie n lesensie het nie deur die PH vergesel word op n jagtog terwyl ek op n ander gedeelte van die plaas is met een van my ander jag wapens? (Die PH het natuurlik sy eie lisensies).
Nee, want dan is jou broer en jou wapen, nie onder jou "direkte toesig" nie. Die vraag is natuurlik nou hoeveel keer jy al beamptes van die SAPD tussen die bosse op 'n jagplaas gesien het wat nagaan wie die lisensiehouer van daai wapen is? ;)

As jou broer natuurlik nou die PH deur die knie skiet, gaan jy sukkel om te verduidelik waar jy was, want ek twyfel of die Ph bereid gaan wees om "een vir die span" te vat....
Aim small, miss small
413-Jeffry
Jr. Member
Jr. Member

Post by 413-Jeffry »

Hierdie een is baie grys!!

43 Application of other laws
A licence issued in terms of Part 1 of this Chapter does not exempt the holder of the licence from having to comply with the provisions of any other law.
Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene »

413-Jeffry wrote:Hierdie een is baie grys!!

43 Application of other laws
A licence issued in terms of Part 1 of this Chapter does not exempt the holder of the licence from having to comply with the provisions of any other law.
Nee wat, dit beteken die Strafproseswet, Wet op Plofstowwe en enige ander wet of regulasies waarin vuurwapens of die gebruik daarvan aangespreek word.
Aim small, miss small
HeinrichPrinsloo
Sr. Member
Sr. Member

Post by HeinrichPrinsloo »

Ek is weer anders gesê deur my DFO

As jy n bevoegtheid sertifikaat het vir wapen "A" en hy verval in 2020

As jy in 2019 nog n wapen "B" koop waaronder die bevoeghtheid val dan is hy nog geldig tot wapen "B" se lisensie verval in 2029
Don't get confused between my personality and my attitude

My personality is who I am, my attitude depends on who you are
413-Jeffry
Jr. Member
Jr. Member

Post by 413-Jeffry »

Okay.

So ek moet maar liewers saam met my broer stap (sy hand vas hou) wanneer hy gaan jag met my wapen, al is daar n PH saam met ons.

Mag my vrou die kluis waar die wapens geberg word vir my bewaar? Want as die sleutels by haar is sien ek dit as "safe custody".

Ek wil n inloop kluis laat bou by my huis en dan ook n "device" in my kar. Met wie moet ek gesels om uit te vind wat om te doen en wat ek mag doen? Wie gaan vir my die "prescribed" informasie kan gee?
413-Jeffry
Jr. Member
Jr. Member

Post by 413-Jeffry »

Kar kluis:

VOORBEELD: Ek ry aleen oppad na die jagplaas toe met die geweer op die agterste sitplek onder n klomp kleure versteek (want my bakie het nie n dop agter op nie). Ek stop om brandstof in te gooi en my maag begin werk.

Mag ek die motor/bakie toesluit en in die "one-stop" in gaan om die badkamer te gebruik terwyl die wapen/s in die motor toegesluit is, of moet ek die wapen/s saam badkamer toe neem?
Of moet ek dalk erens lanks die pad af trek dat ek 20m weg van my kar in die veld kan gaan..?
Carl
Hero Member
Hero Member

Post by Carl »

413-Jeffry wrote: VOORBEELD: Ek ry aleen oppad na die jagplaas toe met die geweer op die agterste sitplek onder n klomp kleure versteek (want my bakie het nie n dop agter op nie). Ek stop om brandstof in te gooi en my maag begin werk.
Jaracal manne jag nooit alleen nie, jy nooi altyd een van die nice betroubare manne van die forum om saam te kom deel in jou jag paradys. ;)
Groete,
9mmP, .22, 243 , 270 , 30-06 , 12 Boor, 9.3x62 die "one gun" solution
Carl
Hero Member
Hero Member

Post by Carl »

Eugene wrote:Kruit is 2.4kg per perseel! Gelaaide patrone of winkel patrone moet in kluis toegesluit wees. Kruit moet in 'n stewig kas toegesluit wees.
Per perseel? Dit is nogal waar, want die plofstof wet en regulasies spreek meestal die gevare van teveel plofstof aan.

So ek kan 2.4kg by my hou, 2.4kg by skoonpa en 2.4kg op die plaas? ;)
Groete,
9mmP, .22, 243 , 270 , 30-06 , 12 Boor, 9.3x62 die "one gun" solution
Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene »

Carl wrote:
Eugene wrote:Kruit is 2.4kg per perseel! Gelaaide patrone of winkel patrone moet in kluis toegesluit wees. Kruit moet in 'n stewig kas toegesluit wees.
Per perseel? Dit is nogal waar, want die plofstof wet en regulasies spreek meestal die gevare van teveel plofstof aan.

Yip! En 2.4kg by werk ook! Ek weet nie hoekom kruit onder die plofstofwet val nie, want dit is nie 'n plofstof nie, maar 'n ontbrandingsmiddel, maar dit is nou maar eenmaal die wet....
Aim small, miss small
413-Jeffry
Jr. Member
Jr. Member

Post by 413-Jeffry »

Okay Carl.

