Groente Tuin

Enige besprekings/vrae ivm boerdery bedrywighede.
Post Reply
Methos
Sr. Member
Sr. Member

Groente Tuin

Post by Methos » Wed Apr 07, 2021 1:58 pm

Hi almal

Ek het laasweek 'n stukkie grond van 50m² gehuur om bietjie ons eie groente tuin te begin. Het Maandag bietjie gaan omspit - die grond is baie kleierig en ons het vir 'n rukkie nog nie reen gehad nie so dit was maar moeilik. Voel vandag asof ek rugby gespeel het ;). Het gister 'n ou met 'n handploeg daar gehad en ek en hy het saam die plakkie aarde omgedolwe.

Ek het baie strooi opgesit voor ons begin het sodat daar bietjie plant materiaal in die grond is en help om die klei bietjie optebreek.

Die plan is om bietjie mielies/sweetcorn te plant heelagter. 2 Mielies kos €3 hier by my. Dan voor dit tamaties, langs dit 2 pampoen plante, voor die mielies groen slaaie en ens en op die kante ertjies, komkommers en gherkins.

DIe vraag wat ek vandag vir julle het is dit: Die water word voorsien deur 'n 1000l tank wat op 2 palette is. Die Water druk is egter nie goed nie. DIe water dribble maar so by die pyp uit. Hoe kan ek genoegsame druk kry om 'n sproeier op drup stelsel aan die gang te kry?

As hy leeg is hom op meer palette sit? Of sal ek 'n pomp moet kry en watse soort pomp?

Dankie vir antwoorde.

Malan123
Hero Member
Hero Member

Re: Groente Tuin

Post by Malan123 » Wed Apr 07, 2021 2:04 pm

Hi Methos. Goedkoop en moeilike manier is om die tank te lig en 'n low pressure sprayer kop te gebruik. Duur en maklike manier is om 'n pomp te koop. Vir 'n 1000l tank sal 'n klein pedrollo pompie mooi werk

finch
Full Member
Full Member

Post by finch » Wed Apr 07, 2021 2:36 pm

Glo nie my plan sal n sproeiertjie kan laat spuit nie, maar as jy net bietjie vinniger die water uit die tenk wil kry, veral as dit leeg raak kan jy as volg maak:
Tenk se deksel moet goed seel, maak n klein gatjie in die deksel en sit n voertuig band kompressortjie se pypie deur die deksel en seel weer. Hardloop sommer die kompressortjie van jou bakkie se battery. Die verhoogde lugdruk bo in die tenk druk die water vinniger deur die pyp uit. Die brandweer sal nie die metode gebruik om volumes water te spuit om vuur te blus nie, maar elke bietjie help en die metode werk besonders goed om syphon bietjie aan te jaag op n 200l tenk.

alecjohnson
Hero Member
Hero Member

Post by alecjohnson » Wed Apr 07, 2021 3:03 pm

Methos ek weet nie wat by julle beskikbaar is in besproeiing nie, maar as jy tenk 5m kan lig, het jy 0.5bar, en dit sal druppers kan laat werk, non regulated is wat jy soek, jy kan selfs non reg druppyp soek hulle werk nie optimaal met lae druk nie, maar dit werk by ons is hulle in 500 en 300m coils beskikbaar. NB water moet skoon wees, anders gaan druppers se capillaries verstop. Indien jy 'n pomp wil opsit moet jy besef druk is nie als nie, vloei is meer van belang. Jy moet dan kyk vir 'n pomp wat jou so 1.5-2.5bar gee met klomp water hoe meer hoe beter (druk is van belang as hoogtes oorkom moet word) dan kan jy mikro sproeiirs opsit wat baie lekker in groentetuine werk.

Methos
Sr. Member
Sr. Member

Post by Methos » Wed Apr 07, 2021 3:45 pm

Thanks vir die antwoorde ouens - ek het nou so bietjie gaan rondkyk op die internet en paar idees gekry. Ek het reeds 'n dompelpomp - hy lyk so.

https://fandelidl.fr/catalogue/2016.09. ... u-immergee

Ek het hom gekoop om elke jaar die water uit die kinders se swembad te pomp as dit begin winter raak. Volgens wat ek gesien het behoort hy te kan werk. Hy kan tot en met 10 000l per uur pomp. Sal sy druk genoeg wees? Gaan bietjie 'n pyn in die agterent wees om elke keer 'n kabel in te prop en af te rol tot by my plakkie aarde maar sal dit maar seker moet doen.

Hier is my voorlopige plan van die tuin. Die stuk van die pampoen sal eers geplant word met goed soos radyse en slaai voordat die pampoen so groot is dat dit begin oorvat.

