.22 Savage Hi-Power Rigby Double

Post Reply
Drenalinjunkie
Hero Member
Hero Member

.22 Savage Hi-Power Rigby Double

Post by Drenalinjunkie »

Gents,

I had the privilege of holding this incredibly rare rifle recently.

This rifle was built in 1920 for the Maharaj of Nanparra. Weight is in the region of 7 1/2lbs with 26" barrels and Southgate ejectors. The action is a perfectly scaled down model of a larger side lock double action of best quality. Records show that only seven of these rifles where ever produced by Rigby. In my books this is a true reflection of master gunsmith work.

I do hope that you enjoy the pics. Seeing a true gem like this does not come often.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Johan van Wyk
Hero Member
Hero Member

Re: .22 Savage Hi-Power Rigby Double

Post by Johan van Wyk »

Ek het onlangs `n hele paar skote met elkeen van die roere op die foto's geskiet. Dis REGTE gewere in alle opsigte, al is die .22 Hi-Power die duurste meerkat-geweer in die land!

Terloops, Karen Blixen (wat die boek Out of Africa onder die skuilnaam van Isak Dinesen geskryf het) het presies so .22 Savage Hi-Power as trougeskenk by haar eerste man, Bror von Blixen, gekry.

Ek was te bang om destyds `n soortgelyke voorstel aan die toekomstige Mev van Wyk te maak...
Ralph Badenhorst
Hero Member
Hero Member

Post by Ralph Badenhorst »

Baie mooi "mini" geweer!!
Drenalinjunkie
Hero Member
Hero Member

Post by Drenalinjunkie »

Voor ek ook vergeet die ander dubbel in die foto is n .450 Nitro om skaal te gee.
Post Reply