Ek is oppad daar na jou toe (my jag geweer in die motor) om jou op te tel vir n jag trip maar oppad na jou toe begin my maag werk 9en ek gaan dit nie maak tot by jou huis nie. Hoe nou?
413-Jeffry
Jr. Member
Jr. Member

Post by 413-Jeffry »

Mag my vrou die spaarsleutels van die kluis by haar hou?
Alwin
Hero Member
Hero Member

Post by Alwin »

Carl wrote:

600g per lisensie, maks 2,4kg per perseel. L.W. meeste poliesmanne met wie ek gesels het (in die "springstof tak") beskou hierdie bepaling as menende 2,4kg per PERSOON. Maar die wet sê duidelik per PRESEEL. Moenie die leeu se stert onnodig trek nie...
jamalley
Hero Member
Hero Member

Post by jamalley »

Ek antwoord hierdie vanaf 'n ander rekenaar as my normale en het dus nie toegang tot al die inligting/bewyse wat om my eie rekenaar is nie.

Die aanhou van kruit in terme van die Wet op Plofstof, per perseel dui by implikasie daarop dat jy beheer oor die perseel moet he, jy kan dus nie 2.4kg kruit by jou skoonpa los as hy geen lisensie vir 'n wapen het waarin die kruit gebruik kan word nie.

Die kwessie rondom bevoegdheidsertifikate is oop vir 2 interpretasie:

Eers moet in gedagte gehou word dat 'n bevoegdheidsertifikaat uitgereik word per kategorie wapen - Handwapen, Haelgeweer, Jaggeweer en Semi Outomatiese wapen en nie gekoppel word aan die feit of jy 'n lisensie in terme van Artikel 13, 14 of 15 het nie. Dit sal ook beteken dat jou bevoegdheidsertifikaat per kategorie verval en hernu moet word.

Artikel 10/11 van die Wet op die Beheer van Vuurwapens, bepaal egter dat 'n bevoegdheidsertifikaat verval, op die datum waarop die lisensie vir die kategorie wapen waarop dit van toepassing is verval en ten minste 90 dae voordat dit verval hernu moet word.

Daar is nou egter 2 opinies hieromtrent, naamlik:

1.Dat die bepaling van Artikel 29 (ek is onseker van die Artikel nr) geld, welke bepaal dat enige permit, sertifikaat of lisensie slegs vir die termyn wat in terme van gemelde skedule voorgeskryf, geldig is en dat dit ook 'n bevoegdheidsertifikaat insluit, ongeag of dit 'n enkele sertifikaat vir al 4 kategorie wapens sou wees, ooreenkomstig daardie skedule verval - 5 jaar vir wapen vir selfverediging, 10 jaar vir jaggeweer, ens.

En die 2de opinie, welke ek ondersteun, en wat veral toepassing vind in gevalle waar jy meer as een kategorie wapen lisensie besit, jou bevoegdheidsertifikaat eers verval wanneer die laaste van daardie kategorie lisensies verval.

Ek is in besit van 'n skrywe van die Kommissaris van Polisie, waarin hy in Januarie 2011, net na die huidige geldende wysigings op di wet uitgekom het en spesifiek op die punt die volgende noem:- dat daar 'n uitsondering bestaan, waar 'n persoon 'n lisensie vir 'n handwapen vir selfverdediging in terme van Artikel 13 en ook 'n lisensie vir 'n handwapen vir jagdoeleindes in terme van Artikel 14 of 15 besit, waarvan die lisensie vir 10 jaar uitgereik is en wat eers later verval, dan bly jou bevoegdheidsertifikaat geldig tot sodanige datum, waarop die lisensie vir die handwapen vir jagdoeleidnes verval, welke in my opinie by implikasie ook toegepas kan word in gevalle van jou haelgewere en jaggewere in terme van Artikel 14 en 15, naamlik dat jou bevoegdheidsertifikaat eers verval, wanneer die laaste van jou lisensies vir 'n spesifieke kategorie wapen verval.

(Soos ek reeds genoem het het ek nie hiertoe toegang op hierdie stadium nie)
Eugene
Hero Member
Hero Member

Post by Eugene »

Dankie Riaan! Dit is soos ek dit ook verstaan en het ook daai skrywe van die SAPD gesien.

Wat die kruit aanbetref, stem ek ook met jou saam. Ek stoor kruit by my kantoor en by my huis. En dan ook by vriende met vuurwapenlisensies, wat nie herlaai nie en dus nie self kruit aanhou nie. Dit help as mens 'n groot hoeveelheid kruit van dieselfde lot wil koop en gebruik.

413 Jeffry, jy sal waarkynlik ons albei kan besig hou tot 2150 met elke moontlikheid waar jy jou vuurwapen vir elke geldige rede in die kar moet los en op elkeen gaan my antwoord rofweg dieselfde wees. Jy is verantwoordelik vir daai vuurwapen en niemand anders nie. Nalatige verlies van 'n vuurwapen, sal berus op die redelike man toets. Meet jou vrae daaraan. Wat sou die redelike man gedoen het toe hy by die garage moes stop omdat sy maag werk? Die vuurwapen oop en bloot op die sitplek los en gou gaan broeklosmaak en dan daai opening opvul met 'n Wimpy ontbyt? Seker maak sy vuurwapen is so gepak dat dit nie maklik sigbaar is nie en nie maklik verwyder kan word nie, bv in 'n behoorlik tas met 'n slot en vasgepak met ander toerusting? Naby die deur gestop het waar daar baie mense is en iemand nie maklik en onopsigtelik in jou bakkie kan krap nie?

Ek moet gereeld oppad van die plaas of skietbaan by kafee stop en melk en brood koop. Ek probeer maar om dit so vinnig as moontlik te doen en so te stop dat ek van die till af my bakkie kan sien en sorg dat die gewere uit die oog en nie maklik verwyderbaar is nie. Solank jy alle "redelike stappe" geneem het om verlies van die wapen te verhoed, sal jy ok wees.
Aim small, miss small
Post Reply