Methos
Sr. Member
Sr. Member

Post by Methos » Wed Apr 07, 2021 3:47 pm

Image

alecjohnson
Hero Member
Hero Member

Post by alecjohnson » Wed Apr 07, 2021 3:58 pm

vir drup het hy genoeg druk sy spesifikasie se 7m dws 0.7bar ek ek sal paar mikros probeer kry vir 'n toets hul behoort mooi te werk.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... Y&usqp=CAc seker julle sal van dit kry.

Capt. Oblivious
Hero Member
Hero Member
Location: Ek weet nie so mooi van spel nie maar ek kan skiet. Lonehill, Sandton

Post by Capt. Oblivious » Wed Apr 07, 2021 4:39 pm

Methos wrote:
Wed Apr 07, 2021 1:58 pm
Hi almal

Ek het laasweek 'n stukkie grond van 50m² gehuur om bietjie ons eie groente tuin te begin. Het Maandag bietjie gaan omspit - die grond is baie kleierig en ons het vir 'n rukkie nog nie reen gehad nie so dit was maar moeilik. Voel vandag asof ek rugby gespeel het ;). Het gister 'n ou met 'n handploeg daar gehad en ek en hy het saam die plakkie aarde omgedolwe.

Ek het baie strooi opgesit voor ons begin het sodat daar bietjie plant materiaal in die grond is en help om die klei bietjie optebreek.

Die plan is om bietjie mielies/sweetcorn te plant heelagter. 2 Mielies kos €3 hier by my. Dan voor dit tamaties, langs dit 2 pampoen plante, voor die mielies groen slaaie en ens en op die kante ertjies, komkommers en gherkins.

DIe vraag wat ek vandag vir julle het is dit: Die water word voorsien deur 'n 1000l tank wat op 2 palette is. Die Water druk is egter nie goed nie. DIe water dribble maar so by die pyp uit. Hoe kan ek genoegsame druk kry om 'n sproeier op drup stelsel aan die gang te kry?

As hy leeg is hom op meer palette sit? Of sal ek 'n pomp moet kry en watse soort pomp?

Dankie vir antwoorde.
Na jy self so geskoffel het mis jy seker afrika se mense
A child of five would understand this. Send someone to fetch a child of five.

Methos
Sr. Member
Sr. Member

Post by Methos » Wed Apr 07, 2021 4:54 pm

Capt. Oblivious wrote:
Wed Apr 07, 2021 4:39 pm
LOL. In Kaapstad het ek 'n tuinier gehad. Hy is onlangs gevonnis vir 'n paar moorde.

https://ewn.co.za/2021/01/28/life-plus- ... sing-bveni

Dis die storie.

Maandag toe sê ek vir die vrou - ek sal hom nou uitbail sodat hy bietjie kan skoffel ;)

wynis
Sr. Member
Sr. Member

Post by wynis » Wed Apr 07, 2021 5:50 pm

Methos wrote:
Capt. Oblivious wrote:
Wed Apr 07, 2021 4:39 pm
LOL. In Kaapstad het ek 'n tuinier gehad. Hy is onlangs gevonnis vir 'n paar moorde.

https://ewn.co.za/2021/01/28/life-plus- ... sing-bveni

Dis die storie.

Maandag toe sê ek vir die vrou - ek sal hom nou uitbail sodat hy bietjie kan skoffel ;)
Ek swaai self die pik in my groente tuin. Dis goed vir jou en oefen sal saam met die groente sal jou langer laat leef!
Ek is nie baie lus vir die ander manne nie, tensy hulle jare goed werk vir mense wat vir hulle kan praat nie. Lekker projek daai!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Wielie Waps
Hero Member
Hero Member

Post by Wielie Waps » Wed Apr 07, 2021 8:06 pm

Dink julle nie 1000lt tank is bietjie klein om die tuin nat te lei nie. Ek reken jy sal hom paar keer moet volmaak om die tuin behoorlik nat te maak. Of hoe is water voorsiening na die tank toe?

Johan Nel
Hero Member
Hero Member

Post by Johan Nel » Wed Apr 07, 2021 8:21 pm

Methos wrote:
Wed Apr 07, 2021 3:47 pm
Image
Uitstekende idee om die basilie tussen die tamaties te plant. Boontjies en pampoen saam is goeie metgeselle. Boontjies en mielies werk ook uitstekend. Pampoen, mielies en boontjies saam werk uitstekend. Die drie komplementeer mekaar se groeiwyse. Plant tussen alles afrikanertjies. Hulle help met peste verdryf.
"If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?'
- Laurence J. Peter

Methos
Sr. Member
Sr. Member

Post by Methos » Thu Apr 08, 2021 9:38 am

Daar gaan ook borage geplant word om bye te lok. DIe mielies gaan in 2 of 3 kere geplant word sodat ons nie op een tyd met 'n ton mielies sit nie.

Die tamaties gaan gesinglestem word teen 'n trelis op. Wil soveel groente uitkry as wat moontlik is!

Die water tank word volgemaak deur die eienaar se tuinslang. Ek gaan drup besproeing insit wanneer ek eers als geplant het. Tot dan sal ek maar met 'n spreier moet natspuit. Die spasies tussen die plante gaan klomp strooi op dit kry om water binne te hou en onkruid groei te verhoed.

joe rocket
Hero Member
Hero Member

Post by joe rocket » Thu Apr 08, 2021 9:56 am

Kry vir jou n DAB druk pomp jy kan die pomp stel dat dit 2 tot 4 bar kan pomp. of plaas die tenk 10m bokant die tuin en le n pyp aan na tuin.
GROETE

Perfection is hard to achieve but hell it is worth striving for.

Methos
Sr. Member
Sr. Member

Post by Methos » Mon Apr 12, 2021 2:30 pm

Hi almal.

Dankie vir al die raad. EK het nou die omgekeerde raad nodig. My pomp is toe egter nie 'n 10 000l per uur nie maar 20 000l per uur. Ek het 'n 19mm tuinslang gekoop vir natspuit. Die man van die hardeware winkel sê egter vir my dat ek hom nie sal kan koppel op die drup stelsel nie - hy sê dat die drukking so hoog sal wees dat hy al my konneksies sal uitblaas. Wat kan ek maak om die waterdruk af te kry? Sal dit help om die uitgang in 2 te split en een uitgang terug in die tank te laat gaan?

Het die naweek begin plant. 25 tamatie plante geplant met Basil tussen dit. Tamaties is 45 cm uitmekaar geplant. Gaan die Florida weave doen om hulle te ondersteun. My mielies is besig om mooi te ontkiem en my komkommer ook. Het gisteraand lekker reen gehad om plante nat te maak.

joe rocket
Hero Member
Hero Member

Post by joe rocket » Mon Apr 12, 2021 3:12 pm

Wat is die hoogte wat die pomp kan pomp? Jy kan n return pyp tenk toe neem met n kraan aan die ent van die pyp wat jy die vloei mee kan reguleer. Dompel pompe is gemaak om uit putte en boorgate te pomp en nie uit tenk nie.
GROETE

Perfection is hard to achieve but hell it is worth striving for.

Johan Nel
Hero Member
Hero Member

Post by Johan Nel » Mon Apr 12, 2021 3:27 pm

Methos wrote:
Mon Apr 12, 2021 2:30 pm
Hi almal.

Dankie vir al die raad. EK het nou die omgekeerde raad nodig. My pomp is toe egter nie 'n 10 000l per uur nie maar 20 000l per uur. Ek het 'n 19mm tuinslang gekoop vir natspuit. Die man van die hardeware winkel sê egter vir my dat ek hom nie sal kan koppel op die drup stelsel nie - hy sê dat die drukking so hoog sal wees dat hy al my konneksies sal uitblaas. Wat kan ek maak om die waterdruk af te kry? Sal dit help om die uitgang in 2 te split en een uitgang terug in die tank te laat gaan?

Het die naweek begin plant. 25 tamatie plante geplant met Basil tussen dit. Tamaties is 45 cm uitmekaar geplant. Gaan die Florida weave doen om hulle te ondersteun. My mielies is besig om mooi te ontkiem en my komkommer ook. Het gisteraand lekker reen gehad om plante nat te maak.
Methos,
Wat is die hoogte tot waar die pomp kan pomp? As dit slegs 7 meter is soos op die oorspronklike link, dan maak dit nie saak nie, want die druk is minder as een bar. Een bar is gewoonlik die operasionele druk vir ongereguleerde druppers. As jy sg. "pressure regulated" dripperlyn gebruik, gaan dit jou glad nie pla nie. Daardie druppers is gereguleer om op 1 liter water per drupper per uur deur te laat. Al gaan die druk hoër, dit pla glad nie. Dis eintlik ontwerp om op ongelyke lande/boorde te werk sodat die leweringstempo dieselfde sal wees ongeag die topografie. Die laekoste manier sal wees om eenvoudig 'n kraan/klep aan die leweringskant van die pomp te installeer en die vloeitempo so te beheer.
"If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?'
- Laurence J. Peter

Methos
Sr. Member
Sr. Member

Post by Methos » Mon Apr 12, 2021 4:54 pm

Dankie Joe - Dis wat ek gedink het.

Johan - geen idee nie ;)

Ek het ook gedink om 'n kraan/klep in te sit maar die man van die hardeware winkel vertel my dit gaan my pomp op dinges

Post Reply

Return to “Algemeen”